Compro IP60 Review

rrepko 24 juni 2011, laatste update op 17 november 2015, 785 views

Compro IP60

Pluspunten

• Goedkoop
  • Hoge resolutie lens

Minpunten

• Alleen goed beeld met voldoende verlichting
  • Ziet er goedkoop uit

Design & bouwkwaliteit Score: 3
Opnamekwaliteit Score: 4
Compro (bekend van TV/capture kaarten) is sinds een aantal jaren uitgebreid naar de IP-camera's. Sinds kort ook in beschikbaar in Nederland.
Ze proberen de markt te veroveren met kleine camera's die makkelijk zijn te installeren en compatibel zijn met een hoop randapparatuur. Ook zijn de Compro camera's compatibel met verschillende smartphones en tablets, zoals de iPhone, iPad, Android, BlackBerry en Windows Mobile .

De camera beschikt over een 1,3 Megapixel lens met 10x digitale zoom. Ingebouwd zit ook de 2-weg audio met microfoon en speaker. De camera heeft ook een bewegingssensor ingebouwd.
De camera heeft een micro SD kaart slot voor locale opnames in hoge kwaliteit.

Ik had als test één Compro IP60 opgehangen in de kamer en was positief verbaasd van de prijs-kwaliteitverhouding.
Toen ik de camera uit de doos haalde voelde de camera namelijk wat goedkoop aan. Maar de beeldkwaliteit van de camera mag er zijn. De 1,3 Megapixel lens maakt een hoop goed.

In de doos zit software bijgeleverd, maar het werkt ook prima zonder. Vanuit de browser kan alles ook ingesteld worden.

Er zijn gratis apps beschikbaar voor de iPhone, iPad en Android. Ook is de camera in staat om een e-mail met afbeelding bericht te sturen zodra er beweging is gedetecteerd.

De camera's zijn in verhouding met andere Megapixel camera's goedkoop. Maar zijn zeker niet van slechte kwaliteit daardoor, in tegendeel. Hieronder is een foto te zien van hoe het er vanuit de browser uitziet.

Voor ik de camera kocht had ik er niet veel van verwacht. Goedkoop is duurkoop zeg ik altijd, maar dit is zeker een uitzondering. Onderstaand een foto gemaakt met de Compro IP60.

De Compro IP60 is een camera die wel altijd licht nodig heeft om te functioneren. Het (iets duurdere) broertje van de camera is de Compro IP70, met geïntegreerde Infrarood verlichting. De IP70 is wel in staat een goed beeld te leveren in donkere ruimtes.

Heb jij ook een Compro IP60?

Ben ook op zoek naar en IP (web)cam maar één waarvan de belichting softwarematig is in te stellen.
En het 's nacht wel goed doet, beter dan wat er hierboven beschreven is.
Die IR ledjes zie je.
Zeker als hij door een raam moet filmen. ;(
Iemand een idee?