Samsung Syncmaster 225BW Zilver Review

DivxLover 18 maart 2007, laatste update op 19 maart 2007, 2.133 views

Samsung Syncmaster 225BW Zilver

Pluspunten

• Eigenlijk de totale eigenschappen van het scherm.

Minpunten

• De service (NOT!!!) van Samsung.

Zonder meer een heerlijke monitor die in alles voldoet aan de verwachtingen die ik persoonlijk van zo'n scherm heb. Ik kan er op prettige wijze films op kijken, spellen op spelen en de gewone applicaties gebruiken.

De reden om mijzelf toe te voegen aan deze reviews is de behandeling van klanten door Samsung wanneer er iets mis is, een waarschuwing lijkt mij op z'n plaats.

Als eerste wil ik melden dat wanneer je een goed werkend scherm hebt, er helemaal niks mis is, de panelen van Samsung blijven voor mij kwa prijs/kwaliteit bij de top horen.
Maar indien er iets mis is dan ben je bij Samsung aan de goden overgeleverd, iets wat ik niet bij het imago van dit merk vond passen.

Mijn eerste ervaring met de garantie-afhandeling van Samsung dateert van november 2006. Ik ben naast dit scherm ook in het bezit van een Syncmaster 940MW. Daar viel na een maand of 3 plots de SCART-ingang van uit, waar mijn Xbox op is aangesloten. Leverancier gebeld, die meldde mij dat Samsung de garantie zelf afhandelt met Pick-up & Return. Mooi, dat klint goed. Dus je belt Samsung, die je doorverwijst naar ETB, zij handelen dat namens Samsung af. De afspraak was een "swap", er wordt bij jou een nieuwe monitor neergezet en jouwe wordt afgevoerd voor reparatie/refurbishment (wat dus waarschijnlijk inhoud dat je zelf ook een gerepareerde als "nieuw" krijgt, maar soit, hij wordt als nieuw behandelt door Samsung, met bijbehorende garantie en dergelijke...). Er komt echter niet iemand van ETB bij je over de vloer, maar een koerier. Deze pakt een microscoop, vindt vervolgens op de achterkant van de monitor een miniem krasje en deelt je doodleuk mede dat je geen swap krijgt, regels van Samsung. Ik heb Brugman erbij gehaalt, die heeft zich sufgelult, maar geen resultaat. Het maximale wat ik heb weten te bereiken is dat er toch een vervangende werd neergezet, maar na de reparatie van mijn eigen monitor zou ik die weer terug ontvangen. Tot op de dag van vandaag nooit meer iets van gehoord.......

Vervolgens koop ik afgelopen februari 2 maal de SyncMaster 225BW, in 1 koop. Ik pak ze thuis uit, stel ze op, sluit ze aan en zet ze aan. De eerste werkelijk prima in orde, de 2e van onderuit een stel vreselijke kringen door het beeld, hier reeds eerder genoemd, als of er een steen in het water is geworpen, zo'n effect.
Maar goed, we weten dat Samsung keurige pick-up & return garantie geeft, de leverancier zegt ook dat het hier gewoon zelfs een DOA betreft (Dead On Arrival), dus we bellen Samsung, worden weer doorgestuurd naar ETB en wat krijgen we te horen???
We komen de monitor bij u afhalen en brengen hem naar een onderzoekscentrum. Daar gaan we hem onderzoeken. Mocht blijken dat we het kunnen repareren, dan doen we dat en zenden hem daarna weer aan u terug, mocht blijken dat het inderdaad een DOA is, dan zullen we u daarna van een nieuwe voorzien.

PARDON???????
Ik koop een gloednieuwe monitor die gewoon hoort te functioneren, en ik krijg OF een gerepareerde terug, OF eentje waarvan Samsung beweert dat ie nieuw is, maar die waarschijnlijk ook gewoon gerefurbished is.
Ik ben een dag aan het heen en weer bellen geweest, stoom uit de oren, zweet droop van mijn telefoon af. Alle mogelijkheden aangedragen, geschermd met consumentenrecht, het Burgerlijk Wetboek, wie er contractpartij van wie is, etcetera, alles tevergeefs. Dit is beleid, dit is hoe Samsung de zaken regelt, dit is ons (Samsung's) standpunt; take it or leave it!!

Ik dank de hemel op mijn blote knieen dat een midddenstander uit Leeuwarden (NORROD!!!!!!!!) de monitor voor mij heeft omgeruild en hem gewoon aan zijn leverancier retourneert en mij ter plekke een nieuwe heeft meegegeven, met Samsung zelf was ik er nooit naar tevredenheid uitgekomen.

Ik kan niets anders zeggen dan dat ik nog steeds gelukkig ben met het scherm an sich, maar 1 ding staat voor mij als een paal boven water: Ik zal nooit meer een scherm van Samsung aanschaffen, niet vanwege de kwaliteit van de schermen op zich, maar puur vanwege het feit dat ze in de verste verte geen besef hebben van wat service betekend!! Nooit meer!!!

Heb jij ook een Samsung Syncmaster 225BW Zilver?

Je hebt helemaal gelijk, in beide gevallen.

- Zeer goede kwaliteit scherm

- Zeer slechte garantieafhandeling

Ik zelf zit ook met een DOA-geval van de 226BW en servicebedrijf ETB verknalt het behoorlijk. De vraag ligt dan wel duidelijk of dit aan Samsung ligt of aan de 'derde'-partij ETB, welke de garantie afhandeld voor Samsung (en een paar andere merken).

Hoe en wanneer ik een nieuw scherm krijg is onbekend, ik twijfel tussen geld terug of wachten.
Mijn Samsung monitor was ook DOA. Ik Samsung gebeld en er werd meteen een afspraak gemaakt voor een swap. Scherm weer DOA. Nog een keer gebeld en weer een swap, dit keer wel goed. Ik heb eigenlijk niks gehoord over ETB of reparatie. Maar die verhalen zijn niet leuk om te horen.
heel stuk over gezeik maar niks over de monitor gebruik zelf |:(