Specificaties 14" (1280x800), 120GB (hdd) - Bekijk alle specificaties

Asus A8JN-4P006M Review

isomis 14 maart 2007, 674 views

Asus A8JN-4P006M

Pluspunten

• klein compact
  • zeer scherp beeld
  • rustig, maakt weinig lawaai
  • extra knoppen

Minpunten

• klikjes waarmee je het scherm dichtdoet
  • geluidskwaliteit niet top
  • modem en geluid gebruiken dezelfde chipset

Ik heb vorige week twee van deze laptops gekocht. De kwaliteit en prijsverhouding is super van deze laptop. In mijn ogen krijg je waar voor je geld. De twee laptops zijn gekocht bij dynabite. Aangezien dat het bijna de enige winkel is dat hem nog kan leveren.

Een van de laptops hebben we terug gebracht en omgeruild voor een nieuwe. De reden hiervoor is dat als je het scherm zwart maakte, zat er een rare witte veeg in het scherm. Je kon dit alleen zien van de zijkant en het moest donker zijn. De oorzaak kon ik niet bepalen, het enige dat ik weet is dat het een showmodel was.

Ik heb nu 2 goede laptops.

Het design is strak en alles ziet er goed uit. Enige negatieve eigenschap zijn de klikjes waar je scherm dicht mee doet, die zijn er erg kwetsbaar uit. Dit is bij meer laptops het geval. Daarnaast zitten er overdreven veel stickers op en daar wordt je niet vrolijk van.

Het mooie van deze laptop is dat er allemaal extra knoppen opzitten. Het is echt aan te raden om deze te activeren. Er zit 1 knop bij om de prestatie van de laptop te bepalen. Zo kan je kiezen tussen high performance, low performance, quiet office, presentatie en battery saving. Daarnaast kan je met andere knoppen je wireless of je blue tooth uitzetten.

Het scherm is erg scherp en ben daar erg tevreden over. Vooral via de zijkant heb je een mooi effect door de spiegeling. Het is totaal geen probleem een 14,1 inch scherm. De webcam die in het scherm is bevestigd is een leuke gadget. Je hebt het niet echt nodig, maar ja. De kwaliteit is goed voor een webcam.

En van de pluspunten van deze laptop is dat hij bijna geen lawaai maakt. Het is een hele rustige laptop, behalve als je een cd/dvd gaat laden, dan trilt hij weg.

Daarnaast hebben we op n van de laptops generals 3 gespeelt en dat is mogelijk. Alleen je moet niet super graphics verwachten van een 7300go videocard.

Tenslotte hebben we het geluid getest van de laptop. Je hebt geluid, maar dit is nou niet echt super geluid. De geluidskwaliteit is niet echt goed en de geluidskaart is integrated. Daarnaast moet je de modem driver installeren om geluid te krijgen. Dus de modem uitzetten in de BIOS gaat niet werken. Ze maken gebruik van dezelfde chipset.

Kortom, een zeer goede laptop voor een redelijke prijs. Daarnaast is het een groot voordeel dat je 2-jaar pick-up garantie hebt bij ASUS, dat vind ik echt een pluspunt.

Heb jij ook een Asus A8JN-4P006M?