AMD Sempron 3200+ Boxed Review

PeaceNlove 22 maart 2008, 1.204 views

AMD Sempron 3200+ Boxed

Pluspunten

Minpunten

• geen

De AMD Sempron 3200+ voor socket AM2 is een prima budgetprocessor.

Prestaties
Verwacht geen snelheidswonder als je deze processor aan het werk zet, maar windows Vista Home Basic in combinatie met een aantal lopende programma's gaat best soepel.

Warmteproductie
De processor wordt niet heet onder full load. Met de koeler op een reduceerd toerental haalde ik niet eens de 40 graden. De processor heeft dan ook maar een maximale warmteproductie van 62 watt en het is dus niet zo'n heethoofd als bijvoorbeeld een Prescott.

Koeler
De meegeleverde koeler koelt de processor voldoende af (zie ook warmeproductie). Het is niet de stilste, maar wanneer je met bijvoorbeeld Qfan van Asus of Speedfan het toerental verlaagd koelt de koeler nog steeds voldoende en neemt de geluidsproductie toch wel aardig af.

Ik heb de processor gekocht voor 55 euro en dat is geen geld voor een CPU die Vista Home Basic netjes weet te draaien.

Update 22-3-2008
De processor draait nog steeds netjes en stabiel en krijgt daarom een maximale score voor de betrouwbaarheid.

Heb jij ook een AMD Sempron 3200+ Boxed?

ja en voor 49 een 4200+

nee dit zijn super betrouwbare processortjes gaan nooit stuk
ik heb een 3000+ op 2,6 ghz passief gekoeld met een artic64
Ik speel er nog COD4, 5, en TMNUF op!
zeker. ik heb hier een 1,5jaar oude 2800+ en ben daar zeer tevrede over.

overklokken ging makkelijk tot 2,1Ghz. en COD2 ging perfect ermee
Voor 55 koop je tegenwoordig een Athlon64 X2 4000+...
pricewatch: AMD Athlon 64 X2 4000+
Tja, ik denk ook niet dat mediabeast de processor als beleggingsobject heeft gekocht...
Reageren op een drie jaar oud topic :')
Goed voor je karma toch? ;)