Cooler Master CM Stacker CM Stacker 810 ATX Review

Reply 5 maart 2007, 1.101 views

Cooler Master CM Stacker CM Stacker 810 ATX

Pluspunten

• Mooi uiterlijk
  • Goed afgewerkt
  • Voldoende uitbreidings ruimte
  • Ruime toegangkelijkheid van binnen
  • Goede airflow

Minpunten

• Snelle lak beschadiging

Sinds kort in het bezig van deze tower en ik ben goed te spreken
over het geheel.
Ik heb maanden verschillende reviews gelezen en uiteindelijk tot deze keuze gekomen.
Mijn ervaring is alleen een standaard 14 in één dozijn kast en een Chieftec waar mijn server in draait.
Veel vergelijkings materiaal heb ik dus niet.
Ik gebruik deze Stacker voor mijn werkstation.
De aanschaf heb ik samen gedaan met het systeem waar sommige componenten hierboven zijn genoemd.
Mijn keuze voor een tower komt omdat ik graag ruimte wil hebben voor uitbreidingen en mijn PC 24/7 aanstaat.
Een goede airflow is belangrijk om een zo laag mogelijk geluidsniveau te halen.
Het blauwe ledje was wel even wennen maar icm met de AKASA AIO een mooie combinatie.
Door de modulerende voorkant (5 1/4 delen) kan je er van alle kanten makkelijk erbij.
Het enige verwende puntje is dat ik liever gezien had dat 1 zijde als deur was uitgevoerd ipv een schuifplaat (dit kan ook voordelen hebben).
Aan de voorkant netjes extra aansluitingen voor (6x) USB, Firewire & audio.

Ik hou persoonlijk van een donkere kast die niet zo opvalt dus zwart met zilver is voor mij een perfect.
De lak is wel gevoelig en kans op een beschadiging is dus snel aanwezig.

De prijs kan over getwist worden maar prijs/prestatie/uiterlijk is gewoon goed!

Zoals eerder vemeld heeft deze stacker 4 in 3 modules om HDD's in te monteren.
Zelf heb ik max 2 HDD's in één module zitten om de koeling van de HDD's maximaal te houden.
De standaard 120 MM fans heb ik vervangen door low noice fans die ik kan regelen met mijn Akasa AIO zodat het volume perfect geregeld kan worden tov een acceptabele temperatuur.
De standaard fans geven een behoorlijke flow (max temp Raptor 28 graden Celsius), maar ook hierdoor iets meer lawaai.
Omdat ik er 4 HDD's in heb zitten vond ik de 2 fans op maximale snelheid net iets te.
De kleine 80 mm fan bovenop de case vind ik zelf heel prettig.
Hij staat bij mij onder een bureau en zorgt voor een goede (warme) lucht afvoer.
Voor de afwerking van de kabels is ook voldoende ruimte om die netjes weg te werken.
Voor een 3 1/2 FDD wordt er een aangepaste frontje meegeleverd zodat die netjes ingebouwd kan worden.

De ruimte voor de voeding is prima.
Zelf heb ik er een 600W CM green inzitten en dat gaat prima.
Ervaring met andere voedingen heb ik dus niet.

Voor installatie van het moederbord is voldoende ruimte.
De linkerant kan naar buiten schanieren wat de montage/ demontage makkelijk maakt.

Ik heb zelf geen ervaring met modden van de kast dus daar kan ik niet inhoudelijk iets over vertellen.
Wel zie ik voldoende ruimte / mogelijkheden voor het vervangen van bestaande delen door b.v. plexiglas.
Het monteren van andere koelsystemen lijkt me ook geen probleem.
Je hebt gewoon ruimte zat in die kast, zelfs als je veel HDD's erin heb zitten.

De achterkant ziet er goed uit.
Hier kan de 120 mm fan gemonteerd worden.
Je kan goed bij de aansluitingen en het monteren/vastzetten van kaarten is makkelijk.

Wie een kast wilt hebben met voldoende (uitbreidings) mogelijkheden is met de Cool Master Stacker 810 zeker aan het goede adres!

Heb jij ook een Cooler Master CM Stacker CM Stacker 810 ATX?

Sorry, maar moet dat niet zijn: 12 in een dozijn? :9 Kan me vergissen hoor ...
Beide fout, het gaat om 13...
...al is de 14 wss een woordspeling ;)
@cpec, er zitter er toch echt 12 in een dozijn!