Specificaties 42" Full HD 3D LCD TV met 1 tuner - Bekijk alle specificaties

Philips 42PFL7606H Review

rimave 10 juli 2011, laatste update op 12 juli 2011, 12.308 views

Philips 42PFL7606H

Pluspunten

• Subliem Beeld vooral in HD.
  • Energiezuinig.
  • Geweldig 3D beeld.
  • Uitstraling.
  • Lekker dun.

Minpunten

• SD beeld is minder.
  • Indeling afstandsbediening.
  • SD-kaart slot onbruikbaar als de tv dicht op de muur hangt.

Ik heb deze tv nu bijna 2 weken in gebruik en vind het een schitterende tv. Bij het zoeken van een nieuwe tv had ik mijzelf een budget gesteld en moest de nieuwe tv geen dikke zwarte rand rond het beeld hebben. Omdat ik ook erg gecharmeerd was van Ambilight kwam ik automatisch bij Philips uit. Ik wilde eerst voor een model uit de 9000 serie gaan totdat dit model uit de 7000 serie op de markt kwam.

Uiterlijk: De tv heeft een mooie dunne aluminium rand en de bekende druppel aan de onderkant van het scherm. Hier zitten de touchknopjes op om van kanaal te wisselen en het volume in te stellen. Ook de voet van de tv is van geborsteld aluminium. De aansluitingen van de tv wijzen aan de achterkant naar beneden, waardoor hij lekker strak tegen de muur gehangen kan worden. Philip advisseerd dat niet te doen omdat Ambilight dan niet goed tot zijn recht komt. Ik heb de tv zelf 3cm van de muur hangen en het Ambilight is prima. Wanneer de tv zo dicht op de muur hangt kun je het sd-kaart slot eigenlijk niet gebruiken. Deze zit aan de zijkant, maar de ruimte tussen de achterkant van de tv en muur is te klein om je hand ertussen te steken om het kaartje in het slot te drukken. Het aantal aanwezige aansluitingen is meer dan voldoende. Ook handig: de aan en uit schakelaar aan de onderkant waarmee de tv ook echt uit gaat.

Beeld: De tv start iets langzamer op dan mijn oude lcd tv. Het duurt ongeveer 7 seconden voor je beeld hebt. Ik heb het idee dat het bij mijn oude tv sneller ging. Het beeld op HD zender is echt subliem! De kleuren spatten van het scherm af. Op de overige digitale kanalen is het beeld erg afhankelijk van het programma. Wat oudere series of het comedy central kanaal geven wat minder beeld. Dat ligt eerder aan de zender dan aan de tv. Zwart is ook echt goed zwart op de tv. Wel zie ik soms wat backlight bleeding in de hoeken onderin. Ook zijn de posities van de ledjes onderin het scherm soms waarneembaar op zwarte stukken. Verder blijf ik me nog steeds telkens weer verbazen over de geweldige beeldkwaliteit.

Functionaliteit: Deze tv heeft een aantal leuke gadgets, zoals Net TV. Het ziet er leuk uit en voegt ook wel wat toe, maar ik durf niet te zeggen of ik het veel zal gebruiken. Immers, buienradar kan ik ook sneller even checken op de iPad of PC. Ik heb al wel gemerkt dat de Twitter app niet functioneert, er op inloggen wil namelijk niet. De tv ondersteund ook DLNA. Hier ben ik echt over te spreken. Series en films heb ik namelijk op een Synology NAS staan. Ik kan nu vanaf de tv naar de NAS browsen en de mkv filmpjes direct afspelen. De tv heeft er ook helemaal geen moeite mee, hij speelt series vloeiend af. Bij films is het een ander verhaal. De meenste zijn wel af te spelen, maar sommige ook niet. Ik weet niet waar dit exact aan ligt. De functionaliteit van de afstandsbediening is ook prima. Sommige knopjes hebben een verhoginkje waardoor het ook makkelijk bedienen is in een donkere kamer.

3D: Deze tv is op het moment 1 van de weinige die passive 3d ondersteund. Kort gezegd houd dit in dat er geen systeem in de brillen zit waardoor je deze niet op hoeft te laden. Daardoor zitten ze ook beter op je neus. Het zijn lichte brillen die ook bij een film van 2 uur niet zullen irriteren. Bij de tv zitten standaard 2 brillen, maar je kunt ook de brillen uit de bioscoop op deze tv gebruiken (en die kosten maar 1 euro). Het 3d effect is wederom subliem. Je hoeft niet helemaal recht voor de tv te zitten voor het 3d effect. Het 3d effect is wel weg als je in hoek van 30 graden of minder van het beeld zit. Bij 3d blu-ray films schakeld de tv zelf de 3d modus in. Bij eigen films zul je het met de hand aan moeten zetten.

Heb jij ook een Philips 42PFL7606H?

Ik ben benieuwd hoe het zit met de input lag van deze tv als je een console (ps3/xbox) hebt aangesloten. Ikzelf heb nu een LG 3d tv, maar de input lag met gamen is drama....niet te doen..... Nu lijkt dit mij wel een mooie opvolger :)

[Reactie gewijzigd door funkiej op 2 augustus 2011 08:20]

Hoe is het gesteld met de backlight bleed op jouw scherm? De mijne heeft flinke uitstraling vanuit alle hoeken (7676 model). Op de "standaard" scherminstelling is het veel minder maar dan is het hele scherm ook veel minder helder.
Thanx voor de review. Kun je wellicht iets zeggen over:
- besturing met iphone/android app...werkt dit?
- zit er een facebook app op?
- werkt de dual view (bv TV en internet app) naar behoren?
- lukt het om 3D MKV af te spelen?
- werkt het opnemen op SD of hardisc naar behoren?
- Besturing met de iPhone werkt prima.
- Er zit inderdaad een Facebook app op (heb hem nog niet gebruikt).
- Dual View, mwa.... Je kunt niet een app gebruiken en daarnaast tv kijken.
- 3D MKV gaat prima. Je moet alleen wel handmatig 3D aanzetten. De tv detecteert niet automatisch dat het 3D is.
- Opnemen op HDD werkt prima. Je kunt alleen niet het ene kanaal opnemen en naar het andere kijken. De tv heeft maar 1 tuner aan boord. Opnemen op SD heb ik geen ervaring mee.
Iets waar diverse personen benieuwd naar zijn. Hoe is de kijkhoek (bij gewoon 2D) van dit scherm?
Superbedankt rimave ....cant wait tot de 42pfl7676 binnen komt
De kijkhoek is prima. Zelfs als ik naast de tv sta is het beeld nog prima.
Even een paar foto's toegevoegd.
Hoe bevalt je tv nu na een aantal weken?

Ik zelf schaf deze tv ook binnenkort aan. Alleen hij zakt week bij week. Dus denk dat ik nog even een kleine 2 weken wacht tot hij onder de 850 komt.
Ik heb er gister (zondag)na veel wikken en wegen ook een besteld, mediamarkt voor 839,- + 19.90 verzendkosten

Donderdag komt hij binnen volgens de vervoerder, ik ben benieuwd.

Ik heb vast de MyRemote-app geregeld. dat was wel ff een klusje voor de HTC Wildfire, dat kan namelijk niet via de appstore, die roept namelijk dat de telefoon niet geschikt is ivm de resolutie, maar ik heb het .apk bestand in middels..

[Reactie gewijzigd door meerkoffie op 13 september 2011 10:42]