LG 50PV350 Zwart Review

MartijnAbel 30 juni 2011, laatste update op 1 juli 2011, 10.849 views

LG 50PV350 Zwart

Pluspunten

• prijs/kwaliteit
  • goede kijkhoek
  • scherp beeld
  • strak design

Minpunten

• "slechts" 2 HDMI aansluitingen

Inbrandgevoeligheid Score: 5
Inleidend schrijven

Na een jaar lang gewend te zijn aan de grootte van mijn huidige(ex) TV (LG 37LD450) maar eens de overstap moeten maken naar een grotere TV en daarbij ook maar meteen gegaan voor Plasma.
Waar ik bij de vorige TV ook heel erg heb gekeken naar de prijs/kwaliteit verhouding was dat ook bij deze het geval.
de 37LD450 kostte toentertijd 440 euro en deze LG 50PV350 kostte mij nu 615 euro.

Nu over naar de belangrijkere zaken, namelijk de info en mijn eerste indrukken van de TV zelf.

Featureset

De tv word geleverd met een zeer dikke handleiding waar alles in terug te vinden is betreffende instelmogelijkheden e.d.
tevens word een nette en zeer uitgebreide afstandsbediening meegeleverd.

Specificaties

Razor Frame Design

De TV beschikt over een zo mooi door LG genoemd Razor Frame rondom de TV.
hierdoor komt het scherm beter tot uiting en legt LG minder de nadruk op de bezel die om het scherm heenzit.
dit verraste mij nogal door de gigantisch dunne bezel en het ook daadwerklijk amper merken dat er uberhaupt een bezel om het scherm zit. de bezel is rond de 2.5 a 3cm breed.

Full HD

Dit zien mensen vaak als iets wat normaal hoort te zijn bij zeker de nieuwste TV's maar wat vaak in de plasma series, en zeker in de goedkopere lijnen, mist.
Dit zorgt zeker met een Mediaplayer/XBOX/PC aangesloten voor een gigantisch mooi strak beeld.

600Hz Max Subfield Driving

Het aantal hertz staat voor de verversing van het beeld, dus de mate waarin er nieuwe beeldjes op je scherm komen. in dit geval zijn dat tot 60 beelden per seconde(waarbij de pixel 10x per seconde knippert), wat ook met gamen en bijvoorbeeld snelle actiescenes nodig is en uitstekend naar voren komt.

en een ook niet te missen functie op de Plasma TV's van tegenwoordig:

Smart Energy Saving Plus

Door middel van een Backlight Control Functie is een energiebesparingsmodus in te stellen die voor minder verbruik zorgt.
Zelf maak ik geen gebruik van deze techniek, want dat zorgt ervoor dat de helderheid van je scherm constant aangepast word wat voor mij persoonlijk voor een ietwat onrustig beeld zorgt.

Aansluitingen

De TV beschikt natuurlijk over de broodnodige aansluitingen waaronder: 1x Scart, 2x HDMI 1.3, 1x Component, VGA, Coax en een CI+ tuner(de laatste gebruik ikzelf niet omdat UPC geen CI+ tuners aanbied dus ik heb deze ook niet kunnen testen)
de TV is niet uitgebreid qua HDMI aansluitingen, houd hier wel rekening mee mocht je deze TV aan willen schaffen.

Kleurweergave

kleurweergave is voor mij één van de dingen waarvoor ik heb gekozen voor een Plasma TV.
waar het bij mij bij de budget LCD modellen van LG nog wel eens tegenviel qua kleurechtheid is dat juist bij dit Plasma scherm een ware verademing.

Kleuren worden op het scherm weergeven zoals ze er in het echt ook uit zouden zien.
niet te fel en niet te zacht. wel is enige instelling nodig om dit goed te zetten, maar dat is met het versimpelde menu van LG een kwestie van minuten.

Hieronder is goed te zien hoe men de kleuren op het scherm ziet.

Kijkhoek

De kijkhoek is vaak bij LCD tv's niet al te best, aangezien je vaak als snel een vervorming van de kleuren ziet. bij deze Plasma TV is dat juist het tegenovergestelde.
je merkt dat de kleuren ietwat valer worden maar nog steeds goed te bekijken en er verschijnt geen donkere gloed op het scherm naarmate je jezelf meer naa r de zijkant van de tv verplaatst.

hieronder de kijkhoek goed te zien:

Zwartwaardes

Wat natuurlijk altijd van belang is bij een Plasma TV, is de zwartwaarde.
Ik heb hiervoor gebruik kunnen maken van een Panasonic Plasma en natuurlijk de LG 50PV350 Plasma.
hierbij is te merken dat de Panasonic een iets beter zwart beeld geeft dan de LG, maar dat het verschil niet gigantisch groot is te noemen.
Zeker voor een TV in deze prijsklasse is dit zeer netjes te noemen van LG

Geluidsweergave

Nou moet je bij een LCD/Plasma tv nooit teveel verwachten van het geluid wat de TV zelf produceert, maar ik neem het kopje toch even mee in deze review.
het geluidsniveau is in te stellen van 0 tot 50 waarbij 50 voor het hoogst mogelijke staat.
het geluid is tijdens het kijken van een serie of een gezellige talkshow helemaal niet verkeerd tot een volume van plusminus 20 a 25. wel mis je enige diepgang door het missen van bass in de tonen.
ga je het volume hoger zetten dan 25 dan merk je al gauw dat het geluid te schel word en niet aangenaam om naar te luisteren.
wel moet ik hierbij zeggen dat de 20watt boxen die in de TV gemonteerd zijn een beter geluid produceren dan wat mijn 37LD450 doet met hetzelfde wattage.

Menu

Mensen die al eens eerder een LG LCD/Plasma tv hebben gehad of er nu 1 hebben zullen zich vertrouwd voelen met het makkelijk te gebruiken en in te stellen menu van de LG tv's
Alle instellingen zijn makkelijk terug te vinden onder kopjes die met grote duidelijke iconen aangegeven worden. mocht je toch iets niet kunnen vinden, wat mij stug lijkt, dan is dat natuurlijk ook altijd terug te vinden in de handleiding.

Mijn eindoordeel is toch een dikke plus voor LG met het in de markt zetten van deze Plasma TV.
een zeer groot en goed beeld voor een schappelijke prijs. qua prijs/kwaliteit is er op dit moment weinig tot niks wat tippen kan aan deze LG.
dus ben je op zoek naar een goede en grote Plasma TV dan is dit zeker een aanrader!

9/10

Heb jij ook een LG 50PV350 Zwart?

Een kleine nuancering t.a.v. 600Hz. Er worden niet 600 frames per seconde getoond, maar ere worden 60 frames per seconde getoond waarbij iedere pixel (subfielddrive) 10 x extra knippert. De pixels knipperen dus wel 600x per seconde, maar de frames blijven beperkt tot 60 per seconde.

Bron

Ik ben zelf in het bezit van de PZ550, en ben hier net als jij zeer tevreden over. Ik moet de TV nog goed inregelen m.b.t. de kleuren. Out of the box vind ik de kleuren en de voorgedefinieerde profielen niet heel lekker ogen.

Voor deze LG heb ik 4 weken een Samuns ps50c550 gehad, maar heb deze na 3 reparaties (in 4 weken) teruggebracht. Die TV had zeer veel last van linebleeding en horizontale balken op lichte achtergronden. Beide problemen komen op de (mijn) LG niet voor.

Trouwens.. er is een firmwareupdate beschikbaar!
dat van die frames klopt idd, zal het even veranderen ;)
maarre, een firmware update van de 50PV350? even spieken dan :D

thx m8!
Mooie review, de belangrijke dingen zitten er wel in! :) Ga denk ik toch voor de LG 50PZ250, met 3D ondersteuning. Hopen dat voor de aanschaf nog een review uitkomt en anders maak ik er een. Zie je eigenlijk duidelijk het vloeiende beeld van 600Hz?
dankje! het vloeiende beeld is wel duidelijk zichtbaar t.o.v bijvoorbeeld mijn oude LD450 :D
Duidelijke review met goede opbouw voor mij als leek, ik snap die callibratiediagrammetjes toch niet.
muggenziftmodus
toendertijd moet natuurlijk toentertijd zijn (uitleg)
/muggenziftmodus
dankjewel! kheb het even aangepast btw ;)
Nog even een dingetje, je zegt dat je het fijn vind om extra hz te hebben bij het gamen, echter lijkt me dit sterk want nu krijg je last van input lag, aangezien een console maar tot 60hz gaat, je beeld wordt er dus niet beter op. Echter bij 1080p/24 is de extra hz wel van toegevoegde waarde.
ik zie hierin wel verschil t.o.v mijn 37LD450, het lijkt namelijk of ververst de 50PV350 sneller als mijn "oude" LCD TV...
Ik heb een vraagje..
Sinds kort heb ik de 50PV350 aangeschaft. Ik ben er super tevreden mee, maar vind de kleuren van het scherm bij films etc. wat donker overkomen. Wanneer ik dan een 1080 film van mijn laptop op de tv aansluit is de tv vele malen donkerder dan de laptop. Kan iemand me helpen met de ideale settings zodat het scherm wat lichter word? I hope so!!
dat komt omdat de functie voor het dimmen van het licht op auto staat, dus hij gaat energie besparen en de donkere scenes worden nog veel donker ;)
Ik heb onlangs, mede naar aanleiding van deze review, de LG 50PV350 aangeschaft. Ik wil hier even laten weten dat ik de mening van MartijnAbel volledig kan onderschrijven. Het is voor 600 euro incl verzenden een prachtige televisie. Het beeld is echt super mooi, ook met de xbox360.

Mocht iemand weten hoe ik het apparaat zover krijg dat hij ondertiteling afspeelt bij een *.mkv bestand laat het dan alsjeblieft even weten!
ondertiteling pakt die niet via de normale USB ingang.
pak ik het via mijn LG home cinema set, dan doet ie dat wel...
Je moet de ondertiteling exact dezelfde naam geven als het videobestand. ;)
zelfs dan doet ie dat niet, volgens mij alleen maar avi bestanden.
dit toestel is upc geschikt ;)
klopt, alleen heeft de UPC nog geen CI+ tuners ;)
daar zeggen mijn bronnen iets anders over =D (de bronnen zijn: LG en UPC for that matter)
klopt helemaal zie ik nu...
ik was in de veronderstelling dat UPC ze nog niet had, maar blijkbaar wel dus XD
Is er iemand die iets zou kunnen zeggen over de reflectie van het scherm? Volgens mij glimt het paneel vrij extreem. Levert dit vervelende weerspiegelingen op bij daglicht?
het paneel glimt aardig, maar niet meer dan aloude CRT televisies ;)
mochten mensen graag nog andere dingen getest zien laat het dan maar even weten!
Precies de review waar ik op zat te wachten 1 dag voor levering van de mijne :)
Jij levert morgen dus een review ;)
Yep , en mijn review zal geheel onafhankelijk zijn en niet gesponsord door Danio Yoghurt ;)
hahah, krijg het maar eens voor elkaar om ook die reclame op de foto te krijgen XD
waar blijft die mooie review van jou? :D