Specificaties 22" @ 1680x1050 (WSXGA+) (TN, 2ms) - Bekijk alle specificaties

Samsung Syncmaster 226BW Zilver, Zwart Review

terra86 26 mei 2007, 1.634 views

Samsung Syncmaster 226BW Zilver, Zwart

Pluspunten

• leuke responsetijd
  • scherp beeld
  • leuke resolutie
  • stevige bouw

Minpunten

• tn paneel
  • als je lager dan het scherm zit worden de kleuren al snel lelijk, verder een gele waas als je vanaf de zijkant kijkt
  • lelijke grijze rand
  • specs staan op de rand van het beeld geverfd

Gisteren bij BCC gekocht en tot nog toe aardig tevreden. Hiervoor had ik een Iiyama Vision Master Pro 510 waar ik eigenlijk heel tevreden mee was. Maar ik ben zeker niet ontevreden met de overgang. Het is een zeer degelijk scherm, ik heb nog geen ghosting gezien. Het schermpje is goed in gepakt en vrij licht om zo mee te nemen.

De reactie tijd van dit ding is super, ik heb nog geen ghosting gezien. Verder is backlight bleeding bijna geen probleem, een heel klein beetje bij de randjes. De kleurweergave was enigsinds een verassing, sommige kleuren hebben duidelijk een hele andere tint dan met mijn oude monitor. Verder is het gewoon een beeldscherm, niet meer niet minder.

De bouwkwaliteit is wel aardig, vrij stevig plastic. Het design is ook wel leuk alleen die grijze rand onderin had echt niet gehoeven. Verder zijn de specs rechts bovenaan het beeld een beetje lelijk als je het mij vraagt, merkje en type nummer staan er ook op geverfd had ook eigenlijk niet gehoeven van mij..

Heb jij ook een Samsung Syncmaster 226BW Zilver, Zwart?

terra86, ik ben al zo'n anderhalve week op zoek naar deze monitor, maar kan tot op heden geen winkel vinden die er ook maar 1 op voorraad heeft. Bij welke BCC heb jij hem gekocht? (in welke plaats?) En voor welke prijs?
Ik weet dat de Mediamarkt hem momenteel voor 399 aanbied, maar ook die heeft geen voorraad (in de omgeving Den Haag dan). Wat overigens wel een voordeel van de Mediamarkt is, is dat je hem zonder reden terug mag brengen binnen 14 dagen, dus mocht er een defecte pixel in zitten dan hoef je niet moeilijk te doen met garantie-voorwaarden enz. Weet je misschien ook hoe dat bij de BCC geregeld is?
Poeh dat zou ik eigenlijk niet weten hoe het daarmee zit. Ik heb hem in Oosterhout gevonden, ik had geluk want ze waren net binnen gekomen. Ik heb via via gehoord dat ze een 0dp garantie hebben waarmee je het scherm kan terug brengen en alles wat je via internet besteld mag je volgens de wet binnen 14 dagen terug sturen zonder opgaaf van reden.

Ik heb vrijdag ook even zitten rondzoeken naar dit beeldscherm en ik heb mij door een medewerker bij Alternate in Ridderkerk laten vertellen dat ze aankomende woensdag weer geleverd worden maar dan moet je natuurlijk ook weer net het geluk hebben dat ze niet meteen uitverkocht zijn.
Oke. Thnx. Ik ben ook nog even wat winkels in de buurt afgelopen, maar ik krijg overal hetzelfde verhaal. De vraag schijnt enorm te zijn, maar Samsung kan momenteel niet leveren.
Alternate biedt op zijn site ook weer die irritante pixel-garantie aan die je erbij kan kopen, dus die zullen geen 0px-garantie kosteloos aanbieden. Dan valt die winkel wat mij betreft al af. Ik zou mij dood ergeren aan ook maar 1 niet goed werkende pixel op mijn scherm. Zeker als het scherm zo (heerlijk) groot is!
Ik ben bang dat ik nog even moet wachten totdat hij weer een beetje normaal op voorraad komt ergens... |:(
Ik heb reeds z'n scherm, levertijd was wat lang maar dat lijkt me nu wel opgelost dat de productie op gang is.

Hiervoor had ik een Samsung 940bf 19" (4:3) 2ms zeer tevreden geweest over dit scherm, games liepen ook goed.

* "lelijke grijze rand"
Dit maakt deel uit van het design van deze lijn, ieder zijn persoonlijke smaak.

* "specs staan op de rand van het beeld geverfd"
deze tekst staat rechtsboven op de rand van het scherm.
Dit is een een behoorlijke donkere grijs tint en valt niet extreem op. Links boven staat in dezelfde tint het type naam/nummer van de monitor.

Verder bevalt de monitor uitsteken,
bekijken van films valt idd. op als je onder je scherm zit dat beeld-contrast vervaagd. Zelf kantel ik m'n monitor dan wat omlaag.
Je hebt aardig wat meer overzicht en je kan nouwkeuriger richten in FPS games.

link: Samsung 226BW - 22" Widescreen Display
Ik vind het TN paneel niet echt een negatief punt bij deze monitor, omdat je dat weet voordat je hem koopt. Vooral in deze prijsklasse zul je geen soortgelijke monitor met een beter type paneel vinden.

En de levering van 226BW's begint weer te lopen, dus ik neem aan dat de leverproblemen binnenkort verleden tijd zijn.... ;)