Specificaties Tower, 6 interne + 4 externe bays - Bekijk alle specificaties

Corsair Graphite 600T Special Edition Review

Lyca 12 juli 2011, laatste update op 12 juli 2011, 2.003 views

Corsair Graphite 600T Special Edition

Pluspunten

• Cable management
  • Airflow
  • Installatie gemak
  • Zeer mooie case, afwerkingsniveau ligt hoog
  • Cleaning gemak met afneembare grills
  • Fan controller built in
  • USB 3.0 Support

Minpunten

• Corsair fans zijn van mindere kwaliteit
  • Window geeft rare geluiden soms, kraakt door beweging.

Deze corsair case is een van de lower range modellen. Dus als je de obsidian series te duur vind, ga je voor dit model. Mensen denken dan waarschijnlijk, lagere prijsklasse dus ook minder " Luxe".
Niets is minder waar, voor deze prijs koop je een zeer degelijke en stevige case. Hij ziet er niet heel groot uit maar is zeer ruim van binnen.

Ik stond er van te kijken hoe ruim hij eigenlijk binnen is vergeleken met de buitenkant.
Dit is dus de special editie, dit betekent dat hij in de plaats van een zwarte kleur nu een witte kleur heeft.
Je hebt ook de keuze tussen een window te plaatsen of een mesh.

De airflow van deze case is zeer goed opgebouwd, vanvoor plaats je een 200mm fan. Nu heb je enkel daar de HDD bay die in "in de weg" zit, maar dit kan je oplossen. Je kan namelijk de HDDbay per sectie loskoppelen, zodat je de airflow maximaliseert over je hardeschijven en in de rest van de case. Zelfs al laat je de HDD bays allemaal staan is de airflow van vanvoor goed. Vanboven heb een grote keuze aan fans. Je kan een 200mm hebben die de warme lucht langs boven afvoert, of 2 120mm's. Dit geeft je een ton aan mogelijkheden, je kan hier een watercooling unit plaatsen. Backside van de case geeft je plaats voor een 120mm fan.
Er zijn ook 2 holes voor watercooling tubes aan de achterkant.

De afwerking van deze case ligt zeer hoog, de binnekant word in het mat zwart afgewerkt, dit geeft een mooi contract met de witte buitenkant. De fan grills vooraan de case en op de top zijn afneembaar en zo is het schoonmaak gemak ook weer vergroot. Aan de PSU unit heb je hetzelfde effect, je kan de grill eruit nemen om zo het stof te verwijderen, je moet wel de case wat tilten om er vanonder aan te kunnen.
De PSU inbouwen kan je op verschillende maniere, de standaard manier door je vijsjes achteraan vast te maken. Maar je kan ook nog een "Slider" glijden naar je PSU en vast zetten. Een zeer toffe feature, maar het is niet een echte meerwaarde.

De fans die meegeleverd worden zijn van een iets mindere kwaliteit, dit is zeer spijtig. Ze geven een witte kleur, zeker een aanrader in deze case. Maar de 200mm fans van corsair zijn spijtig genoeg niet echt super goed in deze case, ze hebben namelijk rap last van vibratie. De fit holes voor fans zijn de case wel met rubber vervaardigd om geluidsproductie tegen te gaan.

Cable management in deze case kan niet beter, overal zijn er holes aan gebracht, vervaardigd met rubber, ze maken het heel gemakkelijk om je kabels weg te krijgen. Zelfs voor mensen die hier nog niet veel aandacht hebben gespendeerd in het verleden, krijgen nu de kans om heel gemakkelijk hun kabels weg te werken. De holes staan op goede afstand van alle afmetingen van moederborden.

Window/Mesh:
De window is op zich zeer mooi, maar ziet er wat onstabiel uit. Er zit veel beweging in en maakt kraak geluiden.
De mesh is al veel stabieler.

Heb jij ook een Corsair Graphite 600T Special Edition?

ik vind het een beetje een karige review. Foto's ontbreken, temperatuur benchmarks, welke spullen ga je erin gebruiken e.d. Voeg deze dingen toe en dan krijg je wat mij betreft al 3 sterren.
Je zegt in het begin: "Dus als je de obsidian series te duur vind, ga je voor dit model."
Maar volgens mij is de Obsidian 650D een paar tientjes goedkoper dan deze kast, die ik persoonlijk behoorlijk aan de prijs vind. Dan liever een Antec P183, dat scheelt zeker 30 euro.
Wel geef je terecht het belangrijkste minpunt aan, de herrie die de (200mm) fans maken.

Uiteraard mogen in een goede review de foto's niet ontbreken, dus die mis ik hier.

[Reactie gewijzigd door Raindog op 16 augustus 2011 10:17]

Waar zijn de fotos ... :(
een van de lower range modellen? van de 700 kasten in de pw zijn er 600 goedkoper dan deze...
Hi Lyca,

Leuke review; ik heb de kast ook net besteld.

Aan de voorkant van deze kast zit een USB-3 poort; ik las ergens dat hierachter een 'conventionele' USB-kabel hengt die je vervolgens achter in je moederbordpoort moet prikken. Klopt dit of zit er bij jou een kabel die je 'op' het moederbord prikt?
Ja deze kabel heb ik erbij gekregen.

Je hebt er natuurlijk wel een USB3 mobo voor nodig, ook is de kabel vrij stijf en is niet gemakkelijk om hem weg te werken.

Ik zal een keertje de foto's van mij set-up uploaden.