Sony Optiarc AD-7260S Review

Synthiman 24 juni 2011, laatste update op 25 juni 2011, 621 views

Sony Optiarc AD-7260S

Pluspunten

• Als hij brand, dan is hij redelijk stil en snel.

Minpunten

• Schrijven van mijn voorraad RICOH 8x +RW lukt niet met deze brander. Zijn voorganger, de AD-7173S, had geen problemen met deze schijven. (Mediacode RICOJPN W21.)

Media-foutgevoeligheid Score: 1
Media-compatibiliteit Score: 1
Schrijfsnelheid Score: 4
Leessnelheid Score: 4
Deze brander schijnt nogal wat problemen te hebben met het +RW formaat. Ricoh 8x +RW (Mediacode RICOHJPN W21), brandt hij niet correct. Een andere reviewer meldt dat zijn Fuji 8x +RW schijven niet gebrand, noch gelezen kunnen worden.

Volgens de verkoper zou deze brander alles moeten branden. Wat Mediacode is, heeft de beste man helaas geen idee van, echter het bedrijf heeft een goede reputatie, dus ga ik er maar van uit dat het een stagiaire is en laat, vooralsnog, geen negatieve kritiek achter. De goede man beweert dat het produktnummer de Mediacode is. Na hem wat links toegestuurd te hebben, schijnt de man nog steeds niet te begrijpen waar ik het over heb......
Echter, voor de zekerheid toch maar even zijn stelling:
"De “mediacodes” zoals aangegeven op de door u aangegeven links zouden op de huidige reeks branders geen enkele invloed meer mogen hebben.

Wij kunnen dan ook helaas niet achterhalen wat de mediacodes zijn van de Verbatim schijven als deze anders zijn dan het artikelnummer van deze schijven."
Hier is een lijst met compatible media: https://www.sony-optiarc....ia/Medialist_AD-726xS.pdf
Er staat wel een foutje op de eerste pagina: de kolom waar -RW boven staat moet natuurlijk +RW zijn.

Mijn vraag: Heeft de "verkoper" gelijk en is de lijst van compatible media dus overbodig? Zo ja, hoe zit het dan met de Ricoh en Fuji schijven? Brandt een moderne writer gewoonweg alles? Of, moet deze "verkoper" terug naar school voor een kleine bijscholing?

Heb jij ook een Sony Optiarc AD-7260S?