Specificaties Socket AM2+ met NVIDIA nForce 630a chipset - Bekijk alle specificaties

Asus M2N68-AM PLUS Review

nelizmastr 3 juli 2011, 434 views

Asus M2N68-AM PLUS

Pluspunten

• AM3 CPU ondersteuning
  • Lage prijs
  • Compact
  • Nforce chipset klokt goed over

Minpunten

• Slechts 2 DIMM slots
  • Geen dual channel DDR2-1066
  • Geen floppy connector

Layout Score: 3
Prachtig entry-level moederbord. Asus heeft zijn huiswerk goed gedaan.

Ondersteunt praktisch alles wat de gemiddelde gebruiker en budgetgamer nodig heeft.

het mooie aan dit bordje is vooral dat er ondersteuning is voor de AMD Phenom II X6, en dat op een moederbordje uit 2006.
Overklokken gaat ook prima. De grootste limiterende factor is meestal de CPU zelf. Ik heb in ieder geval
een Athlon II X2 245 van de standaard 2.9 naar 3.5 kunnen schakelen zonder voltage omhoog te doen.
Draaide 99% van de tijd stabiel. Die 1% komt door het feit dat hij eens in de maand humeurig is met coldbooten.

Wat ik een minpunt vind is de DIMM-slots. er zijn er namelijk maar 2, die elk 2gb sticks van pc2-6400 als maxmimum hebben. pc2-8500 kan er wel in, maar niet dualchannel.

Zelf heb ik er verder een GTS250 videokaart in zitten, en het moederbord heeft geen invloed op de prestaties.

het komt hierop neer:

Dit bord maakt je componenten niet sneller (cpu wel, geen punt), maar ook zeker niet langzamer.

Heb jij ook een Asus M2N68-AM PLUS?

Kort, een beetje karig.
Net geen 2 sterren