DFI Lanparty LanParty UT NF4 SLI-DR Expert Review

successor 10 maart 2007, 376 views

DFI Lanparty LanParty UT NF4 SLI-DR Expert

Pluspunten

• overclockt heel hoog
  • is rotsstabiel.
  • lay-out is verassend goed.

Minpunten

• duur (voor diegenen die niet het geluk hebben gehad zoiets voor ¤40 te kunnen kopen)
  • NB koeling is niet optimaal
  • maar 4 SATA aansluitingen.

Layout Score: 5
ik zal allereerst iets zeggen over de prijs : ik heb em gekocht van een maat van mij voor ¤40 , dus voor mij zat dat wel snor, ik weet niet wat anderen er voor geven, maar de nieuwprijs van ¤160 was mij net iets te veel.

overclockbaarheid : zeer goed , net wat ik mag verwachten van DFI , op een 300mhz HT link (met een 3x multi) draait het bord perfect stabiel.
alle mogelijke opties die je je kan inbeelden om te OCen zijn er.

de lay-out. eerst was ik pessimistich over de lay-out omdat ik mijn koeler 90° moest draaien , maar dat geeft zelfs prestatiewinst. alle plugjes zijn oko goed bereikbaar dus van een kabelspaghetti heb ik geen last.

alles wat ik er op geprobeerd heb ging goed qua compatibiliteit. en ik heb ALLES geprobeerd : newcastle, venice,winchester...... van ram geheugen alles van valueram tot en met OCZ platinum.

het enige waar ik iets over op te merken heb is de koeling van de NB , ik heb die direct vervangen,want ze maakte voor mij te veel lawaai. ik heb direct een sinkje van een oude compaq p1 75mhz pc genomen ,er wat aan gevijld en dat er op gezet. met een fannetje er tegenaanblazend weliswaar.

en ik heb de D versie dus maar 4 sata aansluitingen , wat ik wat weinig vind.

Heb jij ook een DFI Lanparty LanParty UT NF4 SLI-DR Expert?

lol 40 euro een maand trug heb ik de mijne nog verkocht voor 167 euro op ebay.
het is inderdaad een zeer leuk bord en de nb cooler had ik gewoon vervangen door zo een evercool vc-re.
Als dit een D versie is,wat doet ie hier in een Expert survey,beetje verwarrend voor diegene die dit leest,en ja 40 euro is redelijk voor dit bord(D versie) :?
Als dit een EXPERT board is en je een OCZ platinum hebt gebruikt (lees: TCCD-based RAM modules) dan vind ik het opvallend dat je geen problemen er mee hebt gehad. Aangezien ik een zelfde board heb gehad maar het eigelijk voor geen meter compatible is met TCCD.

de non-expert versie daarintegen wel.