Specificaties 2.1-set met subwoofer - Bekijk alle specificaties

Philips SoundHub 2.1 HTS9221 Review

Chaser2600 4 juli 2011, laatste update op 4 juli 2011, 3.926 views

Philips SoundHub 2.1 HTS9221

Pluspunten

• geluidskwaliteit
  • design
  • alles-in-1 apparaat (blu-ray, divx/mkv, nettv, etc.)

Minpunten

• veel onvoorspelbare software problemen
  • display aan bovenkant waardoor plaatsen in tv meubel niet praktisch is
  • afstandbediening is eenvoudig en reageert soms slecht (=software probleem?)

Geluidskwaliteit Score: 4
Leuk alles-in-1 apparaat.
Speelt tot nu toe alle Divx/MKV films die ik geprobeerd heb en de NetTV functie is een leuke toevoeging voor als er even niets op TV is of voor het luisteren naar muziek (podcasts e.d.).
Ook het design ziet er top uit, echter wat minder praktisch als je hem in een tv meubel wilt plaatsen omdat de display aan de bovenkant zit.
Afstandsbediening is erg eenvoudig en stelt niet veel voor.
Geluidskwaliteit is zover ik kan beoordelen redelijk goed voor een 2.1 setje.
In ieder geval genoeg mogelijkheden om het geluid naar wens aan te passen (geen equalizer).

Apparaat heeft nog wel veel software problemen.
Crasht erg vaak (met reboot als gevolg) en crasht daarna wederom na de zelfde actie.
Alleen de stekker 30 seconden eruit halen lost dan het probleem op.
Reboots ontstaan met name bij het gebruik van NetTV en er zit totaal geen vast patroon in het ontstaan van de problemen.
Af en toe valt ook het totale geluid weg, bijvoorbeeld als je van audio source wisselt om bijvoorbeeld het geluid van de TV over dit apparaat te spelen. Ook is dan het geluid bij de films of NetTV weg dus alleen het eruit halen van de stekker lost dan het probleem weer op.
Wellicht komt dit omdat mijn TV geen ARC ondersteunt maar volgens de handleiding zou het prima moeten werken zonder gebruik van ARC.

Als de software problemen verholpen kunnen worden door een firmware update is dit een prachtig alles-in-1 apparaat.
Tot die tijd zou ik aanraden nog even te wachten met aanschaffen aangezien de problemen dagelijks voorkomen.

• Philips 47PFL9603
  • Philips DSR8121
  • Playstation 3

Heb jij ook een Philips SoundHub 2.1 HTS9221?

Er is een nieuwe versie firmware. Zijn de problemen nu verholpen?
Is kan deze ook internetradio spelen?
Ben je inmiddels wel tevreden? Zo niet, koop ik hem graag van je over
Ik ben ook effe benieuwd! Op zoek naar een goeie 2.1 set, die ook DLNA kan (tips zijn altijd welkom!). Deze kwam ik tegen in de rentepuntenwinkel van ING, waar hij met 49.950 Rentepunten nog 499,50 kost. Normaal gesproken doe ik niks met die rentepunten dus misschien kunnen ze nu wel van pas komen! :D
Oh uh ik zie nu de reacties pas ;-)

Philips heeft inderdaad een firmware update uitgebracht een tijdje terug en de stabiliteit is stukken beter nu.
Wel bleef ik het probleem houden dat ik soms geen geluid had... heb inmiddels een nieuwe tv gekocht van Samsung die wel Audio Return Channel ondersteunt en het werkt nu perfect.
Ik moet hem alleen nog apart aanzetten als ik de tv aan zet (uitzetten gaat wel tegelijk met de tv) maar dat zal dan wel komen omdat ik een Samsung tv heb en dit apparaat van Philips is.

Ook NetTV is nu stukken sneller geworden na de update, toch een van de grote voordelen van deze set. Uitzending gemist, etc.. dat is iets waar Samsung met hun Smart TV nog wat van kunnen leren ;-)

Al met al inmiddels dus een erg tevreden gebruiker.
Op 1 dec HTS9221 gekocht en de radio ligt al plat !
Philips stuurt een usb-stick op om een update te doen.