Specificaties 32" Full HD LCD TV met 1 tuner - Bekijk alle specificaties

LG 32LE4500 Zwart Review

Silasje 22 juni 2011, laatste update op 23 juni 2011, 2.435 views

LG 32LE4500 Zwart

Pluspunten

• Goed Beeld.
  • Veel Mogelijkheden
  • CI+ Gecertificeerd (Ziggo)
  • Mooi Design
  • Overzichtelijk Menu

Minpunten

• Slecht geluid
  • Opname op USB niet mogelijk.

review toelichting voor de LG 32LE4500

Deze televisie heb ik nu 3 weken in gebruik, heb deze aangeschaft bij de BCC voor maar 299 euro. Sinds die tijd is de televisie intens gebruikt met meerdere apparaten. Waaronder een playstation 3 en een nettop.

De verpakking
Nadat ik de televisie heb aangeschaft heb ik deze natuurlijk direct enthousiast uitgepakt. Bovenin de doos kom je eerst de voet tegen. deze bestaat uit 3 delen.
  • het onderste waar de televisie echt op staat
  • het metalen gedeelte wat de voet met de televisie verbind
  • het plastic afwerkkapje wat het bovenstaande metaal moet verbergen
Daarna kom je een enorme zak tegen. hierin zitten de overige dingen, waaronder de afstandsbediening. battereien voor de afstandsbediening(AAA). 3 boekjes. waaronder 1 quick start guide, 1 meertalige handleiding en nog een boekje. Een CD met nogmaals de handleidingen in alle talen in PDF formaat. Schroeven om de voet te monteren. en wat korte kabeltjes.
Als allerlaaste komt de televisie zelf uit de doos. Deze zat weer in een enorme beschermende zak gepakt.
Alles was netjes en stevig verpakt. ook zat er niks voor het scherm in de doos.

In elkaar zetten
Het in elkaar zetten van het toestel was opzich niet moeilijk. Natuurlijk was het even kijken welk schroefje waar ging, ook zit er 1 schroef in de verpakking waarmee je de televisie vast op een plat oppervlakte kan zetten. (om voorover vallen te voorkomen)

Installatie
De installatie van de televisie was opzich makkelijk. er zaten 2 bandjes achterop het toestel waarmee de kabels netjes weggebonden kunnen worden. Wel handig om te vermelden dat de voedingskabel direct vast aan het toestel zit, deze kan dus niet zomaar losgehaald worden. De rest van de kabels waren erg makkelijk aan te sluiten. het is erg overzichtelijk.

Het eerste gebruik
Het eerste gebruik is natuurlijk altijd een verrassing. Ik ben na 3 weken intensief gebruik van het toestel zeer tevreden over hoe alles werkt. Toen ik de TV voor de eerste keer aanzette vroeg die gelijk een aantal instellingen. zoals winkel/thuisgebruik, tijd, locatie etc.
Na een uurtje spelen met de instellingen was alles zoals ik het wilde. (uitgezonderd het digitale tv kijken, (had nog geen ci+ module)).

Installatie Digitale TV (CI+)
Het instellen van de digale zenders, het de authenticatie van de CI+ module was erg makkelijk. via TVinstalleren.nl had ik een handleiding voor het installeren van een vergelijkend model van de 32LE4500. Na deze stappen te hebben doorlopen werkte alles naar behoren. Het enige nadeel is dat de zenders niet de rankschikken zijn. Ook elke keer als je de televisie van de stand-by afhaald komt er voor een aantal seconden gescrambled programma in beeld. De televisie start de authenticatie van de smartcard uit in ongeveer 5 seconden. daarna zijn alle zenders binnen het kabelpakket probleemloos te bekijken. De televisie komt met geen enkele melding tijdens het kijken.

Bediening
De bediening van het toestel is heel erg handig. Dit is mede omdat de afstandsbediening zeer overzichtelijk is. De afstandsbediening:
Hieronder een aantal foto's van enkele menu's. hierbij ook een korte beschrijving:

Het hoofdmenu: dit menu krijg je te zien wanneer je op de MENU knop drukt.

Het Imput menu: Hier kun je de imput van de tv selecteren. dit door de IMPUT knop in te drukken.

De Programmagids: door op de GUIDE toets te drukken.

Programmainformatie opvragen door op INFO te drukken

Beeldkwaliteit
Zelf vind ik de beeldkwaliteit uitermate goed. maar dat is ieder voor zich natuurlijk. hier heb ik 2 foto's van een afbeelding, aangestuurd door de VGA poort. De eerste foto is gemaakt met flits. hierdoor kun je een beetje de omgevingslicht gevoeligheid zien. Dit valt met deze TV super mee (vind het persoonlijk altijd heel vervelend.

Geluid
Het geluid van een plat scherm is altijd slecht naar mijn mening, ook van dit toestel. Voor mij is dit geen probleem. omdat ik een goede logitech zet eropaan heb gesloten (z5450w)

Ghosting
Zelf heb ik nooit last van ghosting op de televisie. met het blote ook is het voor mij nauwelijks zichtbaar. Toch heb ik voor de echte geintereseerde mensen een foto toegevoegd van de ghosting.

Vragen zijn altijd welkom. Zodra ik niet op deze review reageer mag je altijd een DM sturen.

Omdat bij de review maar 4 foto's van beperkte grote/kwaliteit geplaatst kunnen worden, heb ik deze extern toegevoegd.

Heb jij ook een LG 32LE4500 Zwart?

Ghosting
De foto die jij hebt gemaakt laat de backlight bleeding zien. Ghosting is iets anders, namelijk dat je beeldscherm niet snel genoeg is voor wat je aan het kijken/gamen bent en dan krijg je dus zoiets.

Hoe stevig staat de voet op de TV? bij goedkopere tv's lees ik nog wel eens dat deze staat te wiebelen.
Verder ben ik wel benieuwd waarom je voor deze tv hebt gekozen en niet voor bijvoorbeeld een Philips van dezelfde prijsklasse.

Ik ben zelf namelijk ook aan het kijken voor een TV voor op me slaapkamer, om te gebruiken icm met met PS3, vandaar de vragen :+

[Reactie gewijzigd door Wlie op 23 juni 2011 11:18]

Ik heb de 37LE4500, voor gamen gaat het echt prima (was CRT gewend icm xbox 360). Voet is OK, de tv staat wel stevig, maar hij lijkt een beetje hol te staan: midden is lager dan de zijkanten. Deze ga ik zelf binnenkort vervangen.
Ik ben ook van plan de 32LE4500 van LG te kopen... Ik ben er echter nog niet uit of ik heb nu tegen mijn muur te hangen, en dan kijk ik vanuit mijn bed op een afstand van 3m 72 of of ik hem zal monteren op een muurbeugel en dan tegen de muur en 90 draaien waardoor die op een afstand van 2m10 zal komen. Welke afstand raden jullie mij aan ? Ik zal hem vooral gebruiken om te gamen op mijn ps3.

Ook vraag ik mij af waar jullie hem tegen 300 euro kunnen aankopen, ik vind hem het goedkoopst tegen 340 euro excl verzendingskosten.

Groeten
Sam
Om dit toestel aan de muur te hangen is niet erg handig, mede omdat er dan nog maar 1 hdmi ingang fatsoenlijk te gebruiken is. Zelf heb ik voor dit toestel gekozen omdat ik een aantal eisen had. Die waren:

Full HD
LED
Ziggo Certified
minimaal 32"
Zwart
Niet al te grote bezel ivm. het plaatsen onder een schuine kant van het dak.
Mijn beugel hangt de tv zoiezo 8cm. van de muur af. Geen moeite met aansluiten dus. Wel even oppassen welke VESA-maat de tv nodig heeft en de beugel ondersteund. Mijn beugel heeft lange armen. Bij Vesa200x200(mm) zullen ze wel 15cm uitsteken. Dat zal bij dit model wel voor problemen zorgen bij de aansluitingen denk ik. ik ga voor de 37", maar dat wordt even opzoeken en uitmeten in de winkel denk ik.

[Reactie gewijzigd door JesuisLeroy op 9 juli 2011 23:42]

Bij het gedeelte 'verpakking' staat dat er 'korte kabeltjes' bij zitten.
Wat voor kabels zijn dat?