Samsung Spinpoint HD300LD , 300GB Review

jmmk 7 maart 2007, 400 views

Samsung Spinpoint HD300LD , 300GB

Pluspunten

• Functioneel is er niks mis mee, doet wat-ie moet doen.
  • Goed werkpaard voor grote opslag (audio, video).
  • .

Minpunten

• Zoals gezegd, de mijne resoneert.
  • Verwacht geen razendsnelle schijf.

Ik heb deze harde schijf vooral genomen omdat Samsung een goede naam heeft qua lage geluidsproductie. Mogelijk heb ik een 'maandagochtendexemplaar', maar de HD300LD die ik heb, resoneert behoorlijk. Dat veroorzaakt in de omkasting een lage bromtoon die ik in de kamer eronder nog duidelijk kon horen. Met rubber ringetjes opgehangen, de bromtoon bleef. Uiteindelijk heb ik 'm vervangen door een Seagate Barracuda 320GB, en dat is een hele opluchting. De Samsung doet het voor de rest wel goed, ik heb 'm nu in een Synology NAS gestopt (waarin-ie ook resoneert). De NAS staat echter in de meterkast, ik heb er dus geen last meer van.

Heb jij ook een Samsung Spinpoint HD300LD , 300GB?

Goede, onderbouwende en lange surveys schrijven is zooooo 2006.

2007, het jaar van de 5, hooguit 10, regels lange surveys :+
Niet lullig bedoeld, maar heb 't over 't algemeen. Of je schrijft een survey en neemt hier de tijd voor, of je schrijft er geen.

Surveys zijn bedoeld om andere mensen te informeren over het product zodat, wanneer zij iets nieuws willen kopen, de surveys kunnen raadplegen. En dan zitten ze niet te wachten op een survey waar je in leest dat je hoogstwaarschijnlijk een niet goed werkende harde schijf hebt.

Ik denk dat 't zowel voor jou geldt, als voor het meerendeel van de andere survey schrijvers in de afgelopen weken, dat je eens wat meer tijd in een survey moet steken en niet alleen een klaagzang schrijven waarin je je, waarschijnlijk defecte, product afkraakt. Stuur het RMA aangezien SpinPoints gebruik maken van Fluid Dynamic Bearing (FDB) en dit in de regel "stil" hoort te zijn. Al is stil wel een subjectief begrip uiteraard.

Overigens is 't zo dat een Seagate Barracuda ook gebruik maakt van FDB. Dus over 't algemeen zou 't niet zoveel verschil moeten maken.

Dus mijn advies in 't kort: ga eerst eens naar je winkelier toe en zorg dat je een nieuwe exemplaar krijgt en ga daarna een survey schrijven als je een 100% in orde product hebt. Anders hebben wij er ook niet zoveel aan :)