Corepad original Review

Ernie 24 maart 2007, 443 views

Corepad original

Pluspunten

• Glad oppervlak
  • De nieuwere lasermuizen werken zonder moeite op deze corepad
  • Niet krasgevoelig

Minpunten

• Het losse anti-slip matje

Algemeen
Ik heb de Corepad Original nu ongeveer 1,5 jaar in gebruik en hij bevalt erg goed. Ik heb gebruik hem samen met een Logitech G5 en het werkt perfect samen. Op het moment van kopen was dit de enige glazen muismat waarop een lasermuis werkte. Helaas zat hier ook een prijskaartje aan vast. Hij kostte destijds 25 euro en dat vind ik best veel voor een muismat.

Vormgeving
De corepad is niet zoals de meeste muismatten een rechthoek maar het heeft onderin een kleine uitsparing voor je hand. De onderkant van je hand ligt hierdoor niet op de rand. Dat zou namelijk bij langdurig gebruik gaan irriteren.
Wat ik een nadeel vind van deze muismat is het losse anti-slip matje. Het doet zijn werk zo goed dat het moeilijk is om de muismat te verplaatsen. Je moet eerst het glazen deel op tillen en vervolgens het anti-slip matje verplaatsen.
Toch geef ik een goede beoordeling omdat je een muismat niet vaak verplaatst en verder is het een erg prettige muismat om op te werken.
Als je hem af en toe even schoonmaakt dan blijft hij er mooi uitzien en het oppervlak blijft lekker glad.
Ook is de corepad niet krasgevoelig. Alleen in de oranje rand zijn een paar kleine krasjes te zien. Na 1,5 jaar intensief gebruik vind ik dat een hele prestatie.

Ik heb deze muismat voor 25 euro gekocht en het is een goede investering geweest. Hij was destijds goedkoper dan een Icemat en persoonlijk vind ik de corepad ook beter. Viezigheid is minder duidelijk te zien en de corepad past qua uiterlijk beter bij de G5

Heb jij ook een Corepad original?