Specificaties 42" HD Ready LCD TV met 1 tuner - Bekijk alle specificaties

Toshiba 42SL738G Review

DarkGodMaster 15 juli 2011, 596 views

Toshiba 42SL738G

Pluspunten

• Mooi beeld.
  • Stevig.
  • Dun.
  • Genoeg opties en ingangen.

Minpunten

• Slechte TV remote.
  • Licht stralen in de hoeken.
  • Geen goed geluid,
  • TV voet niet al te makelijk.
  • Video scaling nood zakelijk.

Mijn LG begon een zoemend en piepend geluid te geven dus deze heb ik vervangen met de Toshiba.

Voor de aankoop was ik nog wat achterdochtig aangezien Toshiba in mijn mening niet echt een TV merk is.

Na het uitpakken van de enorme doos en tv moest de tv op de tv poot gezet worden wat mij niet alleen lukte vanwegen de omvang van de tv.

Het is mogelijk om hem neer te leggen en dan de tv voet er aan te zetten maar er moet wel plek voor zijn.

De tv geeft goed beeld en was makelijk in te stellen.
Verder zijn er meer dan genoeg HDMI porten wat voor mij een noodzak was, verder is er een USB port aanwezig zonder video support helaas.

De toshiba remote voeld stefig aan en heeft alle zoemers en bellen helaas moest de remote op een bepaalde manier vast worden gehouden om een signaal te kunnen sturen soms erg vervelend. Dus gebruik ik nu een Harmony One die geen problemen levert.

Een ander na punt is het aan en uit zetten, het duurt best lang voordat de tv aan gaat of uit gaat.
Aangezien ik veel films kijk begon ik mij te ergeren aan Toshiba, het logo heeft led verlichting gelukkig is dit uit te zetten in het menu, verder de blauwe kleur van no signal is ook uit te zetten en dat combineren met andere opties zorgt voor genoeg aanpassignen.

Verder is het geluid niet super, hou hier rekening mee, wel is er een optische uitgang voor mijn Z-5500.

Verder heeft de tv in het donker bij donkere beelden een soort licht straaltje uit elke hoek, wat erg jammer is maar niet al te storend, mischien omdat het geen full led is of een fout model.

De TV met windows werkt niet 100%, je moet bij de driver video scaling aan zetten, simpel gezecht het beeld in of uit zoemen in de opties.

Conclusie,
Over het algemeen een goede tv, mooie vorm, groot, goed beeld, genoeg opties en dun.
Somige min puntjes maar niet al te storend.

Heb jij ook een Toshiba 42SL738G?