Samsung ML-2010 Review

ismael86 27 maart 2007, 306 views

Samsung ML-2010

Pluspunten

• Prijs en snelheid

Minpunten

• Geen usb-kabel

Kwaliteit tekst Score: 4
Drivers en stabiliteit Score: 5
Inktverbruik Score: 4
Snelheid foto Score: 5
Snelheid tekst Score: 5
Kwaliteit foto Score: 3
Mijn hp deskjet 3820 had zijn tijd gehad, dus ik zocht een goede vervanger.
Door de lage kosten per pagina heb ik gekozen voor een laserprinter.
Omdat ik toch alleen zwart-wit print en omdat kleuren laserprinters en de kleur-toners zo duur zijn, heb ik gekozen voor een monochroom printer.

Door de goede ervaringen die ik heb gehad met HP wilde ik voor een LaserJet 1018 gaan. Helaas had de HP standaard geen Osx drivers en was een duurdere HP uitgesloten.
Op internet is er wel een alternatieve driver te vinden, maar dan moet er iedere keer een firmware geladen worden.

Afdrukkwaliteit
De kwaliteit van tekst en grafieken is uitstekend, foto's zien er niet geweldig uit maar daar is hij ook niet voor.

Printsnelheid
De snelheid is uitstekend. De specificaties geven 20pm aan, getest heb ik dat niet maar na een langzame inkjetprinter is dit een verademing.

Drivers
Geen problemen mee.

Installatie
De installatie liep vlekkeloos, je krijgt er een quick guide bij daarin staat hoe de toner in printer gezet moet worden enz.

Opwarmtijd
Opvallend snel met opwarmen, maar ik ben dan ook alleen oude laserprinters gewend.

Heb jij ook een Samsung ML-2010?