Specificaties Behuizing, 6 interne bays - Bekijk alle specificaties

Antec LifeStyle Sonata II Zwart Review

Pascal Saul 30 maart 2007, 1.092 views

Antec LifeStyle Sonata II Zwart

Pluspunten

• Airduct
  • HD-trays

Minpunten

• Geen fans voor de airduct bijgeleverd
  • Inkeping in de slots

Kwaliteit voeding Score: 3
Algemene beoordeling
Wat er mee komt in de verpakking is ruimvoldoende. Ze kunnen een ding verbeteren, dat is de extra fans voor de airduct standaard meeleveren.

Bouwkwaliteit en afwerking
Als het aan mij zou liggen kan er een revisie komen voor de nieuwe generatie moederborden en videokaarten. Wat ik jammer vind is dat de er een zijde niet open kan om bijvoorbeeld kabels makkelijk weg te werken. Tweede punt is dat de voorkant niet makkelijk van de behuizing genomen kan worden. Eerst alle devices eruit halen voordat het lipje aangeduwd kan worden, omslachtig! Af en toe heb ik nog wel eens moeitje gehad om de HD-trays eruit te halen. De rechterzijde zit net iets te dicht bij de behuizing, beetje behelpen dus. Om een videokaart te installeren heb ik aan de achterkant het stuk tussen de twee slots iets naar buiten moeten buigen want er zit een inkeping naar binnen. Laat nu net de videokaart een inkeping naar buiten hebben op die plek, erg handig!

Inbouw- mogelijkheden
Wat ik ideaal vind is dat de HD-trays voorzien zijn van resonantie rubbers. Dit scheelt enorm wat betreft geluid. De kabels kunnen prima weggewerkt achter de HD-trays.

Koelings- mogelijkheden
Deze zijn zo goed als al ingevuld door Antec zelf. Vooral het airduct is uitstekend gemaakt, maar lever dan ook de optionele fans er standaard bij en het is perfect. Het airduct is wel onhandig in- en uitbouwen maar gelukkig hoeft de kast niet zo vaak open. De 120mm fan aan de achterkant is voorzien van snelheidsregeling en normaal spanningsstekker. Ik zelf had deze graag op het moederbord zelf geprikt. Aan de voorkant zit ook een stoffilter alleen deze is heel onhandig schoon te maken, weer.

Vormgeving
Ik vind de afwerking in zwart hoogglans wel mooi gedaan. De wijze hoe de lucht aan de voorkant binnenkomt is leuk meegenomen in de vormgeving.

Installatie- gemak
Wanneer de airduct weg genomen is, kan overal bijgekomen worden. Alleen het aansluiten van de kabels voor de HD's is niet echt makkelijk. De kabels zijn veel te kort. De SATA-voedingskabels komen niet tot onderaan de behuizing.

Modbaarheid
Voor een raam moet opgepast worden omdat er een grote airduct zit. Een klein raampje moet te doen zijn. De voorkant heeft een deur en is dus minder goed modbaar daardoor.

Kwaliteit van voeding
De voeding doe het prima in simpele installaties. Deze is bedoeld voor een PCI-e kaart en er is een 12V-stekker voor het moederbord. In mijn geval zit er een Asus P5B Premium, Asus 8800GTX, WD Raptor, Seagate Barracuda en DVD-/+RW aan. De voeding heeft geen support voor Crossfire situaties en ik denk ook niet dat deze voeding dat trekt.

Een behuizing en voeding voor deze prijs is uitstekend te noemen mits er geen gebruik gemaakt gaat worden van Crossfire en dergelijke.

Heb jij ook een Antec LifeStyle Sonata II Zwart?

Ik heb de Sonata 1 (andere voeding en zonder airduct) zo'n 1,5 jaar. Kan me wel grotendeels aansluiten bij deze review. Waar ik ook soms 'last' van heb is dat het klepje aan de voorkant soms wat gaat resoneren. Een tikje er tegenaan geven en hij is weer stil. Ook wil de kast soms wel iets teveel als klankkast fungeren om ongewenste geluidjes te versterken ;)
Dat resoneren heeft de Sonata II jammer genoeg ook nog
"Geen fan voor de airduct meegeleverd" vind ik eigenlijk geen minpunt. Normaliter hoort er op de positie van de airduct geen fan geplaatst te worden, hoewel dit bij bijna alle kasten kan. Het heet ook niet voor niets een airduct.

Kwaliteit voeding heb je denk ik ook iets te laag beoordeeld, volgens mij is het een prima voeding. Geen support hebben voor Crossfire-situaties betekent niet meteen dat de voeding niet goed is.
Hey ik lees dat je dus deze Sonata II in combinatie met de 8800GTX hebt gebruikt. Ik ben van plan een nieuwe pc aan te schaffen, met oa. diezelfde kast, en een 8800GTS of GTX. Maar, past zo'n GTX nou wel of niet in die kast? Je hebt het erover dat je iets moest verbuigen, dit is wel nodig, en hierna past hij wel gewoon goed? Enne, die 450W voeding is wel genoeg voor zo'n pc toch (E6600, 2x 320GB HDD, geluidskaart enz.)? Ik hoop dat je nog een reactie plaatst!