Logitech G25 Racing Wheel Zwart Review

josh-hill 9 maart 2007, laatste update op 17 juni 2008, 1.120 views

Logitech G25 Racing Wheel Zwart

Pluspunten

• kwaliteit van de force feedback
  • betrouwbaarheid pedalen
  • bouwkwaliteit stuur en pedalen
  • stabiele plaatsing stuur en pedalen
  • overvloed aan knoppen op shifter unit

Minpunten

• bouwkwaliteit shifter unit
  • speling paddles
  • slechts 2 knoppen op stuur

Uitmuntend stuur, zelfs voor de redelijk forse prijs. De force feedback voelt natuurlijk aan en maakt weinig lawaai. Stuur en pedalen zitten stevig in elkaar en blijven dankzij de slimme constructie goed op hun plaats. De pedalen zijn van veel hogere kwaliteit dan bij voorgaande Logitech sturen; er is gebruik gemaakt van een stevigere constructie en grotere potmeters. In tegenstelling tot andere stuurtjes zijn er 3 pedalen (gas, rem, koppeling) met elk een eigen veerkracht.

De shifter unit blijft helaas wat achter bij de rest. Ik gebruik hem enkel om meer knoppen binnen handbereik te hebben.

Let op: het rempedaal is zeer zwaar en kan daarom niet gebruikt worden in combinatie met een verrijdbare bureaustoel. Ik gebruik zelf het wat lichtere koppelingspedaal als rempedaal.

Heb jij ook een Logitech G25 Racing Wheel Zwart?

welk spel speel je het meest met dit stuur?
Ik ben zelf verslaafd aan RFactor en gebruik nog steeds de good old logitech Formula Force met een dik rubber stuur en goede flippers, ook de FF is heel erg goed en werkt met snaren in plaats van tandwielen.
De momo force vond ik zwaar tegen vallen, als mijn stuur nu stopt met functioneren dan denk ik toch dat ik voor het stuur kies dat jij nu reviewd.
Bedankt voor je survey, vooral dat stukje over een stille force feedback en de kwaliteit van de pedalen vond ik interesant!
Ik speel op het moment alleen GTR2. Overigens resoneerde de shifter unit vandaag niet meer (beter met de 3e stelschroef vastgezet denk ik).
De momo force vond ik zwaar tegen vallen
Wat vond je eigenlijk tegenvallen aan de momo force? Die wordt door velen nog steeds gezien als het ultieme nog betaalbare stuurtje tot dusver (stuk beter dan de formula force in ieder geval).

Let op dat dit mijn eerste force feedback stuur is. Dat de G25 wat mij betreft weinig lawaai maakt, kan ik dus niet "hard" vergelijken met andere force feedback stuurtjes. In een comment bij de user review van SatCP wordt beweerd dat de G25 meer lawaai maakt dan de Formula Force: http://tweakers.net/productsurvey/survey/3471
wat zit je nou te zeuren man ?

tss, "2 knoppen op het stuur" als negatief bestempelen..

Dit stuur is ontwikkeld als een echt stuur, maar dan voor PC ..

Heb jij ooit zulke knoppen op een echt stuur gezien ?

mafkees ..