Recom PowerStation Zilver, Zwart Review

Juggernaut1987 1 mei 2007, 3.950 views

Recom PowerStation Zilver, Zwart

Pluspunten

• Inbouwgemak
  • Inbouwmogelijkheden
  • Uiterlijk
  • Enforce bar

Minpunten

• Outtake 8CM had een 12CM fan kunnen zijn.

Na hardware.info te hebben gelezen en mijn oude kast (gelukkig leeg) uit mijn handen te hebben laten vallen besloot ik de Recom Powerstation te kopen.
Ik vond de kast er mooi uitzien en vooral het gemak van het inbouwen sprak mij erg aan. Ook de prijs van ongeveer 85¤ speelde uiteraard een grote rol :p

Het Inbouwen
Het inbouwen gaat super makkelijk doordat het rechter zijpaneel, met moederbord tray en al, uit kan klappen.
Het linker en het rechter paneel kunnen verder ook gewoon, zonder dat de mobo tray meeklapt, uitklappen.

Verder gaat het inbouwen van CD drives en Harddrives erg simpel met een speciaal rail systeem. De harddisk zijn in te bouwen in een speciale harddisk tray die makkelijk in en uit de kast te halen is zodat inbouwen van harddisks echt een eitje is.
Voor het inbouwen van videokaarten en PCI kaarten moet wel even een schroevendraaier worden gebruikt, wat ik persoonlijk wel een veilige manier van vastzetten vind.

De kast heeft geen scherpe randen en de vele kliksystemen werken prima. De bouwkwaliteit is dus prima.
Lange videokaarten zoals mijn X1950Pro passen met redelijk gemak in de kast. Langere kaarten, niet dat dat er nu al veel zijn, zullen denk ik niet passen.
Ik heb al wel her en der gelezen dat een 8800GTX in deze kast past.

De speciale enforcebar bied ondersteuning en koeling voor de videokaart. De kaart wordt namelijk vastgehouden tussen 2 dingen die op pootjes lijken. Een fan naast deze pootjes voert de warme lucht van de videokaart direct af naar buiten.

Dagelijks gebruik
Het deurtje is stevig en de kast verder gelukkig ook :)
De aan en uitknop werkt altijd (belangrijk!) en de blauwe verlichting ziet er goed uit.

Het enige minpuntje van deze kast is dat er aan de achterkant maar plek is voor 1 outtake van. Helaas een 8cm model zodat een flinke airflow zonder veel herrie bijna niet te realiseren is.
De frontfan (12CM) doet zijn werk daarentegen prima en houd mijn harddisks lekker koel. Vandaar de goed voor koeling.

De Recom Powerstation is een goede kast en kost weinig. Vanwege het erg handig rechter zijpaneel is hardware inbouwen ook nog eens super simpel, een echte aanrader.

De specs van de kast zijn onder andere hier te bekijken:

Heb jij ook een Recom PowerStation Zilver, Zwart?

Heb 'm zelf inmiddels ook besteld 8-) Had eerst mijn oog laten vallen op een Blackdraft en deze ook besteld met de garantie van Recom zelf dat er een 8800 Ultra in zou passen. Maar je raadt het al :( hij paste dus NIET |:(

Echt een mooie robuuste kast, en die verlichting ziet er geweldig uit! Ben zelf meer van de rode LEDjes maar kan altijd wat vervangen natuurlijk.
Dat is k*t voor je, ik heb die kast ook. Want ik heb een Western Digital Raptor bovenaan in de remove able rack zitten, en ik heb ampder een millimeter speling met met mn AMD/ATI hd 2900pro.

Een nadeel vind ik wel dat het inbouwen van een waterkoel set bij deze kast nogal wat te wensen over laat. Sinds kort heb ik er een Thermaltake Bigwater 760i inzitten, omdat het op de externe koel sets na, de enige is die in deze kast past zonder er gaten in te zagen voor ventilatoren.
Mocht je erover nadenken om een Scythe Mugen in deze kast te plaatsen, dat kun je vergeten, want de koeler is zo groot dat de klep niet meer dicht kan omdat het voedingsrek in de weg zit.
kep em ook gekocht ^^ die 8cm outtake fan is veranderd :O ik heb een 12cm outtake fan :Y)
Ik hoop dat men hd3870 (die nog moet aankomen) erin past. En anders zorg ik wel dat ie past *pakt dremel*

Maar nevertheless zeer goede kast, kreeg niet voor niks zilver op hardware.info.

1 minpuntje: De magneetjes van het deurtje zijn niet heel sterk (van magnetisme), want als je hem op zijn zei legt dan klapt hij open, maar dat hoeft niet met deze kast omdat zelfs de kant van het moederbord er mooi uit kan gehaald worden :Y)
Met de magneetjes is over nagedacht. Je hoeft de kast niet op zen zij te leggen als je iets eraan gaat doen omdat de kleppen aan de zijkant open geklap kunnen worden dus hij hoeft niet op zen zij. En over die magneetjes gesproken als je bijvoorbeeld met nero aan het branden bent en je hebt de klep dicht en hij is klaar met branden en hij opent automatich en de magneten zijn sterk tot de speler niet de klep open kan duwen is nogal slecht voor je speler ;)
scythe mugen past prima in deze kast hoor. zijpanel kan dan ook nog open en dicht. kwestie van de koeler een slag draaien.

productreview: Scythe Infinity SCINF-1000 review door udybees
Hoe zit het met de geluid? ben opzoek naar een kast die minst mogelijk herrie maakt. mijn huidige kast maakt zoveel herrie dat het geluid in me hoofd is opgeslagen.
Hallo mensen,

Vind het nog steeds een prima kast. Ik heb er nu een HD3870 in zitten en die past prima.
Wel is het even schuiven met mijn 2 HDD's, in het rek, zodat de voedingstekker van de videokaart net boven de bovenste HD zit (ligt natuurlijk ook aan je moederbord en waar je PCI-E sloten zitten). Als de kast 2 centimeter dieper was geweest had alles wat makkelijker gepast.

Ik zie inderdaad dat er nu gaten voor een 12 CM fan inzitten. Hoe hebben ze dat gedaan dan? Ik heb niet genoeg ruimte om er een 12CM in te kunnen zetten, zelfs niet met de dremel. Het gedeelte van de kast wat niet weg klapt is gewoon niet breed genoeg.

Wat betreft het geluid van de kast, de fans die je erbij krijgt zijn niet slecht en vrij stil. Wel heb ik de grote blauwe frontfan vervangen voor één waar je het toerental van kunt regelen. De stilte van de kast hangt wel erg af van de koelers die je er verder in hebt zitten. Deze zijn bij mij vrij stil dus het geluid wat er uit komt valt erg mee.
Zelf sinds een week ook deze kast in huis.
Inbouwen een eitje. 2x 8800GTX erin is geen probleem.
Ook de Scythe Mugen past er prima in, wel inderdaad kwartslag draaien!