Specificaties DLNA -support - Bekijk alle specificaties

Mede8er MED500X2 Review

JDvanV 19 juli 2011, 14.451 views

Mede8er MED500X2

Pluspunten

• Erg compleet geleverd (incl. kabels).
  • Doet wat ie moet doen, media afspelen, erg goed.
  • Eenvoud in instalatie en aansluiten.
  • Erg stil.

Minpunten

• Niet kunnen gebruiken van de videowall.
  • Niet alle bestanden kunnen doorspoelen.
  • Online opties niet goed uitgewerkt.

Geluidskwaliteit Score: 5
De reden van aanschaf.
De beoordelingen van de voorganger de mede8er MED500 heeft mij mede doen beslissen deze mediaspeler te bestellen. Vooral de mogelijkheden tot het afspelen van een wijde variatie aan formaten, de nieuwe cipset waren voor mij belangrijk. Het hoeft er voor mij niet erg gelikt (boxeeBox) uit te zien. Als het apparaat maar doet wat het beloofd.
Het apparaat 's avonds samen met de bijbehorende wifistick besteld bij coolblue, de volgende dag netjes binnen.

het eerste gevoel.
Het uit de doos halen van het apparaat geeft me een goed gevoel. Geen onzin in de doos maar precies wat je nodig hebt om gelijk van start te kunnen. Incl. alle benodigde kabels. Dit vind ik wel een pluspunt.

Het aansluiten en instalatie.
Het aansluiten van de X2 is letterlijk kinderspel. Kabels erin, wifi hoort volgens de beschrijving in de usb aan de zijkant maar de achterkant werkt net zo prima. Instalatie van het apparaat is niets anders dan stapje voor stapje het menu doorlopen. Wifi wordt direct gevonden en na het invoeren van de sleutel werkt het direct.
Ik heb er nog geen harde schijf bij genomen, als ik er een heb vul ik de review gelijk aan.

Het gebruik en de eerste minpunten.
Na het instellen van mijn logitech harmony one afstansbediening (instellingen zijn bekend bij logitech) mocht het feest beginnen. het duurt even voordat je aan de slag kan maar dat is iets dat volgens mij wel hoort bij deze apparaten.
De eerste optie in het menu is de videowall waar ze mee adverteren. Gelijk de eerste telleurstelling. de melding hou het forum in de gaten en het komt later. Het zal vast met een aankomende firmware upgrade komen maar maak me dan ook niet alvast lekker met de knop in het menu.
De externe schijf wordt direct gevonden en geindiceerd. Het zoeken naar media werkt perfect en hoe heerlijk je kan ook gewoon door de mappen bladeren.
Het apparaat speelt volgens mij gewoon alles af zonder problemen. Beeld is haarscherp zonder te stotteren. Audio werkt prima en de ondertiteling heeft genoeg mogelijkheden om het naar believen in te stellen. Ik heb alleen bij een MKV gehad dat ik niet kon doorspoelen. Vreemd.

De online mogelijkheden.
Youtube werkt niet gelijk. Is volgens het forum een bekende bug.
Streamen via shoutcast heb ik niet aan de praat gekregen. De X2 geeft netjes aan de lijsten binnengehaald te hebben maar blijft in het hoofdmenu hangen. Nog niet gelezen dat dit een bekend probleem is.
Er zijn vele andere mogelijkheden bij het online gedeelte, podcasts, vodcast etc. Jammer vind ik wel dat dit niet lokaal is ingevuld. Ik heb niet zoveel met Italiaans ingesproken trailers en duitse reviews van games.
Leuk dat facebook op de X2 zit maar ik kan zonder toetsenbord en muis echt helemaal niets doen met deze mogelijkheid. Oke er zit wel een onscreen toetsenbord ingebouwd maar ik kan niet van invulveld naar invulveld springen. Verloren kansen lijkt mij. Maar ach. Ik heb facebook op de laptop, pc en mobiel.

Ik heb de X2 nog maar kort en blijf er mee rommelen en doen. Ik zal zo nu en dan de review ook bijwerken.
Tot nog toe zeker een grote plus.

De eerste firmware update
De eerste firmware update is een open beta 1.01.
De videowall is uit de firmware gehaald en vervangen door een favorieten functie. Verdere verschillen die ik in het gebruik merk zijn vooral de online functies. Youtube werkt nu wel direct, shoutcast is nu ook bereikbaar.
Nu nog even wachten tot de update verder uitgewerkt wordt. Is allemaal goed te volgen via het forum. Het opdaten zelf ging erg gemakkelijk. Iso in de root van de usb en de mogelijkheid tot updaten in het menu aanklikken en klaar.

Verdere ervaringen
Ik heb tot nog toe geen br iso kunnen maken, heb dat nog niet kunnen testen. DVD is verder geen enkel probleem. Speelt het af alsof je een dvd in de speler stopt. Ik verwacht dat dit niet anders zal zijn. Ik ge het zeker nog eens testen.

Bestanden heen en weer sturen via het netwerk gaat niet snel. Ik heb er momenteel een usb schijfje aan hangen en als ik daar een bestand naar toe stuur via het netwerk kom ik niet boven de 7 mb per seconde uit.
Streamen via het netwerk gaat verder zonder problemen. .mkv br rip speelt hij zonder haperen over het netwerk af.
Dit alles via wifi trouwens.

(ps excuses alvast voor taalfouten)

Heb jij ook een Mede8er MED500X2?

Hallo.

Heb de med500x2 nu 4 weken in bezit.
Had voorheen de med500X die heb ik doorverkocht voor de med 500x2.

geen moment spijt van gehad. De Med500x beviel ook uitstekend maar miste de internet functie en de 7.1 mogelijkheden.
Internet gaat prima alleen slecht te lezen op een oude glazen beeldbuis, wanneer het draadloze toetsenbord uitkomt ga ik deze direct aanschaffen.
Zoeken op letter is beter dan door de mappen scrollen zoals bij de med500x hels karwei als je meer dan 150 artiesten op de schijf hebt staan.
Overzettten van een bestand van pc naar mede8er gaat niet echt snel, voor een bestand van 12,5 gb doet hij er ongeveer 2,5 uur over. Heb dan draadloos maar 2 streepjes ontvangs moet ik er bij vertellen.
Media zoeken op de HDD gaat razend snel, het opstarten duurt enkele seconden maar als het er eenmaal in zit is het gelijk een pc klik, klik, klik en luisteren.

Ook de interface op tv is veel gelikter dan bij de voorganger.

Al met al na 5 diverse mediaplayer in huis te hebben gehad is deze het geld echt meer dan waar.
Zelfs mensen met een ac-ryan zetten de firmware van de mede8er op hun apparaat, met het risico op garantie verleis.
Heb je al geprobeerd om bestanden over te zetten van je PC naar de mediaspeler? Met wat voor snelheid gaat het?
Dat kun je gewoon op de website van Mede8Er lezen...
Daar staat de Netwerk snelheid en de USB snelheid gewoon vermeld.
In de review staat beschreven dat er nog geen HD in de mediaspeler zit, maar dat het iets is wat JDvanV later aan de review zal toevoegen als dit wel het geval is.

Nette review. Ik mis alleen wat afbeeldingen die het wat opfleuren en verduidelijken. Maar zoals ik het nu lees kan ik nog beter even wachten op een firmware update. Ik heb altijd gekeken naar de popcorn hour, maar deze lijkt me eigenlijk ook prima. Ik hoop dat je na een firmware update ook een update aan je review geeft :)
Hoe zit het met Bluray iso, is dit met menu? Gaat Bluray iso streamen via het netwerk ook goed? :)
Het zou met menu moeten zijn. Dat kan je in de instellingen instellen. ;-) Ik heb het alleen nog niet kunnen uitproberen. Ik zal van de week nog eens een iso maken.
Firmware is duidelijk achterhaald, altijd hetzelfde met die spelers, ze lopen achter de feiten aan en nogal wat functies werken niet of haperen. En tegen dat dat alles is opgelost komt de nieuwe versie uit, en is het weer van dat. Na 4 media players te hebben aangeschaft, ben ik het een beetje zat, wat is het alternatief of is er eentje te koop waarvan ze firmware wel op orde hebben,
Kijk eens naar Zotac. Gewoon XBMC draaien, geen afhankelijkheid meer van 1 fabrikant.
"Niet kunnen gebruiken van de videowall"

http://www.mede8er.com/im...er_rev5.0.6_21Nov2011.pdf zie pagina 18

Zeker met de nieuwe formware release 2.02 is de Videowall wel mogelijk.

Of een jukebox variant: http://www.mede8erforum.com/index.php/topic,7082.0.html
Ik mis de moviewall ook heel erg. Voor mij een reden om weer terug te vallen op mijn oude vertrouwde med400x