LG BD370 Review

JesuisLeroy 23 juni 2011, laatste update op 6 december 2011, 521 views

LG BD370

Pluspunten

• scherp beeld
  • goed geluid
  • veel ondersteunde bestandsformaten
  • usb-functie
  • licht gewicht/ klein formaat
  • fijne afstandbediening
  • youtube functie

Minpunten

• ouder model
  • prijs
  • trage opstarttijd en laadtijd
  • MKV bestanden geen geluid

Geluidskwaliteit Score: 5
In Juli 2009 gekocht voor 162,-
Heb er tot op de dag van vandaag geen spijt van.

Gezien de prijs hedendaags zelfs hger staat dan hij destijds stond,
lijkt mij een uitgebreide review overbodig. Dus hier even kort en bondig:

Ik beschik NIET over een Full-HD televisie, maar een HD-ready.
Dit is voor mij al zeer scherp en kan me ng scherper bijna niet voorstellen.
Ervan uitgaande dat het dat wl zal zijn op een Full-HD scherm,
krijgt de beeldkwaliteit van mij de maximale beoordeling.
Bovendien ben ik erg tevreden met het "upscalen". Dit lijkt werkelijk bevordelijk voor de kwaliteit van normale dvd's.

Hetzelfde voor het geluid. Deze wordt natuurlijk met HDMI, digitaal doorgegeven.
Naar in mijn geval, de receiver / surround set. En deze speelt het geluid af en geeft het beeld vervolgens gewoon weer door naar mijn tv met een hdmi-kabel. Met in mijn geval geen enkele vorm van vertraging of kwaliteitsverlies, zover ik kan waarnemen.

Het apparaat ondersteund veel dvd-types, o.a. Double-layers.
En ondersteund veel verschillende bestandsformaten, met succes.
Samen met de handige usb-functie aan de voorkant achter het klepje,
maakt dit het gebruikersgemak compleet. Samen met de zeer fijne afstandbediening.
Verder is het met het lichte gewicht en kleine formaat, helemaal niet erg
om eens op en af door het huis te gaan om hem op een andere TV aan te sluiten.

Enige puntjes van kritiek:
maar alleen gezien we nu 2 jaar verder zijn
en er waarschijnlijk betere BD-spelers op de markt zullen zijn.
  • Een trage opstarttijd en laadtijd. In de omschrijving zelf, staat max. 18sec.
  • Ondersteund .MKV -files niet naar behoren. Geluid wordt niet afgespeeld.
Verder dus echt een aanrader als je er voor een leuk prijsje aan kunt komen!

Heb jij ook een LG BD370?

Vreemd op de website van LG staat dat hij MKV niet als afspeelbaar heeft aangevinkt.

Ligt het schokken niet aan een te hoge bitrate?
Inderdaad! wat opmerkzaam. Goed om daar nog even bij stil te staan. Volgens bronnen op het internet wordt MKV wl ondersteund. Het zal aan de bestanden hebben gelegen. Nu alle MKV bestanden geprobeerd, speelt hij ze vrijwel allemaal perfect af. Tenminste, het beeld. Want geluid zit er niet bij, bij geen enkel MKV bestand. Vreemd. Zelfs met de laatste firmware-update lijkt dit nog niet verholpen te zijn. Mogelijk ligt dit ook weer aan de bestanden. Volgens internetbronnen zou het geluid het wl horen te doen. Ik ga het uitzoeken en anders wordt het afwachten en vraag ik me af of het er nog wel van zal komen.

[Reactie gewijzigd door JesuisLeroy op 23 juni 2011 18:35]