Specificaties 92mm diameter met 18dB geluidsproductie - Bekijk alle specificaties

Zalman CNPS9500 AT Review

lambofgodNewbie 23 maart 2007, laatste update op 23 maart 2007, 872 views

Zalman CNPS9500 AT

Pluspunten

• Stil
  • Niet onwijs duur
  • Mooi

Minpunten

• Slechte handleiding
  • Weinig koelpasta

Geluidsproductie (min) Score: 5
Geluidsproductie (max) Score: 3
Koelvermogen Score: 4
Een paar maanden geleden heb ik deze koeler aangeschaft. Ik had eerst een standaard koeler maar die werd 65 graden dus tijd voor een nieuwe. Na een tijdje kwam ik op deze koeler uit.

Op het begin dacht ik wat een duur ding maar het blijkt het geld meer dan waard. Op maximale toeren is het net een stofzuiger maar alles eronder hoor je hem nauwelijks. Ik heb zelf nu de q-fan van mijn mobo aangezet en werkt perfect. Hij blijft nu mooi rond de 45 graden en je hoort hem totaal niet.

De installatie ging niet helemaal top. De meegeleverde handleiding was niet erg duidelijk en het werd nogal krap werken in mijn kast omdat deze koeler best groot is.

Ik heb zelf niet heel veel overclocked omdat hij het zo ook perfect doet. Qua compatibiliteit kun je gewoon op verschillende sites bekijken of deze koeler compatible is met jou mobo.

Heb jij ook een Zalman CNPS9500 AT?

iets anders dan AC5 zou ik der toch niet op smeren.
maar je had wel mogen vermelden welke cpu je hier mee koelt.
Sorry my bad :9

PC Specs:

Intel Core 2Duo E6600
Asus p5b
Kingston 2x 1gb 667mhz
2x seagate barracuda 7200 rpm
weinig koelpasta. Heb de zelfde koeler en de pasta die ik erbij had gekregen heb ik nog gebruikt op 3 andere computers :*) een hele dunne laag...meer is niet nodig..dat is juist wat veel mensen fout doen. |:(
Ik vraag me af waarom ze bij de 9500 niet de goede koelpasta doen die ze bij de 9700 wel invoegen:
klik