Specificaties Soort casemod: Bay - Bekijk alle specificaties

Scythe Twin Mounter 2.5in SSD-HDD Rev.C Review

bas_buyandsell 23 juni 2011, laatste update op 17 november 2015, 2.368 views

Scythe Twin Mounter 2.5in SSD-HDD Rev.C

Pluspunten

• doelmatig
  • 2 SSD's in één 3,5 bay
  • zeer betaalbaar

Minpunten

• geen

Kwaliteit Score: 4
Soms heb je iets eenvoudigs nodig om te bereiken wat je wilt.
De Scythe Twin Mounter 2.5inch SSD-HDD rev.C is zo iets.

Mij probleem begon bij het inbouwen van een SSD in een CoolerMaster Cosmos 1000 kast. Voor harde schijven heeft deze kast een systeem met harddisk-tray's die voorzien zijn van trillingsdempende rubbers. Een normale 3,5 inch harddisk wordt aan de onderzijde vastgeschroefd.

Bij de meeste 2,5 inch SSD's zoals de OCZ Vertex 3 of de Corsair Force 3 krijg je een mounting-adapter voor 3,5 inch meegeleverd. Dit is dan een metalen plaatje met omgebogen zijkanten. Je kunt de SSD er met zijn bodem opschroeven en de adapter met de schroefgaten aan de zijkanten in een 3,5 inch uitsparing vastschroeven. Behalve als je de schroeven aan de bodem wilt vastdraaien. Dan stuit je op een vlak plaatje zonder bevestigingspunten.

Deze beugels van Scythe schroef je eenvoudig aan de zijkant van je 2,5 inch SSD of harddisk. De trillingsdempende rubber busjes heb je voor een SSD eigenlijk niet nodig maar voor een notebook harddisk kan het iets toevoegen.

Je kunt overigens twee SSD's monteren in één vrij slot. Er blijft een minimale luchtspleet over tussen twee drives maar voor SSD's maakt dat niets uit.

Deze beugeltjes, in de rev.C uitvoering, hebben montagegaten aan de onderkant !
Het klinkt simpel maar je zult het maar zoeken. Voor mij de oplossing omdat ik een bodem montage nodig heb.
(Je kunt ze ook aan de zijkant vastschroeven)
De prijs is heel redelijk. Met verzendkosten mee ben je ongeveer 7 of 8 euro kwijt. Als je een losse adapter van OCZ of zo koopt ben je soms al meer kwijt.

Voor mij een goede en betaalbare oplossing. Ik kan twee SSD's kwijt in één harddisk tray. Hierdoor is er weer een tray vrij voor andere dingen.

Let bij het bestellen wel op. De eerdere versies hebben voor zover ik weet geen montagegaatjes in de onderkant.

• 2x OCZ Vertex 3 120Gb

Heb jij ook een Scythe Twin Mounter 2.5in SSD-HDD Rev.C?

Mooi om dit te lezen. Ik heb zelf ook een Cosmos kast en ik maakte me al zorgen toen ik elders op Tweakers las dat de meegeleverde bracket niet aansluiten op de 3,5" bays. Nu kan ik zonder zorgen een 2,5" Vertex bestellen. :)
Voor de mensen die het niet lezen maar gewoon 1 ster geven; Maak zelf maar eens een review over zoiets onbenullig kleins. Er is gewoon niet veel over te vertellen en wat hij verteld is alles wat je moet weten erover. enige puntje is; verwerk de foto's in de review zelf.
Beste Bas,
Kan je misschien Direct Messages aanvinken in jouw profiel a.u.b.?
Moet jou namelijk dringend iets vragen hieromtrent.
Stuur je me berichtje indien het gelukt is (moest ik deze thread uit het oog verliezen).
Dank bij voorbaat.
Duidelijke review met foto's die mijn vragen bevestigen. Zo nu heb ik een 5.25 naar 3.5 bay en dankzij jou ook nog een degelijke 3.5 naar 2x2.5 :P Wordt nog een mooi plaatje in m'n kast :)
Goed te horen dat het wel werkt voor SSD. Voor mijn HDDs werkte het niet, resonantie maakt dat de schijven elkaar "in de weg" zitten wat resulteert in harde tikken, blijkbaar resets van de lees/schrijf-kop.

Kan het ding zeker niet aanraden voor 2 HDDs, tenzij je er eentje in wilt monteren en niet twee. Maar dan zijn er vast alternatieven? Ik weet er niet van echter, het is wel goede kwaliteit verder dit.
Toch leuk dat een review voor een simpel item na 4 jaar nog bekeken wordt.
Dat 2.5 inch harddisks elkaar in de weg zitten lijkt mij vreemd. Ik zou eerder denken dat een van de harddisks al een intern probleem heeft wat het tikken veroorzaakt. Of het zou een thermisch probleem moeten zijn omdat de warmte niet goed afgevoerd kan worden.