Kingston SDHC 16GB Class 10 G2 Review

oeroe.b 4 juli 2011, 1.910 views

Kingston SDHC 16GB Class 10 G2

Pluspunten

• Prijs staat naar mijn mening prima in verhouding tot snelheid en grootte.

Minpunten

• Geen hoestje om de SD kaart geleverd

Vandaag 2x 16 gig kingston ultimate x ontvangen. Kaartjes claimen op de verpakking 20 mb / s read en 15 write. Tijdens de test met 50 mb seq in CrystalDiskMark halen ze 19.92 en 12.30. Klopt dus aardig naar mijn mening

Gebruik de kaartjes in een Canon 60D. Burts van raw voor 16 foto's duurt beduidend langer dan andere kaartjes, geklokt op zo'n 28 seconden totdat de buffer leeg is. Burst van s-raw; 30 foto's tegen 25 seconden. Kaartjes eigenlijk niet gekocht voor de snelheid meer voor de ruimte.

• Canon 60D
  • Windows 7 x64

Heb jij ook een Kingston SDHC 16GB Class 10 G2?

Hoe houden deze kaartjes zich tijdens het filmen in je 60d dan?
Zodra ik het heb geprobeerd laat ik je dit weten.
Ik snap het verhaal over de buffer tijdens het schieten van burst-foto's niet helemaal. Is dit kaartje nu sneller of langzamer dan andere kaarten? Wat zijn de merken, types en snelheden van andere geheugenkaartjes die je hebt gebruikt? Bedankt voor je aanvullingen :)
Hi Thantos,

Wat ik begrepen heb, zelf niet getest, dat de sandisk kaartjes met classificatie 10 beduidend sneller zijn. Bij burst foto's van 16 foto's op hoog formaat duurt het 28 seconden voordat je pas weer kan schieten. Bij small duurt het 25 seconden en kan je 30 foto's maken in de tijd.

Het kaartje welke ik had was een oude SD en zonder classificatie dus eigenlijk niet te vergelijken. Ik ben puur op tweakers afgegaan die in het 60d topic. Zie onderstaande link omtrent het snelheid stukje.

Canon EOS 60D

Beantwoord dit je vraag?