Specificaties 2,8" display, 3G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Motorola Flipout Zwart Review

Kajos 14 juli 2011, 591 views

Motorola Flipout Zwart

Pluspunten

• Prijs/feature verhouding
  • Wifi en bluetooth
  • Qwerty toetsenbord
  • Android
  • Flip-scharnier
  • Touchscreen

Minpunten

• Batterij
  • Klepje van de batterij
  • Videocamera
  • Schermresolutie

Ik heb lang zitten zoeken naar een nieuwe telefoon voor een degelijke prijs. Ik had aardig wat eisen: wifi, bluetooth, een qwerty-toetsenbord en tenslotte Android. Over het algemeen is men voor dergelijke eigenschappen bij een telefoon toch al snel 250+ euro kwijt, zoals bijvoorbeeld bij de Chacha. Echter kwam ik de Motorola Flipout tegen. Deze telefoon leek alles te hebben wat ik wou, plus een sleek design.

Er zitten echter ook wat grove kantjes aan de Motorola Flipout. Zo is de batterijduur aan de lage kant. Als je de telefoon dagelijks veel gebruikt, begin je dit snel te merken. Over het algemeen heb ik hier persoonlijk geen problemen mee, omdat ik geen ijverige Twitteraar ben en de phone enkel gebruik om te texten, telefoneren en wat te browsen. Deze drie elementen zijn dan ook goed uitgewerkt. Android 2.1 is genoeg voor deze elementen en je hoeft hier voor niet up te graden, wat tevens voor sommigen noemenswaardig ook niet mogelijk is.

De Flipout kan niet telefoneren als deze niet uitgeklapt is, wat in sommige reviews als slecht werd ervaren. Ook hier heb ik geen probleem mee. Hier voor had ik een slidephone van Samsung en was dan ook al enigzins gewend aan de beweging om de phone te openen. Het openklappen van de telefoon is opzichzelf een spektakel voor voorbijgangers.

De camera van deze phone is niet geweldig, resolutie is mwa en een flitser ontbreekt, maar hij heeft wel een reflectiespiegeltje (joepie). In ieder geval niet kopen deze phone als je hier veel om geeft; voor occasional videotjes is het te doen.

Resolutie is naar mijn weten niet laag in verhouding met die van een soortgelijke phone, zoals de BlackBerry, Nokia C-serie, maar wel in verhouding met grotere phones. Hier kies je dus voor en kan soms lastig zijn. ( Doom is echter gemaakt voor dit soort schermpjes ;) )
In de zon geeft het scherm glare, wat je makkelijk tegenspeelt door de standaard brightness op te schroeven.

Waar ik me echter wel erg aan stoor, is het batterijklepje. Deze is er heel eenvoudig of te klikken, te eenvoudig. Het voelt af en toe te goedkoop en los aan en ik zal dan ook eens kijken of ik hier iets op kan verzinnen. Deze heeft nog niet losgelaten, maar stevig is anders..

Tenslotte is het belangrijkste punt van deze telefoon de geweldige prijs; voor 150 euro is het een koopje, helemaal voor een qwerty, Android phone. Ik ervaar deze phone dan zeker niet als een slechte aankoop.

Heb jij ook een Motorola Flipout Zwart?

Het klepje van de batterij heb ik zelf niet zoveel moeite mee.
Misschien is het een idee dat je een van de andere klepjes probeert en kijkt of het dan beter is.
Verder heb ik dezelfde klachten als jij hebt. Vooral de accu duur is waardeloos.
Het is geen echt probleem, maar voelt niet stevig aan. Het is me ook nog niet gebeurt dat deze er af is gevallen en 't is ook niet echt storend.