Creative Inspire T6100 Review

Gadgeteer 8 maart 2007, laatste update op 16 februari 2011, 3.046 views

Creative Inspire T6100

Pluspunten

• Uiterlijk is netjes en beschaafd
  • Goed geluid
  • voldoende vermogen

Minpunten

• Weinig instelmogelijkheden (hoog/midden/laag etc)
  • Korte kabels aan de rearspeakers (achter)

Mid- en hoogweergave Score: 4
AMD Athlon X2 3800
2*512MB Kingston 667Mhz
80GB HDD
etc.

Ik heb de set net gekocht. Alles zit zeer degelijk verpakt, kans op beschadigen tijdens vervoer is dan ook minimaal. Ik heb gekozen voor deze set omdat dit bij de Mediamarkt de mooist ogende set is voor dit geld. Ik heb de Logitech X530 overwogen maar van alle demo modellen waren de middelste puntjes in de luidsprekers al ingedeukt..Voorspelt in mijn ogen weinig goeds, heb 2 robuuste katten in huis lopen..

Featureset:
Ik vindt het jammer dat er niet iets als een remote control is meegeleverd en dat alleen volume en bas instelbaar zijn, waarbij de bas achterop de subwoofer geregeld wordt en het volume op de rechter frontspeaker. Een koptelefooningang is wel handig, ook deze zit aan de rechter frontspeaker. De set doet verder wat hij doen moet.

Vormgeving / bouwkwaliteit:
Of de vormgeving mooi is of niet ligt aan je smaak. De set is zwart met alu details. Past erg goed bij de rest van mijn PC. Het is geen notenhout maar ziet er netjes uit, niet te futuristisch maar gewoon netjes. Het betreft 2weg kunststof speakers met een houten sub, voelt allemaal best degelijk aan.

Geluidskwaliteit:
Het geluid in muziek, games en films voldoet ruimschoots aan mijn verwachtingen. De sub is actief en heeft 26watt RMS vermogen. Er komt een mooie strakke dreun tevoorschijn. De centerspeaker heeft 18watt RMS en de 4 overige speakers hebben 8watt RMS. Dit lijkt niet veel maar het geluid is toch krachtig genoeg.

Midden en hoge tonenweergave:
De voor luidsprekers (links en rechts) hebben beide een aparte tweeter. Het geluid is helder en warm. De achterspeakers hebben geen aparte tweeters maar kunnen bij het luisteren naar muziek net even dat beetje extra leveren boven een 2.1 set.

Bas:
De basweergave is strak, wanneer je de bas op max. zet dan kan deze je muziek wat overtreffen maar dat is een kwestie van instellen.

Prijs:
Ik heb de set gekocht voor Euro 69,00.

Conclusie:
Voor dit bedrag is er best veel keus in 5.1 setjes maar gezien het geluid wat ik ervaar ben ik zeer tevreden, veel van de sets in dit budget klinken een stuk minder en zien er goedkoop uit. Deze set oogt netjes en levert een heerlijk geluid voor games, muziek en films.

Update 16-02-2011: Set op V&A gezet. PC staat al een tijdje in de woonkamer, geen ruimte voor een 5.1 set en aangezien er niet meer gegamed wordt is een 5.1 set bij ons een beetje overkill.

Heb jij ook een Creative Inspire T6100?

Bij negatieve eigenschappen heb je staan dat je weinig instelmogelijkheden heb maar kan je dat dan niet in je soundmanager software aanpassen?
Ik heb hem ook sinds gister nou echt geweldig geluid :9~