Logitech Wireless Marathon Mouse M705 Review

Neksnor 28 juni 2011, 918 views

Logitech Wireless Marathon Mouse M705

Pluspunten

• Ergonomische vorm, kleine Unified ontvanger.

Minpunten

• Ziet er goedkoop uit, geen waardige opvolger van Revolution VX

Als denkt hiermee de opvolger van de Logitech Revolution VX of MX te hebben: helaas.

Ik heb in 3 jaar tijd 2 VXen compleet versleten. Zeer matige bouwkwaliteit dus, maar als je de M705 ziet, dan zie je meteen dat deze ng goedkoper geconstrueerd is. Vergeleken met normale muizen is het een prima ding, ligt goed in de hand, knoppen voelen lekker aan. De kleine ontvanger is ook fijn.

Toch ben ik danig afgeknapt: de belangrijkste reden voor mij om deze muis te kopen is het scrollwiel dat vrij kan rollen, zodat je met n zwieper meters tegelijk kan scrollen. De VX en MX deden dit perfect. De M705 is waardeloos hiervoor: de nauwkeurigheid van het wiel is zo laag, dat deze regelmatig een kwart pagina terugscrollt, of verder gaat. Als je de muis beweegt, begint het wieltje te rollen en als deze voorbij een bepaald punt komt, scrollt je pagina een stuk verder. Ik laat daarom het slecht gebalanceerde wieltje in de geblokkeerde stand staan. Daarmee is het een doodnormale muis geworden met een paar extra knoppen.

Heb jij ook een Logitech Wireless Marathon Mouse M705?

Ik heb hem gekocht als vervanging voor een VX Revolution, mede omdat ik geen zin meer had om telkens de batterijen te verwisselen, maar ik ben er totaal niet ontevreden over. Wellicht heb je een defect exemplaar te pakken? Mijn vliegwiel functioneert namelijk perfect onder OS X met de Setpoint software. Met als bijkomend voordeel dat ik bij deze de vliegwiel functie snel in en uit kan schakelen zonder de muis om te hoeven draaien. (Zoals bij de VX Revolution.)
bij mij is het scroll wiel op een modus vast / dus bijna geen beweging meer te krijgen en op flight modus doet het scroll wiel het nog wel.

Ben er niet ontevreden over zelf maar om nou te zeggen dat ik het een top muis vindt voor dat bedrag.. uh nee.
Waarschijnlijk is de knop om scrollstanden te wisselen vastgeklemd.

Als je bij een webwinkel hebt gekocht vraag RMA aan.

Als je bij Logitech hebt gekocht of als het product ouder is dan 2 jaar:
Je kunt via http://www.logitech.com/n...wnloads/support-contactus
contact opnemen met Logitech. Onder de batterijen staan M/N, P/N, PID, geef die door aan klantenservice via email of telefoon.
Je hoeft meestal de oude muis niet terug te sturen en krijg je binnen 2 weken een compleet nieuwe.

Ik heb deze muis ook en bevalt mij wel aardig. Ik heb kleine handen, maar ben grote muizen zoals de MX518, G5 en MX1000 gewend. M705 vind ik net te klein.
De MX Revolution / Performance lijkt mij beter als je draadloos wilt, maar de prijs is ook stuk hoger.
Deze muis is wel zuinig met batterijen en handig mee te nemen. De rug vind ik iets te hoog en daarom gebruik ik MX518 liever voor gamen.

De truc met de scrollwiel in vrije stand is om met de top van je middelvinger te scrollen en je palm op de tafel laten rusten.
Als je naar een bepaalde plek scrollt moet je even die plek 2 sec vasthouden of hele tijd vasthouden.
Hetzelfde met alle nieuwe Logitech muizen met aluminium scrollwielen.