Specificaties 5.1-set met een totaal vermogen van 48 Watt RMS - Bekijk alle specificaties

Logitech X-530 Review

LaserNL 4 maart 2007, laatste update op 4 maart 2007, 827 views

Logitech X-530

Pluspunten

• Kwaliteit
  • Speakers op 2 manieren te plaatsen.

Minpunten

• Kabels zijn een heel stuk tekort
  • Geen afstandbediening
  • Geen meegeleverde software om het geluid te regelen.

Mid- en hoogweergave Score: 4
Basweergave Score: 3
Film/gameweergave Score: 4
Muziekweergave Score: 3
Heb dit setje nu ruim een jaar in bezit en destijds gekocht voor ¤80,-
Bij het pakket zaten 5 speakers en 1 subwoofer.
De voor en achterspeakers kunnen op twee manieren geplaatst worden, staand en aan de muur. (Je kan de onderkant draaien, zodat je hem op kan hangen of staand neerzetten).
Helaas zijn de kabels wel erg kort, ik heb voor alle speakers verlengkabels moeten kopen, inclusief de kabels van de pc naar het systeem.
De geluidskwaliteit van de speakers vind ik goed, zeker omdat het een vrij goedkoop setje was.
Het volumeknopje zit op de speaker rechts-voor, en zit er een volumeknop op de subwoofer om het bass- vermogen mee te regelen.
Ook is er een aansluiting voor een koptelefoon aanwezig op de speaker rechtsvoor, wat ik dus zelf redelijk handig vind, omdat ik nog al eens de koptelefoon opzet bij sommige games.
De center speaker heeft 4 rubberen voetjes zodat hij niet wegglijdt van de monitor.
Ook is hij met de bijgeleverde adapter aan te sluiten op diverse Gameconsoles en MP3 spelers. (Ikzelf heb hem zonder problemen ook op de playstation/ Wii aangesloten).
Wel heb ik er soms last van (Voornamelijk 's nachts, als het volume helemaal uitstaat) dat ik ineens vreemde radioontvangt krijg vanuit de speakers. Dit is gelukkig wel verholpen wanneer je het volume wat harder zet, en/of je betere kwaliteit kabels koopt.
Ik vind het wel jammer dat er geen afstandbediening bijzit, want je moet nu steeds opstaan wanneer je het volume wilt aanpassen.

Heb jij ook een Logitech X-530?

Dan zal ik maar beginnen met een tip:
Maak je survey wat overzichtelijker. Maak gebruik van deelkopjes en maak de titels van deze deel kopjes dik gedrukt.

Bijvoorbeeld:

Vormgeving
Ik vind dit erg mooie speakers, blablablablablap

Mid- en hoogweergave
De hoge tonen zijn iets té hoog, de mid tonen zijn wel goed.

En ga zo maar door. Dat zorgt voor overzicht en dat leest een stuk prettiger.
Dik gedrukt doe je door middel van de B-code: [ b]tekst[/ b]
Maar dan uiteraard zonder spaties.

Ook zou ik de positieve- en negatieve eigenschappen iets overzichtelijker maken dmv symbolen. Bijvoorbeeld *.

Voorbeeldje:
Positieve eigenschappen:
* Prijs
* Kwaliteit
* Speakers op 2 manieren te plaatsen

Veel succes met het aanpassen/schrijven van je volgende survey! :)
even over je derde neg. punt: "Geen meegeleverde software om het geluid te regelen."

dat is ook niet logisch, dat zou eerder bij je geluidskaart/chipset moeten zitten, en niet bij je speakers ;)
Deze speakers hebben ook het plopjes probleem.. je kon deze nog ruilen..
Ik heb hier zelf geen last van, anders had ik hem al geruild.

@makafacka:
Morgen na school ga ik deze survey aanpassen, en gelijk een nieuwe schrijven voor de Nintendo Wii.
jij ook al een Wii? Mijn broer heeft er pas ook een aangeschaft... ik ben sindsdien niet meer van dat ding weg te slaan 8-)
Haha, ik heb ook de Wii, al sinds 7 dec, lekker ding is het joh.. Zelda for the Win...

jaja, off-topic ik weet het maar toch
Dit is mijn eerste Productsurvey op tweakers, graag tips als je vind hoe ik het beter kan invullen.