Seagate Barracuda 7200.10 ST3200820A, 200GB Review

Cardo 27 maart 2007, laatste update op 27 maart 2007, 889 views

Seagate Barracuda 7200.10 ST3200820A, 200GB

Pluspunten

• stil
  • niet te warm
  • betrouwbaar

Minpunten

• niks alleen mischien de prijs? je kan veel meer GB's krijgen voor dat geld.

Algemene beoordeling

Ik heb de ST3200820A. Ook wel in de volksmond : Seagate 200 GB ST3200820A (PATA100 - 8 MB)
Deze heb ik gekocht voor 87 euro zo'n 3 maanden geleden. Ik had de schijf puur nodig als extra data schijf, misschien had ik voor dat geld beter kunnen krijgen maar ik wilde ook een snelle koele en vooral STILLE harde schijf. Vandaar dat de keuze viel op Seagate.

Specificaties

• Gemiddelde latency 4,16 ms
• Garantie 5 jaar
• Uitvoering OEM

Prestaties

Prestaties zijn gewoon lekker te noemen. Dvd uitpakken gaat lekker snel en verder geen vertragingen. Ik heb voor de prestaties ook even HD Tune 2.53 gedraaid. Check foto onderaan. Getallen zeggen maar als mijn persoonlijke mening ;)

Featureset

Kan ik niks over vertellen. Ik heb hem gewoon gekocht zonder spulletjes. Schroeven had ik zat en ik had gelijk een rounded kabel van coolermaster erbij gekocht.

Stabiliteit & betrouwbaarheid

Stabiel is hij zeker. Ingebouwd en sinds dien heeft hij het altijd gedaan. Nog nooit gebeurd dat hij niet werd herkend of op een of andere manier vertraagde/uitviel. Daardoor is hij dus ook lekker betrouwbaar naast mijn andere Seagate hardeschijfje ;)

Compatibiliteit

Wat zal ik erover zeggen? Nergens probs mee.

Ondersteuning door fabrikant

Gelukkig kan ik daar nog niks over vertellen. Ik heb namelijk nog nooit met Seagate contact hoeven op te nemen. Ook niet met mijn andere schijf. Maar zoals ik bij vele hoor is het altijd dik in orde. En uiteraard 5 jaar garantie vanuit de fabriek.

Geluidsproductie

Hier valt natuurlijk veel over te zeggen. Iedereen vind dit altijd anders, maar ik vind hem ECHT stil! Alleen als je hem hard hoort werken dan wil hij nog wel is wat herrie maken. Over het algemeen stille hardeschijf, mijn oude Seagate maakt meer herrie en deze hoor je daar NIET bovenuit.

Warmteproductie

De schijf is niet super koel, maar dat komt meer door mijn systeem. Ik heb maar één 120 mm fan op 5 volt als intake, dan komt deze schijf NIET boven de 40 graden uit. Dit is dus verder acceptabel maar ik heb liever stilte dan een koele schijf.

Misschien een beetje veel. Maar je krijgt wel waar voor je geld!!

edit: ook ff met HD tach getest, deze geeft iets betere resultaten.

• Amd 2800+
  • 512 ram
  • Windows XP

Heb jij ook een Seagate Barracuda 7200.10 ST3200820A, 200GB?

niks alleen mischien de prijs? je kan veel meer GB's krijgen voor dat geld.

Dat ben ik wel met je eens .
Kocht ongeveer rond die tijd dat jij je schijf kocht een schijf van 320GB voor 82 euro .

Maar ja als je alles van te voren weet .

:9 ;)
de burst rate is wel laag misschien omdat je een tragere kabel gebruikt ipv ata 133/100 ofzo ?
Das normaal en snel voor een ata 100 }>
Bij de eerste test valt hij idd laag uit, maar bij die andere is 93.4 toch normaal? niks traags aan naar mijn idee :7