Intel Celeron D 315 Tray Review

LaserNL 6 maart 2007, 290 views

Intel Celeron D 315 Tray

Pluspunten

• Vrij goed overclockbaar.
  • Niet duur.
  • Word meteen herkent.
  • Redelijk snel.
  • Betrouwbaar

Minpunten

• Standaard koeler is bagger en maakt herrie.
  • Word nog redelijk warm, ookal doe je niets op de pc.

De Celeron D 315 (2,26 Ghz) zat standaard in mijn pc.
Deze zat toen (en nog steeds) op een P4i45GV R5.0 moederbord.
De standaard koeler maakte helaas wel een heleboel lawaai, dus die heb ik er meteen afgehaalt en vervangen door een nieuwe Cooler Master koeler.
Aangezien ik nu toch een nieuwe koeler had, heb ik hem meteen overgeclockt.

Warmteproductie
Met de standaard koeler erop werd mijn processor rond de 30-40 graden(idle) , en tijdens/na het gamen rond de 50-65, en dat zonder dat hij zelfs was overgelockt.
Hierdoor heb ik dus een nieuwe koeler erop moeten zetten, om oververhitting te voorkomen.

Standaard koeler
De standaard koeler maakt nogal wat lawaai, en ziet er ontzettend goedkoop uit.
Ook koelt hij amper, dus heb ik(zoals hierboven gezet) een nieuwe moeten kopen.

Overclockbaarheid
Hier wel positief commentaar, omdat hij nu op 2,90 Ghz draait, en rond de 40 graden word na/tijdens het opstarten.

Betrouwbaarheid
Ook hier weer positief commentaar, omdat ik deze processor al ruim 2 jaar in bezit heb, waarvan 1 jaar overgeclockt op 2,90 Ghz.
Nog nooit last gehad van uitvallen, of spontaan vastslaan.

Algemeen
In het algemeen vind ik deze processor goed voor zijn geld, je kunt hem vrij goed overclocken, en is niet duur.
Werd ook meteen herkent door windows, dus ook daar geen problemen mee gehad.

Heb jij ook een Intel Celeron D 315 Tray?

Dat ie meteen herkend wordt ligt toch aan het moederbord?