Compro IP70 Review

rrepko 24 juni 2011, laatste update op 17 november 2015, 1.134 views

Compro IP70

Pluspunten

• Hoge resolutie lens
  • Scherp nachtzicht
  • Goedkoop

Minpunten

• Goedkoop uiterlijk

Design & bouwkwaliteit Score: 3
Opnamekwaliteit Score: 5
Compro, bij sommige van u bekend van TV/capture kaarten, heeft sinds enige tijd haar programma uitgebreid met een aantal IP-camera's. Sinds kort ook beschikbaar in Nederland.
Ze proberen het reeds overvolle marktsegment van de 'kleine IP-bewakings-camera's' te veroveren door een product te leveren dat in de regel makkelijk te installeren is en compatibel zijn met diverse randapparatuur. Tevens is mijn bevinding met de Compro camera's dat deze eenvoudig werken in combinatie met de meest gebruikte smartphones en tablets, zoals o.a. de iPhone, iPad, Android, BlackBerry en Windows Mobile.

Inmiddels heb ik al een aantal camera's uit dit segment op mijn bureau gehad. Wat mij direct opviel bij de Compro IP70 was de hoge beeldkwaliteit die de camera weet te leveren. Dankzij de 1,3 Megapixel CMOS sensor is de camera in staat een maximaal beeld te leveren van 1280x1024 pixels, wat een alleraardigst resultaat is voor een camera die voor nog geen 200,- (o.a. www.ipcam.nu) op internet circuleert. Leuke feature die standaard met de (gratis) software meekomt is de e-mail functie. Hiermee wordt een 'alarm-mail' (met foto!) verstuurd op het moment dat er beweging waargenomen wordt door de Compro. Verder is de IP70 standaard uitgerust met infrarood, dus verzekerd van dag en (verbazingwekkend goed) nacht zicht.
Om het helemaal af te maken biedt Compro voor ongeveer 25,- een compatibel WiFi adapter zodat de IP70 zonder probleem kan functioneren binnen uw draadloos netwerk. Oh ja! Ik zou bijna de tweeweg audio-functie vergeten! Een kleine microfoon en speaker zorgen ervoor dat u ook nog wat geluid meekrijgt bij uw opgeslagen beelden of bij een incident een alarmsignaal kan afspelen.

Tot slot: Compro zal niet snel de "Red Dot design awards" winnen, het ontwerp is zeker in combinatie met de WiFi adapter 'ietwat' ongenuanceerd. Gelukkig compenseert deze kleine IPcam dit ruimschoots door zijn veelzijdigheid en beeldkwaliteit, iets waar het uiteindelijk toch om gaat bij een IP-camera.

Heb jij ook een Compro IP70?

Haha, mooi verhaal. Leuke review. Ik denk niet dat hij bij Compro werkt. In Taiwan spreken ze over het algemeen niet zo goed Nederlands :)
Bedankt voor de review, bij de keuze van een IR camera zal ik deze in de gaten houden!
Overigens staat deze camera in de pricewatch niet aangemerkt als IR camera.

p.s. ipcam.nu is een van de weinige NL leveranciers in NL, hierdoor is de prijs ver boven de 200 gestegen.

[Reactie gewijzigd door Kiswum op 9 augustus 2011 12:31]

Van de week de IP70 besteld via amazon.co.uk, twee dagen later bezorgd. Met WL155 WiFi stick GBP 122 = 141,31
:-)

Wel ff bij allekabels een UK-EU steker adapter geregeld 7,50.

Installatie fluitje, idem op DiskStation en IPad.
Kun je hiermee ook automatisch video uploaden naar een FTP server bij beweging ?
@bones: Het is inderdaad mogelijk om bij beweging automatisch naar een FTP server te uploaden.