×

Help Tweakers weer winnen!

Seagate Barracuda 7200.10 ST3320620A, 320GB Review

Krikke 23 maart 2007, 1.000 views

Seagate Barracuda 7200.10 ST3320620A, 320GB

Pluspunten

• Stil
  • 5 jaar garantie

Minpunten

• Geen

Ok even kort mijn bevindingen neerschrijven tot hiertoe.

Voor de aankoop

Op zoek naar een harde schijf voor mijn nieuwe systeem. Zoals al de rest van mijn onderdelen, heb ik deze bij mijn lokale pc-boer gekocht. Hij had 3 merken in stock zijnde, Western Digital, Samsung en Seagate. Daar moest ik mijn keuze uitmaken. Seagate en WD zijn sinds lange tijd goede producenten van HD's. Samsung is eerder nieuw op die markt. Ben gegaan voor de vaste waarden en heb voor de Seagate gekozen omwille van de 5 jaar garantie. Daaarvoor heb ik de enkele euro's meerkost graag voorover.

In gebruik

Seagate is bekend om zijn stille en snelle schijven en maakt dat ook met deze schijf helemaal waar. Hoewel het snelheidsverschil met de andere merken misschien wel meetbaar is, voelbaar zal het zeker niet zijn, dus dat is moeilijk om over te oordelen. Moet ik ze vergelijken met mijn 7j oude 20GB Maxtor dan is ze inderdaad snel en heel stil!

Sommige reviewers klagen over een hoge fluittoon van de schijf en toch wel luidruchtigheid tijdens lezen/schrijven. Wel ik merk daar niks van. Je hoort ze opstarten (als er ook maar iets van achtergrondlawaai is, hoor je zelfs dat niet) en that's it! Enkel het blauwe HD ledje van mijn kast:
geeft aan dat ze wel degelijk alive and kicking is. Ze is dan ook wel met elastieken opgehangen in de kast, zie link hierboven. Ze blijft tussen de 35C en 39C, dat zijn vrij normale waardes denk ik.

Wat moet ik verder nog zeggen?
Ja misschien nog even aangeven dat ik een sata versie heb en dat is wel handig bij het monteren van de schijf! Ik heb voor deze schijf 100 betaald, maar ik woon dan ook wel in Belgi en het is niet via een webshop gekocht!
De samsung Spinpoint is 10 goedkoper, maar heeft maar 3 jaar garantie!

Heb jij ook een Seagate Barracuda 7200.10 ST3320620A, 320GB?

Misschien ook even handig om de algemene prijs te vermelden, omdat je dus aardig neutraal over de prijs bent.
zeer goede schijven heb er ook 2 van 320gb.
alhouw nog 1tje van 500gb als het goed gaat :)
Toch vind ik dat het snelheidsverschil best wat voelbare prestatie met zich mee brengt.
nuja ieder zen idee daarover.
nette review
Heb er ook 2 in raid0 draaien en ik moet toch zeggen dat het heel erg comfortabel aanvoelt :-)..
Laadtijden in games, video's, .iso's maken, zelfs XP / Vista gaat allemaal zoveel sneller :-).. Had hiervoor 1 WD van 250giggies op s-ATA en het verschil is mateloos :-)

Leuke review