Gigabyte GV-N560SO-1GI-950 Review

Ting87 10 juli 2011, laatste update op 10 juli 2011, 1.187 views

Gigabyte GV-N560SO-1GI-950

Pluspunten

• Kaart is stil, ook bij full-load.
  • Word (bij mij) niet erg warm.
  • Alles games kunnen op High gezet worden, meeste doet hij zonder problemen.
  • Afmetingen zijn niet te groot

Minpunten

• Voltage kan worden gemeten op de kaart zelf, vind ik een beetje onzin.

Drivers en compatibiliteit Score: 4
Hallo Allemaal,

Vandaag de 1ste review ooit voor me.
Ik ga mijn GigaByte GTX560TI SoC testen, en jullie er wat over vertellen!.

De kaart word getest icm:

Intel Core i5 2500k (@3,3ghz)
Asrock Z68 Extreme 4
Kingston Hyper-x Genesis DDR3-1333 (4GB)
Hitachi Sata2 1TB HD
OCZ StealthXStream 700W

In deze review ga ik de volgende spellen "testen":

F.E.A.R 3
BTF BC2
The Witcher 2
Hawx 2

F.E.A.R 3 loopt lekker op deze videokaart, ik heb alles op Extra High & 4x CSAA.
Ik heb nu rond de 30 / 40 FPS steady.
Spel loopt prima, en de videokaart is geen extra herrie gaan maken of iets dergelijks.
De loads zat op 70%

Ook Battlefield BC2 draait lekker, erg logisch gezien dat dat spel al een tijdje geleden uitgebracht is.
Neemt niet weg dat dit spel nog steeds grafisch tiptop in orde is.
Ik heb even een aantal screenshots gemaakt, waarin goed te zien is dat het er allemaal absurd mooi uit ziet.
Het stof leeft echt op (voorheen op mijn 6950 zag ik dat niet, of het zit tussen mijn oren...).
Op dit spel heb ik constant 60 a 70 fps, op alles Maxed out.

The Witcher 2, het spel waarvoor ik mijn Sapphire 6950 2GB weggedaan heb...
Ben benieuwt, met mijn 6950 zat ik aan 100% GPU usage, en 100% fanspeed.
De kaart trok het wel, met een avg 45 FPS maar het geluid wat hij daarbij creeerde was abnormaal.
Met mijn GTX560TI SoC valt het allemaal nog mee, nog geen full-load gedaan, totdat ik dit spel begon te spelen.
Nog steeds een stille ventilator, en dat terwijl ook deze kaart nu 100% load heeft....
Ventilator blijft stil, en ik zie mijn kaart max 67 graden celsius worden.
Op dit spel heb ik tussen de 40 & 45 FPS.

Hawx 2 dan, kwa spel echt een flop maar de grafische weergave hieravn is wel echt super.
Ik heb even alleen free flight gedaan omdat er nooit iemand online speelt bij dit spel (erg jammer maar logisch... is natuurlijk een flop 50,- voor 5 missies singleplayer. Ik sta ook 300ste, terwijl ik 1 minuut online gevlogen heb... Zegt genoeg denk ik).
Anyway, erg mooi spel dit.
Zie de screenshots.
Alles heb ik hier maxed out, en ik behoudt een stabiele 60 FPS.

Al met al, ben ik tot nu toe nog steeds erg blij met de videokaart, alle games die ik spel trekt hij aardig goed.
Deze kaart is ook niet erg groot, ik heb geen liniaal of andere meetspullen maar hij is in mijn kast even lang als dat mijn Asrock Z68 Extreme4 breed is, ik schat hem op zo'n 25cm.
Dit houdt in dat deze kaart in zowat elke kast past (in tegenstelling tot mijn oude GTX295 & GTX480).
Op de achterkant van de kaart zitten soldeerplaatjes bevestigt met daarbij een aantal lampjes.
Hiermee kan je het voltage dat er per unit van de kaart gebruikt word aflezen met je stroommeter (of hoe zo'n ding ook mag heten, ampere?).
Is denk ik erg leuk voor iemand die dat interessant vind, het voltage met een meter van je kaart aflezen, maar ik doe dat gewoon met programmatjes in windows.

De accesoires van de kaart zijn prima, je krijgt uiteraard een boekje, een cdrom, een hdmi kabel, molex verloopstukjes & DVI>VGA blokjes.
Al deze spullen heb ik al, maar is altijd fijn om ze nog extra te krijgen.
Op de cdrom staan de drivers & de OC app (welke ik niet heb geinstalleerd, omdat ik er atm al alles mee kan spelen).

Hoop dat deze review iemand gaat helpen om deze kaart wel (of niet) te kopen....

Groetjes!

Heb jij ook een Gigabyte GV-N560SO-1GI-950?

Je zou Witcher 2 moeten kunnen opschroeven naar ULTRA settings als je ubersampling maar uit zet.

Although there are a few differences between Ultra Spec and High Spec presets, such as the texture memory size, shadow quality, number of shadowed lights and LOD distance, we didn't record a speed difference once we turned UberSampling off. We recommend that gamers skip the High Spec preset and use Ultra instead, while making sure to disable UberSampling.

Thanks voor de tip, zo even proberen...
Ziet er nu ook al hardstikke goed uit, daar niet van.
Uhm, iemand enig idee hoe ik mijn plaatjes er goed bij krijg? :) Beetje jammer dit...
Je moet thumbnails maken, kijk bij het tweakers.net FAQ, daarin staat het uitgelegd.
Je plaatjes croppen naar 1024*768 (volgens mij) is dat het grootste wat mag van tweakers bij reviews. Het kan ook zijn dat ze kleiner moeten zijn maar dat zal wel ergens staan.

[Reactie gewijzigd door Fransfb op 10 juli 2011 12:35]

nope, 575px breedte is het max.
Ow oke dankje ;-) weet ik dat zelf ook weer.
Je koopt de superoverclock editie van deze kaart, die is juist gemaakt voor overclockers. En die willen absoluut geen windowstooltjes gebruiken, want dat schiet niet op als je midden in een benchmark zit.

Ik snap dan ook niet echt dat je dit noemt bij de negatieve punten, het is juist een leuke feature, die veel overclockers onder ons best kunnen waarderen.

Heb je ook idee van wat deze kaart doet aan stroomverbruik en de warmteontwikkeling? Ik heb hier nu een 560GTX Ti Hawk liggen van MSI en ik ben benieuwd wat een kaartje als deze nou doet na een paar minuten furmark/kombustor draaien.
Welk progje kan ik mee zien hoeveel W hij gebruikt dan?
Ik heb CPUID HWMonitor maar die ziet alleen V...

Zal de test ff aangooien voor je..

Edit: Furmark Burn-in Test: 55 FPS Average, word max 79 graden met fanspeed 85%

[Reactie gewijzigd door Ting87 op 10 juli 2011 13:17]

Dat kun je niet zien in een progje, dan moet je een energiemeter in je stopcontact pirkken.
Ah, dan kan ik je daarmee niet helpen..
De ledjes die oplichten op het PCB zijn ledjes om aan te geven hoeveel stroomphases (7 power PWM phases) er in gebruik zijn voor de GPU ;)