Asus R2H-BH077T Review

kemmel 9 augustus 2007, 953 views

Asus R2H-BH077T

Pluspunten

• Erg veelzijdig door het complete arsenaal ingebouwde hardware zoals WiFi, Bluetooth, LAN, GPS, muisje, touchscreen, USB, etc. etc...

Minpunten

• Slechte WiFi verbinding (mijn Dell laptop geeft veel betere snelheden). De GPS ontvanger is ook niet echt gevoelig. Het apparaatje wordt redelijk warm en de baaterij is best snel leeg, na een uurtje prutsen was het gedaan (heb wel van alles geprobeerd en allerlei updates laten installeren)

Out-of-the-box zit de R2H vol software die het geheel zo ontzettend traag maakt dat er niet mee te werken is.
Enige oplossing hiervoor is een schone installatie van het OS, maar dit heeft wat voeten in de aarde en is niet voor de aspirant tweaker weggelegd.

Het apparaatje voelt degelijk aan en ziet er mooi uit. Specificaties beloven een apparaat waar mee te werken moet zijn. Na de herinstallatie zullen we dat gaan aanschouwen!

EDIT: Na herinstallatie van Windows XP 2005 Tablet Edition werkt alles prima, zoals je van een 900MHz processor systeem zou verwachten.

Mijn versie luistert wel naar het zelfde type, maar heeft een 60GB harde schijf. Verder wordt er erg veel bij geleverd zoals een DVB ontvanger, route plan software van Microsoft, diverse kabeltjes, een opvouwbaar toetsenbordje, een USB muisje, een doekje om het scherm te poetsen en een mooie 'tas'. Helaas ontbreekt een externe cd/dvd speler voor herinstallatie van de software :-)

Heb jij ook een Asus R2H-BH077T?

De gps ontvanger is toch echt wel gevoelig.
Heb hem hier vergeleken met een aantal andere en de sirf3 set doet zijn werk goed. Bij mij werkt de gps het beste als de antenne is ingeklapt... raar maar waar.
Mischien heeft dit te maken met de warmtewerende vooruit van mijn auto, in een andere auto zonder dit type ruit werkt hij namelijk het beste met de antenne uitgeklapt.