WD Green SATA 3 Gb/s, 500GB Review

Lemming 22 juni 2011, laatste update op 22 juni 2011, 980 views

WD Green SATA 3 Gb/s, 500GB

Pluspunten

• Geluidsproductie
  • Leessnelheid(ook van enkele hd)
  • Prijs/kwaliteit verhouding

Minpunten

• ....Geen?

Heb laatst mijn eerste sata hd gekocht als vervanging van mijn oude pata hd, deze review gaat over twee harde schijven in raid 1.

Prestaties
Dit is een van de belangrijkste punten van een harde schijf, want je komt niet ver met een hd die met 32 kilobyte per seconde leest.
Ik heb voor een raid-1 array gekozen omdat ik graag een snelheidsboost wou maar liever geen raid-0 omdat ik extreem slecht ben in backup`s maken(zelfs zijn ze automatisch annuleer ik ze omdat anders de pc minder snel werkt)
De benchmarks zijn gemaakt met hdtune pro in file-modus(Om een of andere reden ging de normale benchmark op de snelheid van 1 disk)
File-benchmark met 2 hd`s(voor de gemak heb ik ze op gehelen afgerond)
Schrijf:70megabyte per seconde
Lees:325megabyte per seconde
Normale benchmark met 2 hd`s
Schrijf:78megabyte per seconde(sneller omdat het zonder fs moest)
Lees:92megabyte per seconde(Denk de snelheid van 1 hd)

Toegangstijd:12ms
Opstarten windows 7(incl rotzooi):35 seconden incl:login excl:bios en grub
Opstarten fedora 15:18seconden icl:login excl:bios en grub

Functies
Deze harde schijf heeft 32mb cache en draait op 5400rpm.
Ondersteunt:
  • SMART
  • 48-bit addressing
  • Read look-ahead
  • Write cache(heb het uitgeschakeld)
  • Host protected area
  • Device configuration overlay
  • Firmware upgradeable
  • Automatic acoustic management(niet instelbaar dankzij mijn raid-controller)
  • Advanced power management
  • Power-up in standby
  • NCQ
Meer dan genoeg dus, op een harde schijf valt hier ook niet veel over vertellen

Betrouwbaarheid
Hier valt niet veel over te zeggen todat ik getik, gepiep/kras hoor of dat mijn raid-controller mij waarschuwt

Geluidsproductie
Deze hardeschijven heb ik nauwlijks kunnen horen(case-fans uit alleen cpu-fan en hd) totdat ik er met mijn oor er bijna tegenaan zat bij de spin-up, dus dit is een dikke pluspunt
Warmte valt ook heel erg mee, hij is volgens de smart gegevens 26c na paar uur intensief-pc gebruik(weet nie wat normaal is voor een hd maar dit lijkt mij koud)

Dit zijn goeie harde schijven voor hun prijs(500gb voor 30 euro) en ik beveel echt aan om deze te kopen!
Als er iets mist in deze review laat het dan weten!

• MSI GF615M-P33
  • Windows 7 x64

Heb jij ook een WD Green SATA 3 Gb/s, 500GB?

Meer advertenties