Netgear WNDR3700 - Reviews

Specificaties 5GHz WiFi + router • 4x 1Gbps switch - Bekijk alle specificaties

Netgear WNDR3700 Review

P.denhoed 1 juli 2011, laatste update op 1 juli 2011, 1.164 views

Netgear WNDR3700

Pluspunten

• Goede support, korte opstarttijd

Minpunten

• Wifi (N) bereik soms wat beperkt (komt mede door de dikke muren en vloeren waar de router in gebruik is).
  • Gui mag wat beter/uitgebreider (zeker in vergelijk mocht je er bijv DD-WRT op zetten)

Beheerbaarheid Score: 3
WLAN-bereik Score: 3
Ik heb deze router (V1) in 2010 gekocht als vervanging van mijn verouderde router. Het doel was om deze router als intermediair te gebruik tussen mijn provider en mijn thuisnetwerk (m.a.w. onafhankelijk te zijn van het medium (DSL/kabel, etc) van mijn provider).

Na deze een tijd te hebben gebruikt, ondervond ik laatst wat problemen met de ontvangst. Een reboot resulteerde in een crash van de firmware. Rondzoeken op internet (verschillende fora en ook op de Netgear site) resulteerde in een bevestiging hiervan.
Heb toen contact opgenomen met Netgear support en werd daar (tot mijn verbazing) zeer goed geholpen, er werden wat vragen gesteld over de procedure die ik doorlopen had en welke troublshoot technieken ik toegepast had. Hieruit concludeerde de supportmedewerker dat mijn router defect is/was geraakt. Zonder pardon werd er voorgesteld om deze op te laten halen door UPS (duurde max 3 dagen) en een andere te laten afleveren (wederom max 3 dagen).

Zo gezegd zo gedaan, de V1 router is opgehaald en een aantal dagen later kreeg ik een nieuwe router (V2) thuisgestuurd. Dit noem ik pas service

Naar aanleiding van deze service heb ik nog een WNDR3700 (v2) gekocht om deze als aanvulling op mijn eerste WNDR3700 te gebruiken (groter bereik, etc).

Heb jij ook een Netgear WNDR3700?

Het wifi bereik is op mijn NWDR3700 aanzienlijk toegenomen nadat ik onder de wireless settings, de regio heb veranderd van Nederland naar een niet-EU land.