Specificaties Radiogestuurde muis en 1.500dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Logitech Performance Mouse MX Review

grooverd 25 juni 2011, laatste update op 25 juni 2011, 599 views

Logitech Performance Mouse MX

Pluspunten

• Mooie vormgeving.
  • Lekker in de hand.
  • Precies.
  • Makkelijk oplaadbaar.
  • Goed functionerend.

Minpunten

• Korte batterijduur.
  • Werkt slecht op zwart gecoat glas.
  • Prijs.

Hallo,

Ik heb de performance mx nu ruim een jaar en ik moet zeggen ik ben er tevreden over,alleen er zijn wel een paar opmerkingen die ik wil geven.

*1:Als ik de muis elke dag normaal voor mij gebruik,(ongeveer 4 uur)dan moet ik de muis dus om de 4 5 dagen opladen wat dus in mijn ogen erg kort is.Ook omdat ik de muis misschien net iets meer gebruik dan een doorsnee persoon.Als ik ermee ga gamen dan moet ik de muis dus om de 3 4 dagen opladen, jammer want de mx revolution kan je langer gebruiken.Misschien omdat de performance mx maar 1 batterij heeft en of meer energie kwijtraakt om darkfield goed te laten werken.

*2:Ik gebruik de muis dus op een glazen oppervlak,(gewoon gehard blank glas) met zwarte coating aan de onderkant wat het dus een zwart oppervlak maakt.Nu mijn opmerking,....als ik de muis gebruik en ik heb net het glas schoongemaakt dan hapert de muis erg vaak.Naar mate ik meer en meer de muis gebruik dan werkt de muis steeds beter,aangezien ik met een deel van me hand steun op de plekken waar ik de muis gebruik omdat ik daar dan op den duur wat afdrukken achterlaat door het deel van me hand en of pols.

Dat is wat ik erg jammer vind van deze muis aangezien er wordt beweerd dat deze muis werkt op alle oppervlakken.overigens als ik de muis gebruik op een raam van me woonkamer of op het blank glazen bureau van me vriendin dan werkt de muis perfect.

Dus ik denk dat een spiegelglad zwart gecoate glazen oppervlak minder microdeeltjes aan beschadigingen doorlaat als een spiegelglad blank glazen oppervlak zodat de muis wat moeite heeft met het werken op het zwarte gecoate glas en ervan uitgaand dat het gaat om nagelnieuw glas zonder beschadigingen.

Misschien ligt het aan het doorlaten van licht wat de muis helpt en dat het gecoate glas dit licht dus niet doorlaat en dus het functioneren verstoord terwijl blank glas licht doorlaat en dus micro beschadigingen beter weergeeft en de muis dus goed laat werken.
Ik weet ook niet of dit probleem is met echt zwart glas zonder coating,aangezien dat wel licht doorlaat en je door echt zwart glas nog wat kan zien aan de andere kant.

Al met al ben ik tevreden met deze muis op deze 2 dingen na.

Peace.

Heb jij ook een Logitech Performance Mouse MX?

laser heeft moeite met gecoat glas, krijg je afwijkende reflekties, vandaar het haperen. muismatje of stukje mat plakplastik eronder en je probleem is opgelost.

[Reactie gewijzigd door Jerdek op 25 juni 2011 15:33]

Tuurlijk is dat met een muismat opgelost, het blijft feit dat er wordt beweerd dat de muis op alle oppervlakken zou werken
Tja als ik dus een muismatje gebruik dan hoef ik ook geen zwart(gecoate)glazen bureau,sterker nog dan heb ik dus geen muismat nodig want dan zou ik dus een gewoon houten bureaublad hebben waar de muis ook op werkt.

Het is dus mijn keuze dat ik een zwart(gecoat)glazen bureau heb en heb dus bewust gekozen voor deze muis aangezien die daarop zou moeten werken wat dus niet zo is.

peace.
je coating werkt als spiegel, en dan gaat laser raar reageren. Tis idd wel jammer dat die uitzondering er niet bij vermeld is.
vandaar dat ik als oplossing gaf een stukje mat plakplastik

[Reactie gewijzigd door Jerdek op 25 juni 2011 17:04]

Snap ik toch!

Denk dat ik maar eens ga rondneuzen naar een echt zwarte glazen bureau en dan mag me vriendin deze gecoate hebben!

Peace.
neem dan je muis en een laptop mee voordat je hem koopt :)
Dan kun je iig vtv testen.

[Reactie gewijzigd door Jerdek op 26 juni 2011 19:47]