MSI R6850-PM2D1GD5 Review
Inhoud Specificaties Temperaturen Connectoren Accesoires Benchmarks – 3DMark Vantage – 3DMark 11 – Lightsmark – Heaven – HAWX – World in Conflict – Farcry 2 – GTA IV Prijs Conclusie Ik was al naar volle tevredenheid voorzien van een MSI 6870, maar door een flinke portie geluk heb ik afgelopen X-Life ook nog een MSI 6850 gewonnen. Nu zit er in mijn 2e systeem nog een Radeon 4870,...
Pluspunten
Energieverbruik Prestaties Leuk om te winnen ;)
Minpunten
lelijke koeler prijs/prestatieverhouding, een 6870 is al snel interssanter.
Eindoordeel
Inhoud
Specificaties
Temperaturen
Connectoren
Accesoires
Benchmarks – 3DMark Vantage – 3DMark 11 – Lightsmark – Heaven – HAWX – World in Conflict – Farcry 2 – GTA IV
Prijs
Conclusie
Ik was al naar volle tevredenheid voorzien van een MSI 6870, maar door een flinke portie geluk heb ik afgelopen X-Life ook nog een MSI 6850 gewonnen. Nu zit er in mijn 2e systeem nog een Radeon 4870, en ik wilde eens kijken of het de moeite was om de 4870 te vervangen door de 6850.
Omdat hier nog een paar kaarten lagen heb ik besloten er een miniroundup van te maken om de kaarten eens te vergelijken met elkaar.
De kaarten die ik op dit moment beschikbaar heb:
MSI HD6850 1GB
Sapphire HD4870 1GB
MSI HD6870 Hawk 1GB
MSI N450GTS Cyclone 1GB
MSI N560GTX Ti Hawk 1GB
Deze zal ik met elkaar vergelijken in een aantal benchmarks om te kijken hoe ze presteren in verhouding tot elkaar.
Maar eerst wat over de kaart zelf.

specificaties

klikbaar voor groot
Deze 6850 is gebouwd volgens het reference design, met een zogenaamde shield fan, die 90mm groot is. De koeler ziet er nogal plastic uit en is gemaakt van rood en zwart plastic. Het doet in mijn optiek erg af aan de kaart, het ziet er uit als een goedkoop ding, terwijl de kaart dat alles behalve is als ik kijk naar de kwaliteit van de componenten die op deze kaart worden gebruikt. Een standaard koeler zoals bijvoorbeeld op de 6870 zit die ik heb getest zou in mijn ogen een stuk mooiere indruk maken. Wel zitten er 2 flinke heatpipes in om de hitte van de GPU af te voeren naar de bovengelegen vinnen van de heatsink.

klikbaar voor groot
Wat betreft geluidsproductie is dit een redelijke koeler, hij maakt ongeveer even veel geluid als de stockkoeler die op mijn 4870 zit als die op volle toeren blaast. Gelukkig wordt de kaart niet zo heel warm, dus de fanspeed zal niet snel naar de 100% schieten, en dan is hij wat stiller dan de 4870.
Wil je een echt stille kaart, dan kun je toch beter kijken naar een kaart die een iets betere koeler heeft, zoals de Hawk met een Twin Frozr III die ik ook getest heb. Dat ding is echt aanzienlijk stiller dan de koeler die op deze kaart zit. Maar het geluidsniveau van deze kaart vind ik nog niet echt hinderlijk te noemen.
Temperatuur
Om te kijken hoe goed de koeler presteert, en een idee te krijgen van wat de kaart aan warmte weet te genereren heb ik de kaart belast met MSI Kombustor, en gekeken tot hoe hoog te temperaturen opliepen.
In vergelijking met de 6870 Hawk is de 6850 wel wat warmer, maar als ik kijk naar de temparturen die ik heb gemeten met de 6870 met het referencedesign is deze kaart een paar graden koeler.
Connectoren
Achterop vinden we 2 DVI poorten die onder elkaar zijn geplaatst, en daarnaast een HDMI en minidisplayport. De overige ruimte op de backplate is gebruikt als ventilatiegat, in de vorm van het MSIlogo

klikbaar voor groot
Accesoires
Meegeleverd met de kaart worden naast het standaard papierwerk:
• DriverDVDtje
• Molex → PCIe connector
• DVI → DVI converter
Niet een geweldig uitgebreid pakket, maar eigenlijk al meer dan wat je nodig zou hebben. Zeker met een kaart zoals deze vind ik enkel een kaart al meer dan genoeg.
Benchmarks
Testsetup
Ik heb een 5 tal kaarten die ik ga testen in deze vergelijking
Om de kaarten te vergelijken heb ik de volgende benchmarks en games getest
3DMark Vantage
3DMark 11
Lightsmark 2008
Heaven
World in Conflict
Far Cry 2
GTA IV
HAWX
Bij de games en in Lightsmark heb ik getest op 3 resoluties:
1600x1200 – de standaard resolutie van mijn 20” monitor waar mijn 2e systeem aanhangt, dus relevant voor mezelf om te weten
1920x1200 – niet een resolutie die ik zelf draai, maar wel een vrij populaire op 22” tot 27” monitoren .
2560x1600 – voor mij de meest interessante test om te weten, gezien mijn hoofdmonitor (een 30” HP LP3065) deze resolutie draait.
3DMark Vantage
3DMark 11
3DMark 11 is de nieuwste 3DMark die overweg kan met DX11. De Radeon 4870 staat daarom op 0 3DMarks, omdat die niet met DX11 overweg kan.
Lightsmark
Lightsmark is al een tijdje oud, maar hij bencht makkelijk en snel, dus neem ik de resultaten daarvan altijd even mee.
Heaven
Heaven heb ik getest op 2560x1600 met DirectX 11. De 4870 komt daarom ook hier op 0 te staan.
HAWX
Deze game heb ik getest met de settings op max, AA op x8 en de Vsync uit. Hieronder staan enkel de gemiddelde fps.
World in Conflict
World in Conflict is al best oud, maar nog steeds is het een zware kluif voor veel videokaarten. De settings heb ik hier standaard gelaten, enkel de resolutie veranderd. In de grafiekjes staan enkel de gemiddelde frames per seconde.
Farcry 2
De benchmark tool van Farcry 2 heb ik laten lopen met de standaard settings. Ook voor deze game heb ik enkel de gemiddelde frames per seconde in de grafiekjes gezet.
Grand Theft Auto 4 – Episodes from Liberty City: The Balad of Gay Tony
Voor de GTA IV bench heb ik Episodeds from Liberty City: The Balad of Gay Tony gepakt, met alle settings op high. Ik heb het idee dat de benchmark in EFLC beter zijn dan die in de originele GTA IV, er lijken in elk geval een stuk realistischere getallen uit te komen.
De grafieken spreken voor zich, de kaart verslaat de 4870 op zo'n beetje alle punten, en daar ging het me uiteindelijk om. De N450 is niet van mezelf, dus die heb ik enkel meegenomen voor de statistieken, en de andere 2 kaarten liggen toch eigenlijk wel in een andere range.
Energieverbruik

klikbaar voor groot
Het energieverbruik van het totale systeem heb ik gemeten in vergelijking met de andere kaarten, in idle en onder fullload met MSI Kombustor (de MSIvariant van Furmark).
In vergelijking met de andere kaarten doet de 6850 het best lekker. Alleen de N450GTS is nog net een stukje zuiniger. Voor mij ook de reden om de 4870 te vervangen door de 6850. Een voordeel is ook dat de 6850 maar 1 PCIe-connector nodig heeft om van stroom te worden voorzien, in plaats van 2.
Prijs
Een 6850 staat momenteel in de pricewatch voor zo'n 130 euro (niet specifiek deze). Persoonlijk vind ik dat wat aan de hoge kant, een 6870 is al voor 15 euro meer te vinden, en voor 3 tientjes heb je daar een OCversie van. Mijn persoonlijke voorkeur zou zijn om een paar euro bij te leggen voor de extra performance die je daar toch nog uitsleept.
Desalniettemin is de 6850 een prima kaart. Als de prijs een tientje lager zou liggen dan zou die wat mij betreft de perfecte prijs/kwaliteits verhouding hebben. Maar dat is waarschijnlijk een kwestie van tijd, gezien de videokaarten de laatste tijd sowieso wat goedkoper zijn geworden volgens mij.
Conclusie
Deze 6850 is een leuke mainstream kaart, maar laat toch wel een steekje liggen op het gebied van de koeler. Die is ronduit lelijk te noemen en is wat aan de lawaaierige kant. Als je niet gelijk 160+ euro hebt voor een 6870 is dit een leuk model dat daar onder zit, maar als je een paar euro extra te besteden hebt, dan zou ik toch overwegen om een 6870 te kopen. Een MSI Hawk met Twin Frozr III is in mijn ogen een goed alternatief als je iets meer te besteden hebt, en je naast de wat betere prestaties, ook een wat betere koeler erop wilt hebben.
In vergelijking met de 4870, waarvoor ik deze kaart eigenlijk als vervanging wilde gaan gebruiken is de 6850 een heel stuk sneller, en biedt deze kaart ook DirectX 11 support, iets wat met de 4870 niet het geval is.
Hoewel ik mijn Sapphire 4870 een prima kaart vond (en nog steeds vind) zit nu toch deze 6850 in mijn 2e systeempje.
Specificaties
Temperaturen
Connectoren
Accesoires
Benchmarks – 3DMark Vantage – 3DMark 11 – Lightsmark – Heaven – HAWX – World in Conflict – Farcry 2 – GTA IV
Prijs
Conclusie
Ik was al naar volle tevredenheid voorzien van een MSI 6870, maar door een flinke portie geluk heb ik afgelopen X-Life ook nog een MSI 6850 gewonnen. Nu zit er in mijn 2e systeem nog een Radeon 4870, en ik wilde eens kijken of het de moeite was om de 4870 te vervangen door de 6850.
Omdat hier nog een paar kaarten lagen heb ik besloten er een miniroundup van te maken om de kaarten eens te vergelijken met elkaar.
De kaarten die ik op dit moment beschikbaar heb:
MSI HD6850 1GB
Sapphire HD4870 1GB
MSI HD6870 Hawk 1GB
MSI N450GTS Cyclone 1GB
MSI N560GTX Ti Hawk 1GB
Deze zal ik met elkaar vergelijken in een aantal benchmarks om te kijken hoe ze presteren in verhouding tot elkaar.
Maar eerst wat over de kaart zelf.

specificaties
| Specicaties | |
|---|---|
| GPU | Radeon HD6850 @ 750MHz |
| Bus | PCIe x16 2.1 |
| Geheugen | 1024MB GDDR5, 256bits @ 4000MHz |
| DVI | 1x singlelink 1x duallink |
| D-SUB | 1x via verloopplug van DVI |
| HDMI | 1x |
| DirectX | 11 |
| OpenGL | 4.0 |
| Crossfire | Ja |
| Afmetingen | 226*115*37mm |
| Stroomvoorziening | 1x 6pins |

klikbaar voor groot
Deze 6850 is gebouwd volgens het reference design, met een zogenaamde shield fan, die 90mm groot is. De koeler ziet er nogal plastic uit en is gemaakt van rood en zwart plastic. Het doet in mijn optiek erg af aan de kaart, het ziet er uit als een goedkoop ding, terwijl de kaart dat alles behalve is als ik kijk naar de kwaliteit van de componenten die op deze kaart worden gebruikt. Een standaard koeler zoals bijvoorbeeld op de 6870 zit die ik heb getest zou in mijn ogen een stuk mooiere indruk maken. Wel zitten er 2 flinke heatpipes in om de hitte van de GPU af te voeren naar de bovengelegen vinnen van de heatsink.

klikbaar voor groot
Wat betreft geluidsproductie is dit een redelijke koeler, hij maakt ongeveer even veel geluid als de stockkoeler die op mijn 4870 zit als die op volle toeren blaast. Gelukkig wordt de kaart niet zo heel warm, dus de fanspeed zal niet snel naar de 100% schieten, en dan is hij wat stiller dan de 4870.
Wil je een echt stille kaart, dan kun je toch beter kijken naar een kaart die een iets betere koeler heeft, zoals de Hawk met een Twin Frozr III die ik ook getest heb. Dat ding is echt aanzienlijk stiller dan de koeler die op deze kaart zit. Maar het geluidsniveau van deze kaart vind ik nog niet echt hinderlijk te noemen.
Temperatuur
Om te kijken hoe goed de koeler presteert, en een idee te krijgen van wat de kaart aan warmte weet te genereren heb ik de kaart belast met MSI Kombustor, en gekeken tot hoe hoog te temperaturen opliepen.
| Temperatuur | |
|---|---|
| 6870 Hawk | |
| 6850 | |
| 4870 | |
| 450 | |
| 560 Hawk | |
| 6870 ref | |
In vergelijking met de 6870 Hawk is de 6850 wel wat warmer, maar als ik kijk naar de temparturen die ik heb gemeten met de 6870 met het referencedesign is deze kaart een paar graden koeler.
Connectoren
Achterop vinden we 2 DVI poorten die onder elkaar zijn geplaatst, en daarnaast een HDMI en minidisplayport. De overige ruimte op de backplate is gebruikt als ventilatiegat, in de vorm van het MSIlogo

klikbaar voor groot
Accesoires
Meegeleverd met de kaart worden naast het standaard papierwerk:
• DriverDVDtje
• Molex → PCIe connector
• DVI → DVI converter
Niet een geweldig uitgebreid pakket, maar eigenlijk al meer dan wat je nodig zou hebben. Zeker met een kaart zoals deze vind ik enkel een kaart al meer dan genoeg.
Benchmarks
Testsetup
| Specificaties | |
|---|---|
| Moederbord | Gigabyte P67A-UD7 |
| CPU | Intel Core i5 2500K |
| Geheugen | 2x 2GB ADATA XPG 2000MHz @1833 |
| Voeding | Zalman ZM600HP |
| Storage | ADATA N004 128GB |
| Monitor | HP LP3065 – 2560x1600 |
Ik heb een 5 tal kaarten die ik ga testen in deze vergelijking
| Videokaarten | ||
|---|---|---|
| Merk | GPU | Geheugen |
| MSI | Radeon 6870 HAWK | 1GB |
| MSI | Radeon 6850 | 1GB |
| Sapphire | Radeon 4870 | 1GB |
| MSI | N450GTS | 1GB |
| MSI | N560GTX-TI HAWK | 1GB |
Om de kaarten te vergelijken heb ik de volgende benchmarks en games getest
3DMark Vantage
3DMark 11
Lightsmark 2008
Heaven
World in Conflict
Far Cry 2
GTA IV
HAWX
Bij de games en in Lightsmark heb ik getest op 3 resoluties:
1600x1200 – de standaard resolutie van mijn 20” monitor waar mijn 2e systeem aanhangt, dus relevant voor mezelf om te weten
1920x1200 – niet een resolutie die ik zelf draai, maar wel een vrij populaire op 22” tot 27” monitoren .
2560x1600 – voor mij de meest interessante test om te weten, gezien mijn hoofdmonitor (een 30” HP LP3065) deze resolutie draait.
3DMark Vantage
| 3DMark Vantage | |
|---|---|
| 6870 Hawk | |
| 6850 | |
| 4870 | |
| 450 | |
| 560 Hawk | |
3DMark 11
3DMark 11 is de nieuwste 3DMark die overweg kan met DX11. De Radeon 4870 staat daarom op 0 3DMarks, omdat die niet met DX11 overweg kan.
| 3DMark 11 | |
|---|---|
| 6870 Hawk | |
| 6850 | |
| 4870 | |
| 450 | |
| 560 Hawk | |
Lightsmark
Lightsmark is al een tijdje oud, maar hij bencht makkelijk en snel, dus neem ik de resultaten daarvan altijd even mee.
| Lightsmark - 1600 | |
|---|---|
| 6870 Hawk | |
| 6850 | |
| 4870 | |
| 450 | |
| 560 Hawk | |
| Lightsmark - 1920 | |
| 6870 Hawk | |
| 6850 | |
| 4870 | |
| 450 | |
| 560 Hawk | |
| Lightsmark - 2560 | |
| 6870 Hawk | |
| 6850 | |
| 4870 | |
| 450 | |
| 560 Hawk | |
Heaven
Heaven heb ik getest op 2560x1600 met DirectX 11. De 4870 komt daarom ook hier op 0 te staan.
| Heaven | |
|---|---|
| 6870 Hawk | |
| 6850 | |
| 4870 | |
| 450 | |
| 560 Hawk | |
| Heaven | |
|---|---|
| 6870 Hawk | |
| 6850 | |
| 4870 | |
| 450 | |
| 560 Hawk | |
HAWX
Deze game heb ik getest met de settings op max, AA op x8 en de Vsync uit. Hieronder staan enkel de gemiddelde fps.
| HAWX - 1600 | |
|---|---|
| 6870 Hawk | |
| 6850 | |
| 4870 | |
| 450 | |
| 560 Hawk | |
| HAWX - 1920 | |
| 6870 Hawk | |
| 6850 | |
| 4870 | |
| 450 | |
| 560 Hawk | |
| HAWX - 2560 | |
| 6870 Hawk | |
| 6850 | |
| 4870 | |
| 450 | |
| 560 Hawk | |
World in Conflict
World in Conflict is al best oud, maar nog steeds is het een zware kluif voor veel videokaarten. De settings heb ik hier standaard gelaten, enkel de resolutie veranderd. In de grafiekjes staan enkel de gemiddelde frames per seconde.
| World in Conflict - 1600 - avg | |
|---|---|
| 6870 Hawk | |
| 6850 | |
| 4870 | |
| 450 | |
| 560 Hawk | |
| World in Conflict - 1920 - avg | |
| 6870 Hawk | |
| 6850 | |
| 4870 | |
| 450 | |
| 560 Hawk | |
| World in Conflict - 2560 - avg | |
| 6870 Hawk | |
| 6850 | |
| 4870 | |
| 450 | |
| 560 Hawk | |
Farcry 2
De benchmark tool van Farcry 2 heb ik laten lopen met de standaard settings. Ook voor deze game heb ik enkel de gemiddelde frames per seconde in de grafiekjes gezet.
| Farcry2 - 1600 - avg | |
|---|---|
| 6870 Hawk | |
| 6850 | |
| 4870 | |
| 450 | |
| 560 Hawk | |
| Farcry2 - 1920 - avg | |
| 6870 Hawk | |
| 6850 | |
| 4870 | |
| 450 | |
| 560 Hawk | |
| Farcry2 - 2560 - avg | |
| 6870 Hawk | |
| 6850 | |
| 4870 | |
| 450 | |
| 560 Hawk | |
Grand Theft Auto 4 – Episodes from Liberty City: The Balad of Gay Tony
Voor de GTA IV bench heb ik Episodeds from Liberty City: The Balad of Gay Tony gepakt, met alle settings op high. Ik heb het idee dat de benchmark in EFLC beter zijn dan die in de originele GTA IV, er lijken in elk geval een stuk realistischere getallen uit te komen.
| GTA IV EFLC - 1600 | |
|---|---|
| 6870 Hawk | |
| 6850 | |
| 4870 | |
| 450 | |
| 560 Hawk | |
| GTA IV EFLC - 1920 | |
| 6870 Hawk | |
| 6850 | |
| 4870 | |
| 450 | |
| 560 Hawk | |
| GTA IV EFLC - 2560 | |
| 6870 Hawk | |
| 6850 | |
| 4870 | |
| 450 | |
| 560 Hawk | |
De grafieken spreken voor zich, de kaart verslaat de 4870 op zo'n beetje alle punten, en daar ging het me uiteindelijk om. De N450 is niet van mezelf, dus die heb ik enkel meegenomen voor de statistieken, en de andere 2 kaarten liggen toch eigenlijk wel in een andere range.
Energieverbruik

klikbaar voor groot
Het energieverbruik van het totale systeem heb ik gemeten in vergelijking met de andere kaarten, in idle en onder fullload met MSI Kombustor (de MSIvariant van Furmark).
| Energie - Idle | |
|---|---|
| 6870 Hawk | |
| 6850 | |
| 4870 | |
| 450 | |
| 560 Hawk | |
| Energie - Load | |
|---|---|
| 6870 Hawk | |
| 6850 | |
| 4870 | |
| 450 | |
| 560 Hawk | |
In vergelijking met de andere kaarten doet de 6850 het best lekker. Alleen de N450GTS is nog net een stukje zuiniger. Voor mij ook de reden om de 4870 te vervangen door de 6850. Een voordeel is ook dat de 6850 maar 1 PCIe-connector nodig heeft om van stroom te worden voorzien, in plaats van 2.
Prijs
Een 6850 staat momenteel in de pricewatch voor zo'n 130 euro (niet specifiek deze). Persoonlijk vind ik dat wat aan de hoge kant, een 6870 is al voor 15 euro meer te vinden, en voor 3 tientjes heb je daar een OCversie van. Mijn persoonlijke voorkeur zou zijn om een paar euro bij te leggen voor de extra performance die je daar toch nog uitsleept.
Desalniettemin is de 6850 een prima kaart. Als de prijs een tientje lager zou liggen dan zou die wat mij betreft de perfecte prijs/kwaliteits verhouding hebben. Maar dat is waarschijnlijk een kwestie van tijd, gezien de videokaarten de laatste tijd sowieso wat goedkoper zijn geworden volgens mij.
Conclusie
Deze 6850 is een leuke mainstream kaart, maar laat toch wel een steekje liggen op het gebied van de koeler. Die is ronduit lelijk te noemen en is wat aan de lawaaierige kant. Als je niet gelijk 160+ euro hebt voor een 6870 is dit een leuk model dat daar onder zit, maar als je een paar euro extra te besteden hebt, dan zou ik toch overwegen om een 6870 te kopen. Een MSI Hawk met Twin Frozr III is in mijn ogen een goed alternatief als je iets meer te besteden hebt, en je naast de wat betere prestaties, ook een wat betere koeler erop wilt hebben.
In vergelijking met de 4870, waarvoor ik deze kaart eigenlijk als vervanging wilde gaan gebruiken is de 6850 een heel stuk sneller, en biedt deze kaart ook DirectX 11 support, iets wat met de 4870 niet het geval is.
Hoewel ik mijn Sapphire 4870 een prima kaart vond (en nog steeds vind) zit nu toch deze 6850 in mijn 2e systeempje.
Beoordeel deze review:
Reacties (9)
Mooie review,
Ik heb deze kaart al eens gekocht voor een vriend van me als upgrade voor zijn aldi-bak.
Hemelse kaart voor hem, was exact wat hij nodig had. een 6870 zou overkill geweest zijn voor zijn config en de voeding zou het ook lastig gekregen hebben. (hij kwam van een 9600gt)
Het plastieken schildje is inderdaad wel uberlelijk he? Jeezes what were they thinking.
Wat je mss nog kan vermelden is dat je slechts één VGA-DVI splitter kan gebruiken. maw maar een DVI uitgang kan omgaan met een koppelstuk. Dat gaf mijn vriend wel een groot nadeel gezien hij twee schermen had met VGA.
Waar hebjem gewonnen trouwens?
Ik heb deze kaart al eens gekocht voor een vriend van me als upgrade voor zijn aldi-bak.
Hemelse kaart voor hem, was exact wat hij nodig had. een 6870 zou overkill geweest zijn voor zijn config en de voeding zou het ook lastig gekregen hebben. (hij kwam van een 9600gt)
Het plastieken schildje is inderdaad wel uberlelijk he? Jeezes what were they thinking.
Wat je mss nog kan vermelden is dat je slechts één VGA-DVI splitter kan gebruiken. maw maar een DVI uitgang kan omgaan met een koppelstuk. Dat gaf mijn vriend wel een groot nadeel gezien hij twee schermen had met VGA.
Waar hebjem gewonnen trouwens?
Waar hebjem gewonnen trouwens?
Lezen is ook een vak...Ik was al naar volle tevredenheid voorzien van een MSI 6870, maar door een flinke portie geluk heb ik afgelopen X-Life ook nog een MSI 6850 gewonnen.
Verder, zeer nette review, netjes gedaan en overzichtelijk.
Heb zelf ook een 6850 HD en vind het een prima kaart om op Full HD mee te gamen, speel alles op hoog (uitzonderingen zoals full AA daar gelaten).
Ik was gebuisd op lezen
en schrijven ook
maar lullen doe ik als de beste, nu werk ik in HR
en schrijven ook
maar lullen doe ik als de beste, nu werk ik in HR
Gewonnen op X-Life 2 weken terug in de loterij.
Er staat in de specstabel overigens dat je 1 DSUB connector hebt via een verloopje. Zelf vind ik dit niet echt een issue (ik heb immers nog maar 1 schermpje dat enkel een DSUBconnector heeft), en zeker op m'n 2e PCtje sluit ik alles digitaal aan.
Er staat in de specstabel overigens dat je 1 DSUB connector hebt via een verloopje. Zelf vind ik dit niet echt een issue (ik heb immers nog maar 1 schermpje dat enkel een DSUBconnector heeft), en zeker op m'n 2e PCtje sluit ik alles digitaal aan.
Ik snap niet waarom deze review ''maar'' 4 sterren heeft, wat wil je ernog mee van verwachten dan dit?
Misschien foto's van de werkende kaart in het systeem.
Anyway, ik geef je 5 sterren.
Misschien foto's van de werkende kaart in het systeem.
Anyway, ik geef je 5 sterren.
X-Life heeft ons enkele reviews bezorgd! USB-stick, Muis, Videokaart en dat in zo'n korte tijd. Terw_Dan RESPECT
Een goede review zoals we dat van je gewend zijn!
[Reactie gewijzigd door Verwijderd op 23 juli 2024 07:00]
En dan te bedenken dat er nog meer komt
(3 videokaarten, een geheugenkit en een CPU
)
Goede review alleen vind ik het geen 5 sterren waard.
Voor 5 sterren wil ik graag wel iets zien van installatiegemak en hoe de kaart in je kast past. Ook iets in die richting.
Je hebt het over lawaaierig van de koeler. Hoeveel bedraagt dat dan?
Voor 5 sterren wil ik graag wel iets zien van installatiegemak en hoe de kaart in je kast past. Ook iets in die richting.
Je hebt het over lawaaierig van de koeler. Hoeveel bedraagt dat dan?
Is het zo belangrijk dan om te zien hoe een standaard kaartje in een kast past? Het ding is 226mm, dat is korter dan het moederbord, dus niet bepaald een issue in een normale kast. Ik kan wel overal foto's van maken, maar ik wil juist alleen de belangrijke dingen laten zien, waar je echt wat aan hebt. Bij een kaart als de 6870 Hawk kan het nog wel zinnig zijn om daar naar te kijken, maar bij een ding als dit is dat toch helemaal niet zo boeiend?
En geen idee hoe lawaaierig de koeler is, ik zou neit weten hoe ik dat zou kunnen meten, sowieso is hier veel teveel omgevingslawaai om daar wat zinnigs over te kunnen zeggen.
En geen idee hoe lawaaierig de koeler is, ik zou neit weten hoe ik dat zou kunnen meten, sowieso is hier veel teveel omgevingslawaai om daar wat zinnigs over te kunnen zeggen.
[Reactie gewijzigd door TERW_DAN op 23 juli 2024 07:00]
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
:strip_exif()/u/26632/dosprompt2.gif?f=community)
:strip_icc():strip_exif()/u/321297/MEDIUM.jpg?f=community)
:strip_icc():strip_exif()/u/389388/DaftPunkDigitalArt1.jpg?f=community)