Silverstone SST-LC10M Review

Warzel 20 maart 2007, 638 views

Silverstone SST-LC10M

Pluspunten

• Design erg mooi
  • Formaat ruime kast met veel inbouw mogelijkheden
  • VFD erg cool natuurlijk

Minpunten

• Lawaai van de bijgeleverde ventilator(s)
  • VFD werkte niet out of the box

Opzoek naar een 43cm formaat HTPC kast is mijn keus op de LC10m gevallen vanwege zijn simpele strakke uiterlijk. Was nog wel een een gedoe voordat ik de juiste had, in eerste instantie kreeg ik een zilveren opgestuurd, terwijl alle overige apparatuur zwart is.

De kast is zeer mooi afgewerkt aan de buitenkant en de binnenkant is behoorlijk ruim.

Had wel een probleem met de montage van de Arctic Cooling Freezer 7 Pro, deze was te hoog omdat de dwarsbalk die in het midden door de kast loopt en precies over de CPU liep. Het scheelde niet veel en was opgelost door wat (sier) plastic van de cooler af te schroeven.

Wat wel erg handig is de ruimte onder de drivebays om overtollige voeding kabels weg te moffelen.

De ventilator aan de voorkant is een behoorlijke herrie maker, iets wat je niet wil bij een HTPC behuizing. Deze heb ik inmiddels uitgeschakeld was niet te doen.

Aan de achterzijde zitten ook nog 2 kleinere ventilators die ik überhaupt (nog) niet heb aangesloten. Maar gezien de diameter zullen dit ook wel behoorlijke lawaai makers zijn.

Gebruikte koeling is nu alleen van de videokaart, CPU, en de powersupply. Temperatuur van de CPU ligt tussen 35-45 C afhankelijk van de belasting, geen probleem dus. Hadden van mij geen extra ventilatoren in gehoeven (of misschien 1 maar dan een betere/stillere)

Het VFD heeft me aardig wat hoofdbrekens gekost. kreeg het met geen mogelijkheid aan de praat. Na veel lezen, proberen, controleren en het eigenlijk opgegeven te hebben de nieuwste versie van het internet gedownload en.... het werkte meteen. Beetje slordig dat de meegeleverde software niet werkte.

De behuizing is behoorlijk duur, maar dat lijkt te gelden voor alle HTPC behuizingen.

Zo'n kast koop te vooral voor het uiterlijk en daar ben ik zeer tevreden over. Erg strakke kast

Heb jij ook een Silverstone SST-LC10M?