Sandisk Cruzer Blade 8GB Zwart - Reviews

Sandisk Cruzer Blade 8GB Zwart Review

Vraaag 15 juli 2011, 1.775 views

Sandisk Cruzer Blade 8GB Zwart

Pluspunten

• Prestaties
  • Formaat

Minpunten

• Geen bescherming connector
  • Geen activity-LED

Introductie:
Het was tijd voor een extra 8GB USB-stick, na een beetje oriŽnteren kwam ik de Cruzer Blade tegen, zag er wel degelijk uit dus besteld!

Features van de fabrikant:
- Ultra-compact and portable contoured styling
- Share your photos, videos, songs and other files between computers with ease
- Protect your private files with included SanDiskģ SecureAccess™ software
- Includes added protection of secure online backup (up to 2 GB*) offered by SanDisk's online backup partner†
- Store more with capacities of 2 GB, 4 GB, 8 GB and 16 GB*
- Backed by a 5-year limited** warranty

Verpakking:
De USB-stick komt in een kartonnetje waarop je de specificaties nog eens kunt lezen.

Bouwkwaliteit:
Het is een klein USB-stickje zonder een bescherming voor de connector en er is ook geen activity-LED, de stick voelt echter wel zeer stevig aan.

Prestaties:
Ik heb de stick aan verschillende tests onderworpen en direct vergeleken met twee andere 8GB stick die ik nog had liggen.
De volgende sticks zie je terug in de resultaten:
OEM USB0912A 8GB
SanDisk Cruzer 8GB
SanDisk Cruzer Blade 8GB

AIDA64 - Average Read Access:

AIDA64 - HD Bench:

HDTune 4 - Access Times:

HDTune 4 - Burst Rate:

HDTune 4 - Transfer Rate:

Zoals je uit de grafiekjes kan afleiden is het OEM stickje een stukkie trager dan de SanDisk stickjes. In praktijk merk ik er echer erg weinig van omdat ik toch altijd iets anders ga doen als ik bestanden naar mijn USB-stick kopieer. :p

Stabiliteit & Betrouwbaarheid:
Hier kan ik nou niet heel erg veel over zeggen, ik heb de stick nu een maand in gebruik, "We'll see what the future brings".

Prijs:
Ik heb voor dit USB-stickje 11 euro betaald, goedkoopste 8GB stick in de PW is zo'n 8 euro dus heel veel geld is 11 euro niet volgens mij.

Conclusie:
Het is een mooi klein USB-stickje dat prima prestaties neerzet voor een mooi prijsje.

Heb jij ook een Sandisk Cruzer Blade 8GB Zwart?

Prima ding inderdaad, maar de plastic USB aansluiting is ondertussen bij mij deels afgebroken (het dunne plastic deel).

Op bouwkwaliteit na een heerlijk ding.
Ik heb dezelfde stick sinds een paar dagen in mijn bezit en ben er heel tevreden over.
Heb net een read/write test uitgevoerd met als gemiddelde write: 4.28mb/s en read: 17.95mb/s. Een vrij snelle stick dus voor weinig geld. Ook is ie zoals in de review staat best klein, dan het gebruiksgemak ten goede komt.
Het usb-gedeelte had misschien van metaal gemogen, maarja, dan wordt de stick weer groter (constructief bekeken) en zwaarder.
Dan kun je beter een nieuwe blade kopen als je plastic bijna kapot is lijkt me.
Ik heb de stick op NTFS geformatteerd nu (in verband met ander apparaat dat geen fat kan lezen) en zie mijn schrijfsnelheid van 5mb/s naar 20mb/s schieten, misschien tip voor anderen!!
Je plaatjes doen het helaas niet meer!