Specificaties Avontuur, Puzzel-game voor de PC - Bekijk alle specificaties

Tales of Monkey Island, PC Review

tHe_BiNk 29 juni 2011, laatste update op 30 juni 2011, 1.042 views

Tales of Monkey Island, PC

Pluspunten

• Monkey Island
  • Met 1 hand te spelen, dan kan je met je andere hand ....uuuhhhhh.... grog drinken

Minpunten

• GFX wat simpel

Stabiliteit Score: 5
Replaywaarde Score: 1
Besturing Score: 2
Geluid Score: 3
Beeld Score: 3
Gameplay Score: 4
Tales of Monkey Island.

De game geeft je 25 uur (in mijn geval) aan ouderwetse adventure game fun. Monkey Island in 3D. Het geheel is met alleen de muis te besturen, geen toetsenbord nodig.

Besturing.

Het lopen met de muis is soms wat knullig. Hiervoor kun je eventueel het toetsenbord gebruiken. Voor de rest point-and-click.

Sound en GFX.

GFX zien er erg basic uit, dus ik vermoed dat het op bijna elke PC goed draait. Kon het op 2560x1600 spelen. Kleuren en design passen goed in de Monkey Island sfeer. Sound FX zijn er niet al te veel. Alle dialoog is audio in de bekende Monkey Island sfeer. Maar niks bijzonders.

Gameplay.

Point-and-click adventure. De 3D wereld is wat klein, veel wordt herbruikt. En de reply value is niet echt aanwezig. Voor --kleine-- kids wat te moeilijk. Er zat ook een onlogisch stuk bij (je moet aan iemand zijn jas komen, maar hoe, heel onlogisch).

Stabiliteit.

Goed. Geen enkele crash, daar kunnen veel game een voorbeeld aan nemen.

Prijs.

11 euro (Steam sale) is de game wel waard, 20 euro is wat veel. Daar komen natuurlijk wel een aantal flessen grog bij. ;)

Conclusie.

Leuke adventure game.

Heb jij ook een Tales of Monkey Island, PC?

Dit is wel een erg karige review. Kun je niet wat meer vertellen over het spel en je meningen meer onderbouwen. Tot slot eventueel wat plaatjes toevoegen.
Voor degenen die niet bekend bijn met Monkey Island (zoals ik) mag onder Gameplay wel iets meer toelichting over het spel, voor de rest een prima review. Hij is kort en geeft een goede indruk van de kwaliteit, dat zijn twee pluspunten imo.
Persoonlijk vind ik dat deze review helemaal geen goede indruk geven over de kwaliteit van het spel:

De Graphics zijn niet van primair belang in een game als deze. De point & click adventures als een game als deze, heeft het op de eerste plaats van sfeer. De omgeving, muziek, geluids effecten dragen allemaal bij aan de "feel" van de game. De graphics zijn zeker niet van een kaliber Crysis, maar om dat als negatief item aan te kaarten, is gewoon niet eerlijk.

Verder heeft de reviewer met geen een woord gerept over de voice-acting, iets wat bij deze game echt uitmuntend gedaan is. De Voice-Actors (VA) komen overtuigend over, veel gevoel in de stemmen en geven het spel gewoon meer diepgang. Leuke humor, sarcasme die terug te horen is, dat zijn de kleine dingetjes die dit spel naar grotere hoogstes tillen.

De besturing is prima, de replay waarde is inderdaad niet erg hoog. Je weet immers waar welke items liggen, wat met wat te combineren en waarop welke items te gebruiken. Er zal weinig nieuws te ontdekken zijn in een 2e playthrough, daarin moet ik de reviewer wel gelijk geven.

Echter, voor een game met +/- 25 uur aan spel plezier, vind ik zeker dat dit spel zijn geld dubbel en dwars waard is. Dingen die onlogisch zijn, horen bij het spelgenre, het is niet altijd voor de hand liggend, en vereist soms een wat aparte aanpak. Dat hoort wederom, bij de charme van een game als deze.

De review is karig, geeft eigenlijk geen inzicht in het spel, word onjuist beoordeeld. Het geeft geen goed en eerlijk beeld over de game, veel aspecten van de review ontbreken (al waren het maar een paar screenshots).

Ik kan persoonlijk ook niet meer dan 1 ster geven.
hmm je wijst met de muis ergens op de wereld en je klikt, en guybrush gaat lopen.
Wijs en klik op een persoon, en guybrush gaat praten met die persoon.

Soms moet guybrush dingen vinden of een puzzel oplossen, en dan moet je klikken tot je het gevonden hebt ;)

Samengevat, point en click adventure
Correctie, een geniale point en click adventure! :Y)