Specificaties 120mm diameter met 28,9dB geluidsproductie - Bekijk alle specificaties

Scythe Big Shuriken Review

Beatboxx 30 juni 2011, laatste update op 30 juni 2011, 685 views

Scythe Big Shuriken

Pluspunten

• Stil
  • Koelt goed

Minpunten

• Installatie is een hel

Geluidsproductie (min) Score: 5
Geluidsproductie (max) Score: 5
Koelvermogen Score: 4

Ik schrijf deze korte review als toelichting op mijn keuzes. Een uitgebreidere review volgt later. Ik heb deze koeler gekocht om dienst te doen in een HTPC/server met een Intel Pentium G620.

Koelvermogen

De temperaturen onder load heb ik niet kunnen meten, helaas kan ik met geen mogelijkheid in ubuntu temperaturen aflezen. De temperaturen Idle, zoals te zien in de BIOS zijn 31 graden, bij een kamertemperatuur van 25 graden. Zeker niet slecht.

Geluidsproductie

Ik schrijf deze review met de case open, en de computer 30 cm van mij vandaan. Ik hoor de CPU fan wel, maar nauwelijks. Als de case dicht is, is ie onhoorbaar.

Installatiegemak

De koeler moet worden geinstalleerd met 4 pushpins. Ik ben gister zo'n 45 minuten bezig geweest die fatsoenlijk vast te krijgen. Dit omdat je er heel moeilijk bij komt door het grote koelblok.

Compatibaliteit

De koeler past op praktisch elke socket, zeer goed dus.

Voor de prijs die je ervoor betaalt is dit een zeer goede koeler in een budget pc/server/htpc. Ik weet echter niet of ik 'm weer zou kopen, ivm het installatiegemak. (Of ongemak?).

Heb jij ook een Scythe Big Shuriken?

Onder ubuntu kan je dit proberen :
sudo apt-get install libsensors3 sensors-applet
en dan :
sensors
ik krijg dan dit :
acpitz-virtual-0
Adapter: Virtual device
temp1: +20.0C (crit = +90.0C)

radeon-pci-0300
Adapter: PCI adapter
temp1: +84.5C

coretemp-isa-0000
Adapter: ISA adapter
Core 0: +37.0C (high = +80.0C, crit = +100.0C)

coretemp-isa-0001
Adapter: ISA adapter
Core 1: +36.0C (high = +80.0C, crit = +100.0C)

coretemp-isa-0002
Adapter: ISA adapter
Core 2: +41.0C (high = +80.0C, crit = +100.0C)

coretemp-isa-0003
Adapter: ISA adapter
Core 3: +38.0C (high = +80.0C, crit = +100.0C)
Dit allemaal in een terminal natuurlijk.
De onderlijnde, schuine resultaten zijn degene van de processors.

Voor de rest vind ik het ook maar een karige review,
wat plaatjes, meer tekst, echte resultaten, vergelijkingen.. je kunt er een stuk meer van maken hoor.. Geloof me.

edit: toevoeging

[Reactie gewijzigd door Core2Quad op 30 juni 2011 15:32]

Misschien een idee om een paar foto's erbij te plaatsen?
Vraag me wel af hoe klein je werk ruimte geweest is :)