Conceptronic Grab'n'Go CHD3U250 250GB Zwart Review

Shiro 6 maart 2007, 665 views

Conceptronic Grab'n'Go CHD3U250 250GB Zwart

Pluspunten

• Snel
  • Mooi Design

Minpunten

• Kan beetje warm worden, zelfs als die idle is.
  • Kabels had wat langer gemogen...

Mobiliteit Score: 4
Onlangs moest ik een hardeschijf aanschaffen aangezien mijn HD in me PC en Laptop beide volzaten. Ik was dus op zoek naar een zo goedkoop mogelijk oplossing om grote hoeveelheden data op te slaan. Tijdens het onderzoek naar Externe HD heb ik veel varianten gezien. Veel vond ik te duur zoals de Western Digital Mybook. Hoewel ik die wel wou aanschaffen voor 100Eu. Alleen de beschikbaarheid liet wat te wensen over. Dus na lang zoeken kwam ik deze tegen voor een prijs van 93Euro.

De schijf wordt dus vooral gebruikt voor opslag van video data. Betrouwbaarheid vind ik dus erg belangrijk. Hoewel ik nu nog niet veel kan zeggen over betrouwbaarheid van schijf. Kan ik nu wel mee delen dat ik erg tevreden ben met de schijf. Het is erg snel en gemakkelijk in gebruik. Geen stom rotzooi software erop zoals Toshiba password gedoe. En lekker simpel. Plug in, aanzetten en data over kopiŽren.

Ik heb er nu dus ongeveer 115GB aan data erop gepompt. En het werkt nog erg goed. Geen problemen tot nu toe. Wat me wel beetje tegenvalt, is dat de schijf beetje warm wordt als je hem laat aanstaan. Het is niet heet ofzo, maar ik vind het toch een onprettige gedachte. Maar uiteraard kan je het gewoon uitzetten als je het niet gebruikt.

Verder wil ik meedelen dat er een 3.5 inch Samsung Ultra-ATA/133 Hardeschijf inzit. Hoe betrouwbaar die zijn weet ik niet precies. Maar de schijf is wel het belangrijkste onderdeel van een externe HD, en ik heb er nog geen klachten over, alhoewel ik het nog maar een week in gebruik heb.

Heb jij ook een Conceptronic Grab'n'Go CHD3U250 250GB Zwart?