Specificaties Tower - Bekijk alle specificaties

Sharkoon Rebel 9 Economic Review

TweakerDwayne 18 maart 2007, 1.200 views

Sharkoon Rebel 9 Economic

Pluspunten

• Strak aantrekkelijk uiterlijk
  • Goede koelmogelijkheden
  • Wl negen 5.25'' drivebays
  • Mooie wegwerking van kabels
  • Prijs/Kwaliteit verhouding

Minpunten

• Enkel montage d.m.v. schroeven.
  • Dunne sidepanels
  • Zwak plastic front

De Sharkoon Rebel 9 is op het eerste gezicht een strakke en subtiele kast. Zonder al te veel in het oog springende details, een prachtige behuizing om te zien; en dat is nou juist de kracht van deze kast.

Inbouw mogelijkheden

De Sharkoon Rebel 9 heeft waarschijnlijk het nummer 9 in de naam omdat hij precies dat aantal drivebays telt. Dit zijn allen 5.25'' sloten waarin door middel van de meegeleverde steunen 3.5'' appartuur in te bouwen valt. Hij biedt ruimte aan 4x 80mm fans, of een enkele 120mm fan en twee 80mm fans. Voorin de kast zit al een 120mm fan gemonteerd.

Het inbouwen

Als je een kliksysteem gewend bent is het best een tijdrovende klus om alles te assembleren. Zeker het ophangsysteem voor de harde schijf was even puzzelen mede door het feit dat ik (ongeduldig ben..) geen handleidingen lees. Er wordt trouwens n 3.5'' front meegeleverd bij de kast en enkele ophangsteunen.

Kabels

Doordat je beide sidepanels kunt verwijderen kun je draden kwijt achter het mobotray. Door enkele gaten aan het einde van de drivebays kun je sommige draden zoals SATA-kabels buiten het zicht omleiden. De PWR_LED connectoren etc. lopen standaard van het ene sidepanel naar je moederbord. Deze kun je zelf zoals ik gedaan heb omleggen naar de andere kant in verband met airflow. Om het kort samen te vatten; wegwerkmogelijkheden zijn gewoon zr goed.

Koeling

Deze kast is wel 5 tot 10 graden koeler dan mijn Chenbro Gaming Bomb. Mede omdat deze vorige kast geen wegwerkmogelijkheden had dus een slechte airflow. Ik heb op dit moment de standaard behuizingkoeling met een 120mm fan aan de achterkant. Via een inkoopactie heb ik een zwarte Revoltec 3.5'' fancontroller op de kop weten te tikken, die perfect bij deze kast aansluit en dezelfde blauwe LEDs heeft zoals de powerbutton.

Frontpanel
Het frontpanel beschikt over 4 USB aansluitingen en twee standaard geluids-aansluitingen. Het is makkelijk geplaatst aan de zijkant van de drivebays. Boven deze aansluitingen bevindt zich de resetknop.

Heb jij ook een Sharkoon Rebel 9 Economic?

Heb jij de frontaansluitingen werkend gekregen? Bij mij doen ze het niet namelijk. Heb de ICHR9.
Heb je deze case nu ipv je Antec 182? Schande :+
Haha. Ik kom nu pas erachter dat ik ooit deze review heb geschreven. Die Antec P182 kwam na deze kast natuurlijk :D