Specificaties Dual core @ 1,8GHz - Bekijk alle specificaties

Intel Core 2 Duo E4300 Boxed Review

bbob1970 2 april 2007, 1.158 views

Intel Core 2 Duo E4300 Boxed

Pluspunten

• Prijs en minimaal 50% overclock

Minpunten

• geen

Low cost systeem

Asus P5L-MX met onboard VGA
Kingston DDR2-533 2x512mb
Aopen Miditower
Standaard Box Cooler

Dit is geen super overclock mainboard maar voor de prijs van het systeem doet alles het goed. Het is puur bedoeld voor kantoor gebruik dus de ingebouwde vga kaart voldoet.

Standaard op 9x200mhz = 1,8 Ghz.
Meteen maar naar 9 x 300 mhz = 2,7 Ghz gegaan zonder echte speciale bios instellingen. Loopt perfect

Heb even kort een burn in test gedaan en alleen het Mainboard werd wat warm volgens de asus probe.
Ga nog verder testen.

Voor de prijs is dit gewoon een supersysteem. Standaard minmaal 50% overclock met standaard koeling.

Heb nu op 9 x 315 mhz staan en dat ging goed, echter een burn in test na 30 min crash. 9 x 333 was zonder wijzingen schijnbaar net iets te veel. Wilde wel opstarten maar windows kwam hij niet doorheen.

Als met al low cost system, met 50% standard overclokc met standard koeler. Ruim voldoende voor een kantoor pc.

Heb jij ook een Intel Core 2 Duo E4300 Boxed?

Op hoeveel liep je mem toen je hem op 9*333 zette?Want zie dat jij maar PC5300 hebt.

Die van mij loopt nu op 9*368 maar dan loopt mem mee op 920 terwijl ik PC6400 heb.
Dan moet je je divider een lager zetten. Mijn E6600 loopt op 8*400=3,2GHZ en me geheugen loopt oook op 400mhz.
heb je al je voltage aangepast als je zoo hoog gaat ?
enja als je geuheugen hapert probeer eens wat meer voltage op te steken en eventueel wat lossere timings ;)
werk met zelfde voltage, snelheid is nu ook hoeg genoeg.