LaCie MosKeyto 4GB Zwart Review

Nightcrawler28 26 november 2011, laatste update op 26 november 2011, 564 views

LaCie MosKeyto 4GB Zwart

Pluspunten

• Superklein 5mm lengte
  • Redelijk goed te verkrijgen in NL (o.a. bij Dixons)
  • Best goede Read/write snelheden.

Minpunten

• Geen LED die activiteit of status aangeeft

Deze USB-stick is een van de allerkleinste die je zou kunnen vinden.
Afgezien van de USB connector zelf steekt die nog geen 5mm uit de USB poort. Perfect dus om in een netbook of laptop te gebruiken. Ik gebruik deze stick al een paar maand naar tevredenheid in een (zakelijke) HP 6790 laptop. De schijfsnelheid van deze stick is trouwens ook erg acceptabel. ik kan er zo probleemloos een firefox portable op laten draaien die dan ook nog best redelijk zijn cache kan schrijven naar de usb-stick.

Ik heb hier een review over de snelheid gevonden: http://www.notebookcheck....Cie-XtremKey.36960.0.html

http://www.notebookcheck.net/typo3temp/pics/0465c4ffea.jpg Daar vinden ze het niet zo heel snel met een 7mb/sec write en 15mb/sec read maar dat is dus blijkbaar ook maar perceptie. ik vindt het voor een usb-stick ruim voldoende. Okey wil je echt sneller dan moet je ook een USB3 stick kopen of een sandisk GT stickje.

Heb jij ook een LaCie MosKeyto 4GB Zwart?

De HP 6790 ken ik niet. En ik mag me wel HP expert noemen :p
En dit slaat op de 'review' hoe? Overigens levert een simpele google hit genoeg results op... dus ik zou je nog geen 'expert' noemen als ik jou was.

Over de review:
Zou je misschien wat benchmarks kunnen draaien zodat we cijfers hebben ipv: "Best goede Read/write snelheden."?
Zo'n usbstick is namelijk erg interessant voor een zelfbouw NAS.
nee die ga jij niet kennen omdat het een custom build is voor mijn werkgever. Maar goed ik had het ook uit de review kunnen laten. Het is niet zo heel relevant. Heb de stick werkend gezien onder zowel windows XP, win7 x64 en linux Ubuntu 64.
ja ik had het niet smart gemaakt nee.
even wat opgezocht: http://www.notebookcheck....Cie-XtremKey.36960.0.html

zal het even toevoegen :)