WordPress Review

Loller1 15 juli 2011, laatste update op 17 juli 2011, 617 views

WordPress

Pluspunten

• Ruime keuzen aan plug-ins, thema's, etc.
  • Simpele update procedure, zowel WordPress zelf als de plug-ins, thema's, etc.
  • Simpele installatie procedure, zowel WordPress zelf als de plug-ins, thema's, etcc.
  • Buiten installatie moet je niets meer handmatig op je server/database zetten/aanpassen
  • Overzichtelijke dashboard
  • Adminbalk met veel functies

Minpunten

• Leren omgaan ermee is met vallen en opstaan (valt best mee)

Gebruiksvriendelijkheid Score: 5
Systeemeisen Score: 5
Stabiliteit Score: 5
Ik werk nu toch al een poosje met WordPress en ben er zeer zeker tevreden over. De installatie ging zeer gemakkelijk, enkel de gegevens van een database ingeven en de gegevens van de blog die je wilt starten (zoals naam, slogan, mail-adres, etc.) en je kan aan de slag.

Veel functionaliteit zit er niet in WordPress, maar dit is geen minpunt, er bestaat voor zowat iedere doeleinde een plug-in en met de functies die er zijn kan je perfect een blog starten. Dat er weinig functies zijn kan je de mensen achter WordPress ook niet kwalijk nemen aangezien zij zelf zeggen dat ze WordPress zo ligt mogelijk willen houden.

WordPress is, zoals ik al eerder vermelde, zeer makkelijk uit te breiden met plug-ins of te personalizeren met thema's. Deze kun je binnen je WordPress installatie installeren via het dashboard. Je hoeft enkel te zoeken, kiezen welke jij wilt en op installeren klikken. Vervolgens is een simpele klik op 'Actieveren' voldoende om de plug-in of het thema in gebruik te nemen. De meeste plug-ins en thema's hebben ook nog enkele opties waarmee je ze nog meer naar je eigen hand kunt zetten.

Nadat je WordPress hebt geupload naar je server heb je eigenlijk geen toegang meer nodig om bijvoorbeeld thema's te installeren, plug-ins te installeren of multie media te uploaden. Voor het uploaden is er namelijk een makkelijke en overzichtelijke uploader beschikbaar.

Tenzij je handmatig plug-ins, thema's of updates wilt installeren. Of handmatig content aan de WordPress installatie wilt toevoegen.

Ik moet wel toegeven, de eerste maand dat ik WordPress gebruikte was dat met vallen en opstaan, maar ik vond wel altijd een oplossing voor een probleem, dat ik al dan niet zelf had veroorzaakt.

Heb jij ook een WordPress?