Logitech Z-5400 Review

Tunboy 8 maart 2007, 670 views

Logitech Z-5400

Pluspunten

• Geluid
  • Maximaal volume
  • Features
  • Afstandsbediening en controlecentrum

Minpunten

• Beetje te weinig mid-laag
  • fragiele beschermgaas voor de satelieten

Mid- en hoogweergave Score: 4
Basweergave Score: 4
Film/gameweergave Score: 5
Muziekweergave Score: 4
Eerste indruk
Alles ziet er stevig uit en voelt ook stevig. De sub is tamelijk groot maar eens je hem juist geplaatst hebt vormt dat niet echt een probleem. Aansluiten is makkelijk en er zit behoorlijke lange kabel bij (die je zelf makkelijk nog een stuke langer kan maken vermits het gewoon koperdraad zonder stekkers is).
Enige nadeel aan de bouwkwaliteit lijkt me de bescherming van de conusjes van de satelietjes, deze is enkel voor de schijn maar zal niets tegenhouden, voorzichtigheid is hier de boodschap...

Features
Het blitse 'controlecentrum' met bijhorende dradloze afstandsbediening maakt kiezen tussen de verschillende kanalen en bedienen van de volumes erg makkelijk. Zo kan je er dus 3 optische apparaten en 3 stereo-analoog (5.1) inpluggen. Voldoende mogelijkheden en keuzes dus. Heb de optische ingangen nog niet gebruikt dus kan ik niet veel over zeggen. Ik gebruik meestal de 6 analoge uitgangen van mijn Audigy ZS 2 notebook PCMCIA geluidskaart en dit werkt prima!

Geluid
Het geluid is echt verbluffend! Zeer heldere hoge tonen, niet overdreven gericht dus voor ruime luisterpositie bruikbaar. De middentonen zijn mooi in balans met de rest, dus geen storende pieken zoals je dat soms hebt met kleine sateliet-speakers. Het laag gaat zeer diep, zoals je dat wel zou verwachten van zulk een subwoofer. Je kan het volume van deze subwoofer ook VOLLEDIG regelen, dus niet zoals in de goedkopere Logitech sets waar de nul-stand nog steeds veel te luid is, je kan bij deze set de sub zelfs volledig toedraaien!
Enige minpunt bij de set is het dipje in het mid-laag, waar de overgang ligt tussen de sub en de satelieten. Dit is in films niet echt merkbaar, maar in sommige muziek kan het opvallen, al is dit zeker niet storend! Voor mij valt het immers extra hard op omdat deze set de vervangin is van een setje Behringer Truth 2031A's en deze hadden net een piek in het mid-laag.
Voor degenen die schrik hebben dat het geheel niet luid genoeg zal zijn: ik kan je geruststellen: LUID zijn ze zeker!!! ;-p

Als je een zeer goede 5.1 set wil MET digitale decoding, die luid is en toch een zeer voldoende geluidskwaliteit heeft dan is dit volgens mij de enige keuze onder de ¤250... Ik ben er na 5 maanden nog steeds zeer tevreden over.

Heb jij ook een Logitech Z-5400?

Ik heb 'm ook. Het geluid is fantastisch voor een PC setje. De speakers zijn van erg goede en degelijke kwaliteit. De sub is wel groot maarja. Dubbele kamer hé.

Goede bang for bucks. Vooral de Digitale Decoder is een must-have tegenwoordig, zodat je ook je dvd speler erop aan kan sluiten. :)